Pojistkám je potřeba rozumět

14. června 2004, 00:00 - admin
14. června 2004, 00:00

PRODUKTY ŽIVOTNÍHO POJIŠTĚNÍOblast životního pojištění je poměrně široká, nabídka produktů dostatečně pestrá. Bohužel trochu nepřehledná a nesrozumitelná.

PRODUKTY ŽIVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ

**Oblast životního pojištění je poměrně široká, nabídka produktů dostatečně pestrá. Bohužel trochu nepřehledná a nesrozumitelná.

Česko je zemí, kde se pojištění skutečně vyplácí. U majetkových pojistek stačí vzpomenout na záplavy v roce 2002, enormní množství krádeží a stejně tak dopravních nehod. Životní pojistky jsou důležité kvůli vysoké dopravní nehodovosti a kritickému stavu penzijního systému.

Ve sféře životního pojištění je nabídka široká. Poněkud odlišná terminologie u různých pojišťoven vytváří trochu problém. Vnést do tohoto segmentu trhu pojištění větší jasno se mj. snaží i Česká asociace pojišťoven.

Na svých webových stránkách uvádí základní rozlišení produktů: životní pojištění pro případ smrti nebo dožití, případně smrti i dožití, svatební pojištění, pojištění prostředků na výživu dětí, důchodové pojištění, pojištění spojené s investičním fondem nebo kapitalizačními smlouvami a pojištění pro případ úrazu nebo nemoci. Porovnání tohoto nejspíš věcně správného systému s konkrétní nabídkou jednotlivých pojišťoven ovšem napovídá, že klientovi nezbude nic jiného než trpělivě zkoumat každý nabízený produkt a pak teprve porovnávat. To samozřejmě platí hlavně pro životní pojištění tzv. rezervotvorné (obsahující jak složku pojistnou, tak spořící), kde se rozlišuje pojištění kapitálové a investiční -rozdíl je především ve výnosech, ale také v rozsahu pojistné ochrany, lhůtách apod.

Pravděpodobně nejméně riskantní tedy je - po důkladném zmapování vlastních možností, potřeb a očekávání (tadyje třeba počítat i s jejich vývojem, protože zmíněné pojistky se uzavírají na delší dobu; některé pojišťovny proto v nabídce mají „gumové“ produkty, jejichž nastavení lze měnit) - v první etapě vybírat vlastními silami (internet je v tomto ohledu neocenitelným pomocníkem), vytipovat vhodný produkt a pak už v jednom segmentu porovnávat nabídku. Osobním jednáním s makléři se ovšem nevyhnete. Komplikovanost a stejně tak široká škála možností volby podmínek komplikovanějších pojistek totiž prodejcům víceméně nedovoluje na „obecné“ úrovni uvádět konkrétnější informace o výši pojistného i pojistných plněních. Veřejné informační zdroje vás tak seznámí pouze se základními parametry pojistky, podrobnosti a definování různých variant už vyžadují individuální jednání.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít