Polovina kutilů nakupuje ve velkých hobbymarketech

09. června 2003, 00:00 - (dr)
09. června 2003, 00:00

Celková prodejní plocha hobbymarketů (včetně řetězce Mountfield) překročila v Česku již hranici 400 tisíc m 2. Celkový obrat těchto řetězců velkoprodejen se sortimentem pro dům, dílnu a zahradu dosáhl vloni dvaceti miliard korun. Uvádí to výzkum "Do-It-Yourself 2003" společností Incoma Research a GfK Praha.

Velkoplošné hobbymarkety sice reprezentují jen necelá dvě procenta prodejen tohoto sortimentu, ale patří jim více než čtvrtina prodejních ploch a téměř dvě pětiny tržního podílu realizovaného obratu. Podle průzkumu pokračuje trend mírného posilování koncentrace trhu. Zatímco před dvěma lety se padesát procent spotřebitelských preferencí soustředilo mezi desítku nejvýznamnějších firem, vloni to bylo už jen sedm řetězců. Letos si stejnou část trhu rozdělilo již jen pět řetězců. S odstupem největší obrat realizují OBI a Baumax. Nejvyšší míry nárůstu obratu však vloni zaznamenal Hornbach a Globus Baumarkt. Šetření také ukázalo, že průměrné roční výdaje domácností, které nakupují zboží pro domácnost, dílnu a zahradu, činí za tento sortiment necelých osmnáct tisíc korun. Přes osmdesát procent domácností sledovaného vzorku nakupovalo v uplynulém roce potřeby pro zahradu, barvy a malířské potřeby, nářadí a nástroje a potřeby pro domácnost. Vysokou míru nákupů ale zaznamenaly i ostatní kategorie zboží. Největší spontánní znalost zaznamenal segment nářadí a nástrojů, kde alespoň jednu značku uvedlo více než osmdesát procent respondentů. Vysokou míru znalosti však dosáhly i další sortimenty. Nejčastěji jmenovanou značkou vůbec se stalo Rako, dále Bosch a Narex. Nejlépe hodnoceným řetězcem, pokud jde o ceny, je Globus Baumarkt. Nejširší sortiment nabízí podle nakupujících Hornbach. Při hodnocení dostupnosti a informovanosti personálu získal od zákazníků nejlepší hodnocení Mountfield. Oproti loňsku letos obchodní řetězce většinou výrazně posílily své aktivity v distribuci letáků. Nejaktivnější byl Baumax.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče