Pojistné loni vzrostlo o osm procent

13. června 2005, 00:00 - admin
13. června 2005, 00:00

PETR KOPECKÝ, ČESKÁ POJIŠŤOVNA: „Podnikatelům nabízíme stavebnicové produkty a komplexní balíčky,“ tvrdí Petr Kopecký, náměstek České pojišťovny (ČP) pro obchod a marketing. V letošním ročníku skončila ČP na druhém místě.

PETR KOPECKÝ, ČESKÁ POJIŠŤOVNA: „Podnikatelům nabízíme stavebnicové produkty a komplexní balíčky,“ tvrdí Petr Kopecký, náměstek České pojišťovny (ČP) pro obchod a marketing. V letošním ročníku skončila ČP na druhém místě. * Jaké novinky přichystala Česká pojišťovna pro své klienty v letošním roce? Nabízíme podnikatelům moderní stavebnicové produkty, díky nimž je možné dopojistit všechna rizika, která dosud pojištěna nebyla. Zároveň naši pojišťovací poradci přicházejí s nabídkou podnikatelských balíčků, v nichž se spojují majetková a odpovědnostní pojištění spolu se životním pojištěním a penzijním připojištěním. V kombinaci těchto produktů dokážeme připravit pro klienty zajímavé a výrazné slevy. Také pro drobné podnikatele nabízíme zjednodušené pojištění majetku, do konce roku by měl vzniknout nový produkt v rámci zemědělského pojištění. Nejžhavější současnou novinkou v občanském pojištění je investiční pojištění ČP Dynamik Plus, které se začne v nejbližší době prodávat. Další novinkou je prodej majetkových pojištění (domácnosti a staveb) na vybraných pobočkách České pošty. * Míra pojištění české populace stále pokulhává za unijním standardem. Jaký v tomto směru očekáváte vývoj? Zájem o pojištění v České republice pomalu stoupá. Tento fakt se projevil i na hospodářských výsledcích tuzemských pojišťoven. Výsledky roku 2004, které zaznamenala Česká pojišťovna, ukazují, že český pojistný trh se rozvíjel stabilním tempem. Podle našich výsledků jsme zaznamenali nárůst předepsaného pojistného o osm procent. Zatímco v neživotním pojištění je úroveň našeho trhu téměř srovnatelná s některými západoevropskými zeměmi, oblast životního pojištění skýtá značný potenciál pro rychlý rozvoj. * Jak vycházíme ze srovnání s Unií? Zájem o životní pojištění v České republice sice rok od roku roste, ale jeho objem stále nedosahuje srovnatelné úrovně se zeměmi EU. Tam totiž životní pojištění hraje mnohem důležitější roli než pojištění neživotní. V Česku se životní pojištění podílí na celkovém předepsaném pojistném 39 procenty a neživotní 61 procenty. V zemích Unie je přitom poměr životního a neživotního pojištění zhruba opačný. Proto se z dlouhodobého pohledu očekává, že se také u nás bude poměr mezi životním a neživotním pojištěním postupně přibližovat západoevropské úrovni. Životní pojištění v Česku určitě dynamický rozvoj ještě čeká. * Míra pojištěnosti podnikatelů už dosahuje unijní úrovně? Také tuzemští podnikatelé zaostávají v pojištění za svými zahraničními kolegy a podceňují mnohá rizika, která ohrožují jejich podnikatelskou činnost. Ve srovnání s EU je rozdíl také v nízké hranici pojistného limitu, který si naši podnikatelé volí. Větší pozornost věnují pojištění zahraniční firmy. * Důchodová reforma se neustále odkládá. Máte zato, že tato skutečnost zájem občanů o životní pojištění posiluje, nebo je tomu naopak? Máme co dohánět nejen v životním pojištění, ale také v penzijním připojištění. Stárnutí obyvatelstva ve vyspělých zemích je také jednou z vážných hrozeb jednadvacátého století. Poměr občanů v důchodovém věku oproti pracovně aktivní populaci neustále roste. Významnou roli v řešení napjaté situace v oblasti důchodového zabezpečení mohou sehrát i pojišťovny. Životní pojištění je společně s penzijním připojištěním důležitým doplňkem státního penzijního systému v řadě ekonomicky vyspělých zemí. Tato cesta byla nastoupena i v Česku. První krok v tomto směru byl učiněn přiznáním daňových výhod definovaným formám životního pojištění. Musí však následovat další kroky. Nazrála situace pro rozšíření daňových výhod či pro dobrovolnou redistribuci části povinných odvodů na státní důchodové zabezpečení ve prospěch některé z forem důchodového připojištění. * Kde budete v nejbližších letech hledat hlavní prostor pro zlepšování služeb klientům?

Určitě ve vývoji nových, moderních produktů životního i neživotního pojištění a hlavně v neustálém zlepšování služeb klientům. První krok byl učiněn spuštěním Klientského servisu ČP, který centralizuje a zrychluje všechny pochody v pojišťovně. Od taxace pojistné smlouvy přes správu až k případné likvidaci pojistných událostí. Na jeho zdokonalování budeme pracovat i v nejbližší budoucnosti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení dalším Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít