Postup při auditu

01. září 2003, 00:00 - ZDENĚK KUBÍN
01. září 2003, 00:00

Euro audit, jak ho poskytuje European Consulting Institute, má tři základní části.1. část: Představuje etapu mapování situace. Na workshopu svedením firmy i při individuálních pohovorech se euro auditor dovídá co nejvíce informací o financích, obchodu, marketingu, personalistice, jaké certifikáty firma má apod.

Euro audit, jak ho poskytuje European Consulting Institute, má tři základní části.

1. část: Představuje etapu mapování situace. Na workshopu svedením firmy i při individuálních pohovorech se euro auditor dovídá co nejvíce informací o financích, obchodu, marketingu, personalistice, jaké certifikáty firma má apod. Zde je také dohodnuto zapůjčení některé firemní dokumentace. Na základě této činnosti vypracovává euro auditor několik set otázek (bývá jich zhruba 300 - 400, které na firmu „sedí“). Tyto otázky sledují čtyři základní hlediska: lidi, systémy, trh, peníze.

2. část: Představuje ji zhruba dvoudenní sezení euro auditora s vedením firmy. První polovina této části je velmi interaktivní a dominuje jí snaha společně nalézt, co vše pro firmu vstup do EU znamená. Manažeři firmy jsou zde „přinuceni“ myslet v širších souvislostech - společně s euro auditorem hledají hrozby a příležitosti plynoucí pro firmu ze vstupu do EU. V druhé polovině této části vyplňují představitelé firmy dotazník, z jehož odpovědí lze identifikovat slabé a silné stránky firmy. Úkolem managementu je identifikovat základní omezení (např. v informačních tocích v souvislosti s firemní kulturou, způsobem řízení či motivací), s nimiž souvisejí hrozby vstupu do EU a jejich odstranění může vytvořit nové příležitosti na jednotném trhu. Manažeři firmy si v této části sami známkují, co dělají dobře a co špatně. V této části euro auditu mají být nalezeny základní příčiny (tři až pět) omezení. Management společně s euro auditorem nalézá vztah příčin k nalezeným hrozbám či příležitostem.

3. část: V ní je zpracována analytická zpráva, která říká, co audit zjistil a co by měl management dělat, aby firma byla na jednotném trhu úspěšná. Zpráva je co nejvíce konkrétní - například může upozornit na rizika, že schopní pracovníci odejdou ke konkurenci a firma nedělá nábor kvalitních lidí. To má návaznost na konkrétní chyby či nedostatky v personalistice. Mezi jednotlivými částmi či jejich kroky jsou zhruba dvou až třítýdenní přestávky na zpracování závěrů. Na vypracování závěrečné analýzy je potřebný delší čas (4-5 týdnů u menších firem, šest týdnů u velkých). Je to dáno náročností, například na vyhledání směrnic EU, které se týkají firmy a co z nich pro ni může vyplynout. Konečným výsledkem auditu je, že firma získává jasný, cílevědomý plán příprav na vstup do EU, s posloupností jednotlivých opatření, jak je potřebné je uskutečnit.

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od…
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
AMD vydalo první Vegu 10, poloprofi kartu Radeon Vega Frontier Edition za 999$. Bez recenzí
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít