Polského Lublina už bych si nekoupil

19. dubna 2004, 00:00 - admin
19. dubna 2004, 00:00

NÍZKÁ CENA ZLÁKALA MALOU JILEMNICKOU FIRMU MORAFIS KE KOUPI DODÁVKY LUBLIN. Zatímco srovnatelně velké auto západní provenience vyšlo před třemi roky na 800 tisíc korun, polský vůz tehdy stál jen o něco více než polovinu této sumy.

 

NÍZKÁ CENA ZLÁKALA MALOU JILEMNICKOU FIRMU MORAFIS KE KOUPI DODÁVKY LUBLIN.

Zatímco srovnatelně velké auto západní provenience vyšlo před třemi roky na 800 tisíc korun, polský vůz tehdy stál jen o něco více než polovinu této sumy. „Těch 428 tisíc korun se nám zdálo přijatelných, auto bylo dostatečně velké pro převážení topenářských kotlů, vypadalo to, že je pro naši společnost ideálním řešením,“ říká řidič Morafisu Jan Bartek. Jenže ještě v záruce nastaly se strojem problémy, hlavně s jeho motorem. „Praskly nám hlavy u válců, což znamená poměrně nákladnou opravu. V servisu nám tyto hlavy odmítali vyměnit s tím, že je pouze svaří. Nakonec naštěstí ustoupili,“ říká řidič. Problémy ale nekončily. U auta se brzy nato rozsypala jedna z náprav, poté se narušila sbíhavost kol. „Po jedné cestě zJilemnice do Krnova jsem úplně sjel pneumatiky,“ stěžuje si Bartek. Dále nefungovalo topení, porouchalo se i vstřikování do válců. Také se často vařila voda v chladicím systému. Lublin ale také ukázal své kladné stránky. „Je to robustní auto, uveze ve skříni i na její střeše spoustu materiálu. Dobře se ovládá, má výborně zpracované posilovače řízení. Takové nemá ani Volkswagen LT, který jsme koupili nedávno. Na ruku je těžká jen řadicí páka, která je zbytečně dlouhá. Takovou snad nemá ani tatrovka,“ míní topenář. A ještě jednu výhodu skrývá polský stroj: „Topenařina znamená rychlé opotřebení auta, skříň je brzy poškrábaná, vysoké zatížení se musí projevit i na podvozku. Kdybychom měli Mercedes nebo jiné drahé auto, měli bychom velké výčitky z jeho ničení. U Lublina nás to ale netrápí.“ Podle podnikatele z Morafisu kvalita Lublinu odpovídá jeho ceně. „Volkswagen LT jezdí bez závad. Musíme si ale uvědomit, že za jeho cenu bychom měli Lubliny dva. Dodávku tedy nezatracujeme, i když už bychom si další Lublin nekoupili,“ uzavírá Jan Bartek.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Lublin 3 Rok výroby 2001

Typ motoru diesel

Průměrná spotřeba 10 l/100 km

Nejvyšší rychlost 100 km/h

Kupní cena 428 000 Kč

Zůstatková cena 0 Kč* *odhad majitele

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít