Polského Lublina už bych si nekoupil

19. dubna 2004, 00:00 - admin
19. dubna 2004, 00:00

NÍZKÁ CENA ZLÁKALA MALOU JILEMNICKOU FIRMU MORAFIS KE KOUPI DODÁVKY LUBLIN. Zatímco srovnatelně velké auto západní provenience vyšlo před třemi roky na 800 tisíc korun, polský vůz tehdy stál jen o něco více než polovinu této sumy.

 

NÍZKÁ CENA ZLÁKALA MALOU JILEMNICKOU FIRMU MORAFIS KE KOUPI DODÁVKY LUBLIN.

Zatímco srovnatelně velké auto západní provenience vyšlo před třemi roky na 800 tisíc korun, polský vůz tehdy stál jen o něco více než polovinu této sumy. „Těch 428 tisíc korun se nám zdálo přijatelných, auto bylo dostatečně velké pro převážení topenářských kotlů, vypadalo to, že je pro naši společnost ideálním řešením,“ říká řidič Morafisu Jan Bartek. Jenže ještě v záruce nastaly se strojem problémy, hlavně s jeho motorem. „Praskly nám hlavy u válců, což znamená poměrně nákladnou opravu. V servisu nám tyto hlavy odmítali vyměnit s tím, že je pouze svaří. Nakonec naštěstí ustoupili,“ říká řidič. Problémy ale nekončily. U auta se brzy nato rozsypala jedna z náprav, poté se narušila sbíhavost kol. „Po jedné cestě zJilemnice do Krnova jsem úplně sjel pneumatiky,“ stěžuje si Bartek. Dále nefungovalo topení, porouchalo se i vstřikování do válců. Také se často vařila voda v chladicím systému. Lublin ale také ukázal své kladné stránky. „Je to robustní auto, uveze ve skříni i na její střeše spoustu materiálu. Dobře se ovládá, má výborně zpracované posilovače řízení. Takové nemá ani Volkswagen LT, který jsme koupili nedávno. Na ruku je těžká jen řadicí páka, která je zbytečně dlouhá. Takovou snad nemá ani tatrovka,“ míní topenář. A ještě jednu výhodu skrývá polský stroj: „Topenařina znamená rychlé opotřebení auta, skříň je brzy poškrábaná, vysoké zatížení se musí projevit i na podvozku. Kdybychom měli Mercedes nebo jiné drahé auto, měli bychom velké výčitky z jeho ničení. U Lublina nás to ale netrápí.“ Podle podnikatele z Morafisu kvalita Lublinu odpovídá jeho ceně. „Volkswagen LT jezdí bez závad. Musíme si ale uvědomit, že za jeho cenu bychom měli Lubliny dva. Dodávku tedy nezatracujeme, i když už bychom si další Lublin nekoupili,“ uzavírá Jan Bartek.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Lublin 3 Rok výroby 2001

Typ motoru diesel

Průměrná spotřeba 10 l/100 km

Nejvyšší rychlost 100 km/h

Kupní cena 428 000 Kč

Zůstatková cena 0 Kč* *odhad majitele

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče