Potřeby zákazníka především, říkají obchodníci

11. listopadu 2002, 00:00 - Pavel Šnajdr, profit@profit.cz
11. listopadu 2002, 00:00

Firmy budou stále více zkoumat život a zájmy svých klientů Čeští podnikatelé se přestali ostýchat zeptat se nebo říci svůj, byť i nesouhlasný a kontroverzní, názor. Výrobci jsou dokonce ochotni napadnout své odběratele.

Firmy budou stále více zkoumat život a zájmy svých klientů

Čeští podnikatelé se přestali ostýchat zeptat se nebo říci svůj, byť i nesouhlasný a kontroverzní, názor. Výrobci jsou dokonce ochotni napadnout své odběratele.

Týdeník Profit se koncem října mediálně podílel na největší tuzemské trade marketingové konferenci s mezinárodní účastí, která proběhla v pražském Kongresovém centru. Konference nazvaná Advertising Forum se uskutečnila již posedmé. Každoročně ji pořádá časopis Výběr ve spolupráci s renomovanými průzkumovými agenturami a osobnostmi světového obchodu i výroby. Dvoudenní přednáškový program konference byl ve znamení exkluzivních vystoupení našich i zahraničních odborníků, prezentujících současné trendy maloobchodu, strategického marketingu, brand marketingu, category managementu i marketingové komunikace, a to ve formě praktických příkladů a případových studií. Součástí odborného programu byla řada workshopů a speciálních sekcí, které tematicky navazovaly na hlavní přednáškový program, a zároveň tím umožnily další dialog s přítomnými specialisty z celého světa. Tato prestižní akce se za dobu své existence stala významným mezinárodním setkáním zástupců top managementu z mnoha evropských zemí i z celého světa. Účastní se jí manageři obchodních a výrobních společností, marketingových a reklamních agentur a zástupci odborných médií.

Klíčová role strategického marketingu

Hlavním tématem konference byl strategický marketing, který je rozhodující vzhledem k budoucnosti z hlediska hospodářského vývoje naší země. Ve srovnání s vyspělým světem, kde je na první pohled vše relativně stabilizováno a zavedeno, je v České republice vše stále ve vývoji. Ještě zdaleka nebylo vše řečeno. Svědčí o tom i pokračující expanze mezinárodních řetězců a nekončící investice významných zahraničních firem. Během dvoudenního programu zazněly příspěvky českých i zahraničních marketingových odborníků, které byly rozděleny do několika tematických celků. Těmi jsou Retail Solutions 21. století, Strategický marketing, Trade Marketing a In Store Communication a Category Management. Kromě toho se v rámci konference konala řada work-shopů. Diskuze o tom, zda volit nadlinkovou nebo podlinkovou formu komunikace, doplněna mnoha případovými studiemi, patřila k nejzajímavějším. Z českých přednášejících zaujali zejména Jaroslav Barvíř, obchodní a marketingový ředitel společnosti Poděbradka, nebo Petr Kreuz z firmy Master Foods. Zahraniční příspěvky se nevyhýbaly dlouhodobějším prognózám a měly často nadčasový charakter. Například Paula Payton z Intenational Mass Retail Association v USA hovořila o budoucnosti maloobchodu. V roce 2010 budou podle ní lidé chodit do obchodů především za kulturou a zábavou. Samotné nakupování bude přitom podružné.

Odbornost českých podnikatelů roste

Konference splnila očekávání pořadatelů. Byla podle nich obrovským přínosem pro naše, ale i zahraniční odborníky. „Ve srovnání s minulými konferencemi byl jasně viditelný výrazný posun ve vystupování především tuzemských představitelů různých firem. Lidé se přestali ostýchat zeptat se nebo říci svůj, byť i nesouhlasný a kontroverzní, názor. Výrobci jsou dokonce ochotni napadnout své odběratele,“ hodnotí vedle nesporného odborného přínosu význam uskutečněné konference jeden z jejích hlavních organizátorů Libor Pavlata. Je přesvědčen, že během všech sedmi uskutečněných konferencí je stále více patrná rostoucí odbornost českých podnikatelů, vrcholných představitelů firem a ředitelů jejich obchodních a marketingových oddělení.

Chceme o zákazníkovi vědět všechno

Důraz byl v přednáškách kladen především na uspokojení zákazníka. Tudy cesta povede i nadále. V budoucnu, mnohem více než je tomu dnes, se firmy chtějí zabývat právě svými klienty. Jací jsou, jak žijí, co je zajímá a podobně. Na základě těchto podrobných výzkumů pak firmy přizpůsobí zákazníkovi své produkty. „Bude se to týkat absolutně všeho. Dokonce i služeb. Od rychloobrátkového zboží, jako jsou potraviny, kosmetika, přes obuv, auta… A nakonec to skončí u bank atd.,“ uvedl Libor Pavlata.

Zvítězil Unibon

Součástí konference byla i soutěž POP Awards CZ - Zlatá koruna 2002. Na základě hodnocení odborné mezinárodní poroty se stala absolutním vítězem společnost Unibon, výrobce světelných reklam, POP materiálů a in store designu. Hlavní cenu získala firma za prodejní stojan na žehličky, realizovaný pro společnost Philips. Jako absolutní vítěz a držitel Hlavní ceny soutěže Zlatá koruna 2002 bude společnost Unibon reprezentovat Česko na evropském finále v Paříži, v rámci soutěže „2002 POP Europe Awards“. Mezi dalšími oceněnými výrobci POP materiálů se ocitly Story design, Dekor, Winston International, Hanton-světelné reklamy a Speed Press Plus. Soutěž pořádá časopis In-Store Marketing ve spolupráci s národní kanceláří POPAI Central Europe. Vydavatelem časopisu, podobně jako měsíčníku Výběr, a představitelem národní kanceláře POPAI je Libor Pavlata.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Paměti DDR5 by se mohly objevovat už od roku 2019. Takt až 6,4 GHz, VRM na modulech?
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Windows Store bude zřejmě přejmenován na Microsoft Store
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít