Poláci pronikají s bundami do Česka

20. září 2004, 00:00 - JAKUB TUREK
20. září 2004, 00:00

OBLEČENÍ PRO POBYT V PŘÍRODĚ "V Polsku nebylo potřeba dávat peníze do reklamy," říká Rafal Fiszer, majitel firmy Wolf Gang, která se tlačí na český trh s oblečením. V Polsku prý byla reklama zbytečná, spoléhali jsme na to, že si lidé o našem oblečení řeknou v obchodech, na horách a prostě kdekoliv," tvrdí Fiszer.

Kolekce polské značky Wolf Gang na veletrhu Sportprague.

OBLEČENÍ PRO POBYT V PŘÍRODĚ „V Polsku nebylo potřeba dávat peníze do reklamy,“ říká Rafal Fiszer, majitel firmy Wolf Gang, která se tlačí na český trh s oblečením. V Polsku prý byla reklama zbytečná, spoléhali jsme na to, že si lidé o našem oblečení řeknou v obchodech, na horách a prostě kdekoliv,“ tvrdí Fiszer. Všechny peníze ze zisku společnosti proto dosud šly do vývoje a zkvalitňování produktů. Po vstupu na český trh ovšem musela firma změnit strategii a dát peníze i na propagaci. „Ocitli jsme se na trhu, kde nás nikdo neznal,“ shrnuje důvody pro reklamní kampaň český zástupce Wolf Gangu Bogdan Vavroš. Bude ovšem omezená jen na několik specializovaných časopisů a pár odborných internetových serverů. UMÍRNĚNÁ KAMPAŇ

„Plánujeme umírněnou kampaň,“ říká Rafal Fiszer. Důvodem je skutečnost, že design a barvy oblečení i batohů zůstávají u Wolf Gangu konzervativní. Jde tedy především o modrou, červenou a černou. „Čeští zákazníci jsou podobní jako Poláci, a proto ocení spíše kvalitu zpracování, než módní výstřelky,“ domnívá se Fiszer. Dalším důvodem pro udržení tradičního vzhledu je také přání, aby zákazníci mohli nosit stejné oblečení třeba tři či čtyři roky, a přitom nevyšli z módy.

JINÝ PRODEJ

Wolf Gang se musí vyrovnávat i s odlišným způsobem prodeje v obchodech specializovaných na pobyt přírodě. V Polsku má k dispozici v každém obchodě podlahovou plochu a je víceméně na něm, jak a čím ji zaplní. V Česku si obchodníci sami vybírají, co od výrobce objednají. „Letos prodáváme v Česku jen část své kolekce, protože obchodníci mají nasmlouváno zboží na půl roku dopředu a nad tuto kvótu berou jen, o čem jsou přesvědčeni, že bez problémů prodají.“ Od příštího roku by měl Wolf Gang prodávat v Česku naplno. Úplně stejnou strategii zvolila další polská firma Campus, jejíž hlavní výrobní náplní je oblečení. „Campus se v Praze prodával již před pěti lety, ale to byla tehdy jen krátká epizoda. Teď přinášíme celou zimní kolekci. Kompletní sortiment dostaneme do českých prodejen až příští rok,“ říká tuzemský obchodní zástupce Campusu Aleš Cholenský.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít