Poškozené značky

19. září 2007, 12:32 - Dexter Roberts
19. září 2007, 12:32

Odmítání potravin a hraček...

… způsobilo problém s image i dalším čínským exportérům

Made in China. Tato tři slova jsou noční můrou obchodníka. Po roce masivního odmítání hraček, problémů se zkaženými zubními pastami a incidentů s otráveným krmením pro domácí mazlíčky se spotřebitelé na celém světě dvakrát i vícekrát rozmyslí, než si koupí zboží z Číny. V posledním průzkumu marketingových a podnikatelských odborníků z celého světě 69 procent z nich prohlásilo, že označení „Made in China“ poškozuje čínské značky. Nejčastější spojení s čínskými výrobky ve světě? „Levné.“ „Z konzervativní prognózy plyne, že bude trvat pět let, než se lidé zbaví strachu z čínských produktů,“ říká Jonathan Chajet, ředitel asijsko-pacifické strategické divize poradenské společnosti Interbrand, která průzkum pro BusinessWeek vypracovala.
To vytváří čínským exportérům velké problémy. A to dokonce i pro ty, kterých se netýkají současné problémy sektoru hraček a potravinářství. Z průzkumu 569 respondentů mimo Čínu Interbrand zjistil, že letošní aféry se závadným zbožím vytvořily velkou nechuť k čínským značkám. Ačkoli respondenti uvedli, že čínské výrobky „jsou dobré kvality“, jen málo z nich je označilo za „nezávadné“, „vysoce kvalitní“, „prestižní“ či „luxusní“.
Dobrou zprávou pro Číňany je, že některé jejich značky se stávají známými daleko za hranicemi země. Společnost Interbrand také zkoumala povědomí respondentů o 28 čínských značkách a analyzovala finanční údaje a marketingové strategie, aby zjistila, která z nich má šanci uspět ve světě. Podle Intebrand existuje pět „seriózních a známých“ hráčů. Patří mezi ně výrobce osobních počítačů Lenovo, pivovar Čing-tchao, továrna na výrobu spotřebičů Haier, telekomunikační gigant Huawei Technologies a automobilka Chery. Tyto společnosti „chtějí přepsat pravidla jejich průmyslu - a vydat se i mimo Čínu“, říká Chajet. Pro zdejší manažery to je „vizionářské myšlení“.
Zámořské prodeje u všech těchto společností rostou a několik z nich zahájilo marketingové kampaně, aby si vybudovaly globální jméno. Například Lenovo propaguje své výrobky prostřednictvím drahých olympijských sponzorských smluv. Ať tak či onak, štěstěna všech těchto společností je nyní spojená s image čínských výrobků a s úsilím, které vyvíjí vicepremiérka Wu I, aby pověst Číny očistila. Po nějakou dobu proto může označení „Made in China“ znamenat spíše urážku než doporučení.

Copyrighted 2007 by The McGraw-Hill Companies, Inc BusinessWeek

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Oracle odhalil procesor Sparc M8. Má novou architekturu, takt 5 GHz a asi je poslední
Tip: Naplánujte si automatické zapnutí Wi-Fi na zařízení s Windows 10
Apple vydal iOS 11. Nový systém přináší desítky novinek
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít