Postup při auditu

01. září 2003, 00:00 - ZDENĚK KUBÍN
01. září 2003, 00:00

Euro audit, jak ho poskytuje European Consulting Institute, má tři základní části.1. část: Představuje etapu mapování situace. Na workshopu svedením firmy i při individuálních pohovorech se euro auditor dovídá co nejvíce informací o financích, obchodu, marketingu, personalistice, jaké certifikáty firma má apod.

Euro audit, jak ho poskytuje European Consulting Institute, má tři základní části.

1. část: Představuje etapu mapování situace. Na workshopu svedením firmy i při individuálních pohovorech se euro auditor dovídá co nejvíce informací o financích, obchodu, marketingu, personalistice, jaké certifikáty firma má apod. Zde je také dohodnuto zapůjčení některé firemní dokumentace. Na základě této činnosti vypracovává euro auditor několik set otázek (bývá jich zhruba 300 - 400, které na firmu „sedí“). Tyto otázky sledují čtyři základní hlediska: lidi, systémy, trh, peníze.

2. část: Představuje ji zhruba dvoudenní sezení euro auditora s vedením firmy. První polovina této části je velmi interaktivní a dominuje jí snaha společně nalézt, co vše pro firmu vstup do EU znamená. Manažeři firmy jsou zde „přinuceni“ myslet v širších souvislostech - společně s euro auditorem hledají hrozby a příležitosti plynoucí pro firmu ze vstupu do EU. V druhé polovině této části vyplňují představitelé firmy dotazník, z jehož odpovědí lze identifikovat slabé a silné stránky firmy. Úkolem managementu je identifikovat základní omezení (např. v informačních tocích v souvislosti s firemní kulturou, způsobem řízení či motivací), s nimiž souvisejí hrozby vstupu do EU a jejich odstranění může vytvořit nové příležitosti na jednotném trhu. Manažeři firmy si v této části sami známkují, co dělají dobře a co špatně. V této části euro auditu mají být nalezeny základní příčiny (tři až pět) omezení. Management společně s euro auditorem nalézá vztah příčin k nalezeným hrozbám či příležitostem.

3. část: V ní je zpracována analytická zpráva, která říká, co audit zjistil a co by měl management dělat, aby firma byla na jednotném trhu úspěšná. Zpráva je co nejvíce konkrétní - například může upozornit na rizika, že schopní pracovníci odejdou ke konkurenci a firma nedělá nábor kvalitních lidí. To má návaznost na konkrétní chyby či nedostatky v personalistice. Mezi jednotlivými částmi či jejich kroky jsou zhruba dvou až třítýdenní přestávky na zpracování závěrů. Na vypracování závěrečné analýzy je potřebný delší čas (4-5 týdnů u menších firem, šest týdnů u velkých). Je to dáno náročností, například na vyhledání směrnic EU, které se týkají firmy a co z nich pro ni může vyplynout. Konečným výsledkem auditu je, že firma získává jasný, cílevědomý plán příprav na vstup do EU, s posloupností jednotlivých opatření, jak je potřebné je uskutečnit.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail…
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Technologie
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít