Pohodlný a bezpečný Peugeot Partner 2.0Hdi

18. srpna 2003, 00:00 - Karel Nový, auta@profit.cz
18. srpna 2003, 00:00

Překvapivě příjemný a jednoduchý design uvnitř, líbivé detaily zvenčí a sympatický posun v bezpečnosti - to jsou nejdůležitější momenty, kterými upoutá osobní variace na Peugeot Partner. Není třeba složitého testování: jde o šikovné, pěkné a pohodlné osobní auto.

V osobní verzi se z trochu šedé dodávky stal pěkný pohodlný rodinný vůz

Překvapivě příjemný a jednoduchý design uvnitř, líbivé detaily zvenčí a sympatický posun v bezpečnosti - to jsou nejdůležitější momenty, kterými upoutá osobní variace na Peugeot Partner. Není třeba složitého testování: jde o šikovné, pěkné a pohodlné osobní auto.

Navenek se Partner odlišuje novými světlomety krytými mřížkou, stejně tak i u lamp na zádi. Sportovní duch se přiblížil i díky mlhovkám integrovaným do předního nárazníku, jehož boční prvky zůstaly plastově černé. Blatníky jsou o poznání širší. Interiér je pěkně zvládnutý v ladících odstínech zelená-šedá a oplývá odkládacími plochami a kapsami. Sedadla jsou příjemná i pro delší cestování. Trochu déle bylo třeba napoprvé hledat vpředu ovladače stahování okének - jsou na středovém panelu. Velmi sympatickým prvkem vozu jsou pohodlně široké druhé posuvné dveře. Jednak s nimi není starost při nastupování v řadě zaparkovaných aut a jednak umožňují skutečně bezproblémové nasedání i méně pohyblivým lidem. Jízdními vlastnostmi vůz nijak nezklamal. Projevil vyšší těžiště náklonem v zatáčkách nebo při nájezdu do bočního větru, ale stopu přitom neztratil. Ochotný diesel zůstává sympaticky úsporný i při živější jízdě. Pro výkon je třeba ho podržet ve vyšších otáčkách, ale na městské popojíždění to třeba vůbec není. Celkem dobře odhlučněný chod se víc ozval jen při rozjezdu nebo na dálnici.

Jak na DPH

Peugeot Partner je přímo určen k nákupu bez daně. Zákon nicméně ukládá instalovat přepážku mezi nákladový prostor a místo pro posádku. Homologovaná mříž se cenově pohybuje kolem dvaceti tisíc korun, ale pořídit lze i zhruba o třetinu lacinější. Na osobní verzi Partnera je předpisová přepážka designově cizím tělesem. Vše vyřeší demontáž, policie to zatím nepokutuje.

Na co to auto je?

Na co je? Na lidi! Peugeot Partner v osobní variantě dokáže pohodlně transportovat „živou sílu“ a samozřejmě i středně velké množství materiálu. Je to ideální vůz pro nereprezentativní dopravu personálu nebo klientů menších firem. Až nápadně dobře ale poslouží i čtyř- nebo pětičlenné rodině, a to se stalo velmi inspirativní pro mnoho podnikatelů.

Peugeot znám jako nesmrtelný,

říká Stanislav Rakovský, propagační předměty

* Jako podnikatel potřebujete spíš dodávku. Proč jste zvolil právě osobní verzi Partnera?

Má vlastně tytéž nákladové vlastnosti, ale navíc ještě dobře vypadá, je pohodlný na cestování a zvýšila se i bezpečnost.

* Takové atributy nemá ale jenom Peugeot.

Já jsem si krátce po revoluci koupil ojetého Peugeota a od té doby jsem měl už čtyři. Znám je jako nesmrtelná auta. Navíc se mi líbí. Tak proč bych měl měnit značku?

Technické parametry a cena

Peugeot Partner 2.0 HDi

Obsah motoru 1997 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 66 kW

Točivý moment 205 Nm

Maximální rychlost 160 km/h

Zrychlení z 0 na 100 13,4 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 7,2 l/100 km

Spotřeba na dálnici 4,9 l/100 km

Spotřeba průměrná 5,7 l/100 km

Provozní hmotnost 1386 kg

Délka 4137 mm

Šířka 1724 mm

Výška 1810 mm

Zavazadlový prostor 2800 dm3

Objem nádrže

Cena 519 900 Kč

Hodnocení

+ KLADY

+ Pěkný nový design

+ Schopnost prostupu lehčím terénem

+ Úsporný diesel

+ Variabilita interiéru

+ Mnoho odkládacích ploch

- ZÁPORY

- Citlivost na boční vítr

- Hlučný centrální zámek

- Náklon v zatáčkách

- Méně živý při nižších ot.

- Umístění ovladačů stahování oken

Zvláštní pozornost zaslouží: praktické a pohodlně široké posuvné druhé boční dveře.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče