Postup při auditu

01. září 2003, 00:00 - ZDENĚK KUBÍN
01. září 2003, 00:00

Euro audit, jak ho poskytuje European Consulting Institute, má tři základní části.1. část: Představuje etapu mapování situace. Na workshopu svedením firmy i při individuálních pohovorech se euro auditor dovídá co nejvíce informací o financích, obchodu, marketingu, personalistice, jaké certifikáty firma má apod.

Euro audit, jak ho poskytuje European Consulting Institute, má tři základní části.

1. část: Představuje etapu mapování situace. Na workshopu svedením firmy i při individuálních pohovorech se euro auditor dovídá co nejvíce informací o financích, obchodu, marketingu, personalistice, jaké certifikáty firma má apod. Zde je také dohodnuto zapůjčení některé firemní dokumentace. Na základě této činnosti vypracovává euro auditor několik set otázek (bývá jich zhruba 300 - 400, které na firmu „sedí“). Tyto otázky sledují čtyři základní hlediska: lidi, systémy, trh, peníze.

2. část: Představuje ji zhruba dvoudenní sezení euro auditora s vedením firmy. První polovina této části je velmi interaktivní a dominuje jí snaha společně nalézt, co vše pro firmu vstup do EU znamená. Manažeři firmy jsou zde „přinuceni“ myslet v širších souvislostech - společně s euro auditorem hledají hrozby a příležitosti plynoucí pro firmu ze vstupu do EU. V druhé polovině této části vyplňují představitelé firmy dotazník, z jehož odpovědí lze identifikovat slabé a silné stránky firmy. Úkolem managementu je identifikovat základní omezení (např. v informačních tocích v souvislosti s firemní kulturou, způsobem řízení či motivací), s nimiž souvisejí hrozby vstupu do EU a jejich odstranění může vytvořit nové příležitosti na jednotném trhu. Manažeři firmy si v této části sami známkují, co dělají dobře a co špatně. V této části euro auditu mají být nalezeny základní příčiny (tři až pět) omezení. Management společně s euro auditorem nalézá vztah příčin k nalezeným hrozbám či příležitostem.

3. část: V ní je zpracována analytická zpráva, která říká, co audit zjistil a co by měl management dělat, aby firma byla na jednotném trhu úspěšná. Zpráva je co nejvíce konkrétní - například může upozornit na rizika, že schopní pracovníci odejdou ke konkurenci a firma nedělá nábor kvalitních lidí. To má návaznost na konkrétní chyby či nedostatky v personalistice. Mezi jednotlivými částmi či jejich kroky jsou zhruba dvou až třítýdenní přestávky na zpracování závěrů. Na vypracování závěrečné analýzy je potřebný delší čas (4-5 týdnů u menších firem, šest týdnů u velkých). Je to dáno náročností, například na vyhledání směrnic EU, které se týkají firmy a co z nich pro ni může vyplynout. Konečným výsledkem auditu je, že firma získává jasný, cílevědomý plán příprav na vstup do EU, s posloupností jednotlivých opatření, jak je potřebné je uskutečnit.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče