Pojištění se šije na míru

02. března 2012, 08:00 - Tomáš Johánek
02. března 2012, 08:00

Pojistit soukromé či firemní auto je dnes velmi jednoduché. Havarijní či zákonné pojištění odpovědnosti lze sjednat bez návštěvy pojišťovny. Jak se ale pojišťují firemní vozové parky či například stavební stroje? Ve spojení s příslušným finančním partnerem to také není větší problém, ale pojištění se v takovém případě sjednává přímo na míru.

Foto: Profimedia.cz

Stěží dnes najdete firmu, která by v rámci podnikání nevyužívala alespoň jeden automobil. „Firemní vozidla vyjíždí na silnice denně, a jsou tak vystaveny vysokému riziku dopravních nehod i odcizení. Je proto na místě dobře si rozmyslet, jak firemní vozy pojistit,“ připomíná specialistka na pojištění majetku a motorových vozidel z České asociace pojišťoven Marcela Kubešová. Pro firmy, které potřebují pojistit víc vozidel, je určeno flotilové pojištění.

Flotila znamená tři a více aut

Pojišťovny pojmem „flotila“ zpravidla označují skupinu tří a více automobilů jednoho majitele pojištěných v rámci jedné skupinové smlouvy. Na rozdíl od individuálních pojistek se flotilové pojištění přizpůsobuje přímo na míru potřebám klienta. Výhodou pojištění celého vozového parku je přehledná a flexibilní administrativní správa a zejména možnost čerpání různých výhod, množstevních slev a doplňkových bonusů.

V rámci flotilové smlouvy lze sjednat nejen povinné ručení a havarijní pojištění, ale i kompletní pojištění, včetně havarijního pojištění, pojištění skel nebo třeba pojištění náhradního vozidla. „Flotilová sleva“ zohledňuje počet pojištěných vozidel, propojištěnost klienta u pojišťovny, jeho škodní průběh a další kritéria. Klient pojišťovně platí pojistné, které v průběhu roku skutečně využil. Pojišťovna pak případně klienta zpětně bonifikuje v hodnotě pojistného, které nebylo spotřebováno kvůli prodeji vozidla či vyřazení vozidla ze smlouvy.

Výhodou je nadstandardní servis

Obrovskou výhodou flotilového pojištění je nadstandardní servis, který zahrnuje osobní péči jedné osoby pro celou flotilu, rychlou likvidaci škod i jednoduchou administraci. Platba pojistného za všechna vozidla ve flotile například probíhá bankovním převodem na základě jediné transakce a pro pojištění všech vozidel se vystavuje pouze jedna faktura. Podnikatelé často mají zájem náklady na správu automobilové flotily snižovat. Cena pojištění sice hraje důležitou roli, ovšem při rozhodování by neměla být jediným kritériem. Je potřeba prostudovat rozsah nabízeného pojištění a všech poskytovaných služeb, podmínky likvidace, administrativní nároky, ale také finanční stabilitu pojišťovny na trhu.

Pojištění na traktor nebo jeřáb

Minimálně povinné ručení musí mít všechna motorová vozidla, která jezdí po veřejných komunikacích, tedy například i stavební či zemědělské stroje. Pojistit je také není větší problém, pojištění například zemědělských strojů nabízí na českém trhu pod různým zařazením několik pojišťoven. Rozsah pojištění se však různí, proto je potřeba pozorně číst smluvní podmínky jednotlivých pojišťoven a podle nich vybrat nejvhodnější. Pokud je vozidlo způsobilé pohybovat se po dopravních komunikacích a má svou registrační značku, sjednání pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla je pro něj povinné a pojištění probíhá stejně, jako u ostatních motorových vozidel.

Pokud stroj vlastní značku nemá, může na silnice vyjet buď s uzavřeným povinným ručením, nebo v takzvaném zvláštním režimu, v doprovodu vozidel s majáčky. Havarijní pojištění může být sjednáno pouze pro stroje s registrační značkou. Pro stroje bez značky má podnikatel možnost sjednat pojištění patřící do kategorie „strojní pojištění“ nebo „pojištění zemědělských a stavebních strojů“. Taková pojistka většinou kryje nejen živelné události a odcizení, ale i jiná rizika, jako jsou vnitřní havárie či poruchy vinou špatné obsluhy.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče