Menu Zavřít

Poslušně hlásím, že jsem opět zde

24. 2. 2009
Autor: Euro.cz

Krátké zprávy

Poslušně hlásím, že jsem opět zde
Martin Dejdar, Miroslav Donutil, Arnošt Goldflam, Rudolf Hrušínský, Bohumil Klepl, Petr Nárožný, Václav Postránecký, Josef Somr, Václav Vydra a Pavel Zedníček. Těchto deset významných osobností současného českého divadla nyní spojuje jeden projekt. Všichni čtou světově proslulý román Jaroslava Haška Osudy dobrého vojáka Švejka na nové audioknize. Ta bude vycházet na pokračování na dvaceti CD, vždy v sadě po dvou. Celková délka bude 26 hodin.
„Na realizaci Haškova románu se podílí deset osobností. To znamená deset přístupů, což bude pro posluchače nepochybně velice zajímavé srovnání,“ říká režisér projektu Dimitrij Dudík. „Často je slyšet mezi čtenáři Haškova románu názor, že takzvané české „švejkování“ je obraz přihlouplosti a uhýbavosti a rezignace na hodnoty. Lidé, kteří toto tvrdí, zmíněný román přečetli, nechci říct, špatně, ale jinak než já. Švejk je předobrazem asertivního chování v době, kdy tento pojem ještě vůbec nebyl vymyšlen, natož tak jako dnes nadužíván. Švejk je podle mne takový český Gándhí. Umělec v přežívání. Nebojí se, nepodělá se strachy před kdejakým uřvaným hlupákem, který má moc nad jeho životem. A nejen to, ještě se baví. Protože se netřese strachem, nepropadá panice, nemusí nenávidět. A není podlézavý. Je svůj, přirozený, vždy uvolněný a v tomto svém způsobu chování je velice konzistentní, pevný,“ dodává režisér.
První tři audioknihy (každá se dvěma CD) Osudů dobrého vojáka Švejka vydá Popron Music 2. března, zbývajících sedm ještě v letošním roce.

Popisek: První tři vydané audioknihy čtou Josef Somr, Bohumil Klepl a Petr Nárožný
Martin Mašek

Maj místo Máje
Společnost Tesco přichází s novou značkou obchodních domů, nazvaných anglicky My (čteno maj). Jako první se 26. února otevřel My Liberec. Na My se po rekonstrukci přejmenuje i bývalý pražský obchodní dům Máj, který se tak téměř vrací ke svému názvu. Podle nové koncepce se promění i obchodní domy v Praze a Bratislavě, které se ještě letos stanou vlajkovou lodí obchodů pod značkou My.

Popisek:
Generální ředitel Teska Marcus Chipchase představuje logo obchodních domů My

Štíhlý pas a ňadra dmoucí…
Novou kolekci Ready-to-wear jaro/léto 09 představila v Praze luxusní módní značka Dior. Je ve znamení jednoduchých střihů, volnosti a romantické rozevlátosti. Tomuto trendu odpovídají vzdušné a pohodlné materiály zdobené nápadnými vzory květin, puntíky, stužkami, krajkami, kapsami a knoflíky. Vše je ve svěžích přírodních barvách, ale i v zářivé růžové, oranžové nebo žluté. Dvorní návrhář Dioru John Galliano do kolekce zařadil zkrácená saka, vesty, široké i úzké elegantní kalhoty, do zvonu střižené princeznovské šaty i kolové sukně. Inspiroval se rozvernou atmosférou Saint Tropez a Francouzské riviéry i optimistickým glamourem 50. let. Dior v kolekci nabízí smyslné siluety s odhalenými rameny a hlubokými výstřihy i ultraženské linie, zúžený pas a oblé boky.

VYDRŽÍ TŘI SMĚNY. Novinkou na českém trhu je notebook HP EliteBook 6930p, který vydrží pracovat téměř 24 hodin. Umožňuje to úsporný 80GB solid-state pevný disk SSD, který dokáže prodloužit výdrž baterií až o sedm procent. LED podsvícení displeje přináší další až čtyři hodiny výdrže navíc. Počítač je vybaven nízkoenergetickým displejem s technologií Illumi-Lite a rozšiřující externí vysokokapacitní dvanáctičlánkovou baterií. Rozměry notebooku jsou 331 × 243 × 31,3 mm, váží 2,32 kg.

BRAND24

Diamanty se prodávají stále
Společnost Diamonds International Corporation (D.I.C.), která se na trzích střední a východní Evropy specializuje na prodej investičních diamantů, drahých kamenů a originálních luxusních šperků, letos očekává v České republice i v ostatních zemích postkomunistického bloku větší nárůst poptávky. Ceny diamantů by se měly mírně zvýšit. Společnost soudí, že celosvětová finanční krize nebude mít výrazný vliv na obchod s investičními diamanty. Diamant jako investice a efektivní forma úschovy majetku se využívá po staletí a v krizích, které svět v určitých cyklech postihují, má své hluboké opodstatnění. „Diamanty jsou komoditou, která se prodává stále,“ tvrdí předseda představenstva D.I.C. Luboš Říha.
V závěru loňského roku posílila společnost své obchodní aktivity na Slovensku, letos chystá expanzi do Ruska, Maďarska a na Ukrajinu. Rozšířit hodlá rovněž svůj vliv na polském a balkánském trhu.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).