Poslední kabriolet Renault Mégane CC

25. července 2010, 14:00 - Erich Handl
25. července 2010, 14:00

Renault začal se začátkem letní sezony nabízet Mégana ve verzi kupé kabriolet. Otevřený vůz se prodává od 599 900 korun a slibuje eleganci a styl. Profit jej jako jeden z prvních časopisů vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Renault

Jméno Mégane se poprvé objevilo na kapotě studie představené Renaultem v roce 1988. V roce 1995 tento vůz střední třídy vstoupil do sériové výroby a nahradil model 19. Letošní generace Méganu už je u prodejců značky v pěti karosářských verzích, nyní přichází jako poslední, šestá varianta, kabriolet. Vůz se vyrábí v závodě Renaultu v Douai ve Francii spolu s vozy Scénic a Grand Scénic. Jaký byl na českých silnicích?

Naše auto patřilo na první pohled mezi elegány. Zaoblený styl převzalo z verze kupé, u našeho kabrioletu byl podtržen červenou metalízou s chromovaným lemováním kabiny a sloupky čelního skla. Také čtyřmístný interiér byl vytříbený, je ale nutné poznamenat, že zadní dvě sedadla pojmou spíše jen děti nebo jiné domácí mazlíčky. Dospělí tam mají potíže s uskladněním nohou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Renault Mégane CC typ vozu - dvoudveřový kabriolet motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 817 kilowattů max. rychlost - 190 km/hod zrychlení 0-100 km/hod - 12,2 s spotřeba - 7,6 l/100 km kufr - 417/211 litrů cena s DPH - 599 900 Kč* * základ testované verze

Jízda ve dvou ale byla komfortní. Karoserie se nekroutila, podvozek seděl na asfaltu, řazení šestistupňového manuálu bylo přesné. Pevná prosklená střecha pouštěla dovnitř hodně světla, na povel tlačítka se za jednadvacet sekund složila do kufru. Sériově dodávaný skleněný protivětrný štít bránil zadnímu větru i hluku až do rychlosti 90 kilometrů v hodině, posádka tak cestovala stylově za každého počasí. To platilo i pro zavazadla. Kufr měl v základním nastavení solidních 417 litrů. I po zatažení střechy vzadu zůstalo na tašky použitelných 211 litrů prostoru.

Jedinou vážnou výhradu jsme měli k motoru. Náš základní benzinový agregát 1,6 litru se sice chlubil solidními 110 koňmi, ale na rozjezdech to nebylo vidět. Dýchavičné starty a pomalé stoupání do kopců nás řadily mezi nákladní auta. Spotřeba se přitom podle palubního počítače pohybovala kolem osmi litrů na sto kilometrů, žádná velká úspora. Zájemcům o vůz musíme důrazně doporučit některý ze silnějších motorů.

Renault Mégane CC jsme vyhodnotili jako stylový vůz vhodný na golf nebo filmový festival. Auto ale neuspokojí zájemce o sportovní jízdu, alespoň ne se základním benzinovým motorem. Počítat lze se slušnou výbavou, ke standardu patří šest airbagů, stabilizační systém, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání všech oken a střechy, dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, 16palcová kola z lehkých slitin či kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Mégane CC je elegantní hračka pro podnikatele, kteří milují vítr ve vlasech. Za solidní cenu mohou jezdit v elegantním kabrioletu s velkým kufrem. Otevřený vůz bude určitě lákat autopůjčovny v rekreačních oblastech.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče