Poprvé na naftu

14. května 2007, 00:00 - ERICH HANDL
14. května 2007, 00:00

HYUNDAI GRANDEUR Limuzíně Grandeur byla často vytýkána absence naftového motoru. Na začátku května proto Korejci nabídli dieselový čtyřválec. vlajková loď automobilky přišla na český trh ve své aktuální generaci před rokem a chtěla se o podnikatele a manažery přetahovat s volkswageny a audinami.

HYUNDAI GRANDEUR Limuzíně Grandeur byla často vytýkána absence naftového motoru. Na začátku května proto Korejci nabídli dieselový čtyřválec.

Vlajková loď automobilky přišla na český trh ve své aktuální generaci před rokem a chtěla se o podnikatele a manažery přetahovat s volkswageny a audinami. Jenže nemohla nabídnou úsporný naftový agregát, zájemce si mohl koupit jen benzinový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 3,3 litru. Ten sice dělá vítr za autem, ale také v peněžence. Nový diesel, spojený s pětistupňovým automatem, nabízí podle výrobce větší šetrnost. Prodává se za 989 900 korun včetně DPH.

Jedná se o řadový šestnáctiventilový čtyřválec s hliníkovou hlavou, který při objemu 2,2 litru dává výkon 114 kilowattů. V průměru by spotřeba nafty u tohoto 4895 mm dlouhého, 1865 mm širokého a 1490 mm vysokého sedanu neměla na 100kilometrové vzdálenosti překročit osmilitrovou hranici.

Předností této verze Grandeuru je prý vedle jízdních možností také dobré odhlučnění interiéru, takže daleké cesty lze zvládnout bez častých zastávek u čerpací stanice a ještě v klidu a pohodlí. Na tom se podílí také skutečnost, že Grandeur je proti předchůdci o 20 milimetrů delší a širší a o 70 milimetrů vyšší. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol na 2780 milimetrů, takže ve vnitřním prostoru je nyní daleko více místa než dřív. Větší je Grandeur i v dalších parametrech. Kupříkladu zavazadlový prostor se zvětšil o 60 litrů na 523 litrů.

Poměrně široká je pak nabídka výbavy - snad kromě volby metalického laku má Grandeur údajně už všechno myslitelné v základní výbavě. Dalším lákadlem je poskytovaná tříletá záruka, a to bez omezení počtu najetých kilometrů.

Jak se vůz hodí k podnikání? Je to reprezentativní limuzína pro nejvyššího šéfa, hodí se na i dlouhé cesty. Jako sedan ale pochopitelně nemá verzi s možností odpočtu DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model Grandeur 2,2 CRDi

typ vozu čtyřdveřový sedan

motor naftový čtyřválec

zdvihový objem 2,2 litru

max. výkon 114 kilowattů

maximální rychlost: 202 km/h

zrychlení 0-100 km/h 11,4 s

spotřeba 7,9 l/100 km

kufr 523 litrů

cena 989 900 Kč vč. DPH

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon.…
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Technologie
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít