Podzim je pro Primu opět zlomový

18. září 2006, 00:00 - (red)
18. září 2006, 00:00

Minulý týden se objevila v médiích zpráva, že ředitel televize Prima Martin Dvořák končí. Přitom je nejdéle sloužícím ředitelem televize v Česku. Do uzávěrky nebylo jasné, jak situace nakonec dopadne. Je ale zřejmé, že Prima se dostala na rozcestí. Loni na podzim vstoupil do televize švédský koncern MTG.

Minulý týden se objevila v médiích zpráva, že ředitel televize Prima Martin Dvořák končí. Přitom je nejdéle sloužícím ředitelem televize v Česku. Do uzávěrky nebylo jasné, jak situace nakonec dopadne. Je ale zřejmé, že Prima se dostala na rozcestí.

Loni na podzim vstoupil do televize švédský koncern MTG. Prima zažívala v té době z hlediska sledovanosti své nejúspěšnější období. Postupně začali noví spolumajitelé uplatňovat své vize a v každodenním provozu se spolu museli naučit komunikovat čeští a zahraniční manažeři. Vypadalo to, že vše probíhá relativně v poklidu, na rozdíl od konkurenční Novy, kde zásahy nových majitelů plnily stránky tisku.

Zpráva o odchodu generálního ředitele Primy proto působila jako blesk z čistého nebe. Od letošního jara ale už předcházely výměny na některých pozicích vrcholného managementu. Do struktury televize byla znovu zavedena funkce provozního ředitele, kterou zastává člověk MTG Aleksandras Cesnavicius. Odešel ředitel výroby a Prima přešla na externí výrobu pořadů a rozloučila se s některými zaměstnanci. To vše za relativního nezájmu médií. Až do minulého týdne.

DŮVODY JSOU NEJASNÉ

Z vyjádření Primy je jasné, že akcionáři jednají o přerozdělení pozic v rámci struktury řízení televize. Důvodů může být několik. Třeba naplnění akcionářské smlouvy, podle níž se údajně mají ve vrcholných funkcích manažeři střídat. Nebo rozdílné představy spolumajitelů o budoucím směřování a profilování Primy, které se mohou rozcházet například v názorech na uvádění některých formátů či na to, na jaké diváky se vlastně televize má v budoucnu orientovat. Může jít také o snahu MTG svou pozici v rámci televize ještě posílit. Ekonomicky je na tom televize každopádně nejlépe od dob svého vzniku. Jen za první letošní pololetní je provozní zisk téměř třikrát vyšší než loni. Obrat společnosti dosáhl 1,37 miliardy korun. Pro srovnání, obrat za celý loňský rok činil 1,67 miliardy.

PRŮLOMEM BYLI VYVOLENÍ

Martin Dvořák přišel do Prima TV na podzim roku 2000. Tehdy byla televize v komplikované situaci - neměla dostatečné pokrytí, sledovanost byla nízká, nedařilo se hospodářsky - společnost tížily dluhy a byla ve finanční ztrátě. Podíl na trhu v roce 2000 byl 16,6 procenta. Nový management dosáhl toho, že se Primě jako jediné dařilo neustále v průběhu let zvyšovat svůj podíl na trhu, během šesti let zdvojnásobila svůj obrat, dostala se z červených čísel do provozního zisku v řádech stamilionů korun.

Podíl na trhu stoupl v roce 2005 už na 23,13 procenta -největší zásluhu na tomto výsledku měl podzim, kdy Prima uvedla reality show VyVolení. Ta zdrtila konkurenci a přerostla v celonárodní mánii i díky marketingové kampani, za kterou stál ředitel marketingu Jan Svoboda. Letos Prima experimentovala a její výsledky sledovanosti jsou zatím oproti loňskému roku slabší. Na druhou stranu postavila podzimní schéma, které má potenciál, a až za pár týdnů bude jasné, jak si v konkurenčním prostředí poradí. Stejně jako loni i letos bude podzim pro Primu klíčový.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče