Podporujeme český export

18. června 2009, 00:00 - bre
18. června 2009, 00:00

Prestižní ocenění Exportních cen roku udělované malým a středně velkým exportním firmám v České republice pokračuje letos už dvanáctým rokem. K původnímu organizátorovi soutěže společnosti DHL, se letos přidali další partneři, kterých jsme se zeptali:

„Potřebuje podle vás český export povzbudit?“

S nápadem pomoci českému exportu jsme se rozhodli již v roce 1997. Český zahraniční obchod čelil v té době vážným problémům, které přerostly v měnovou a makroekonomickou krizi. Chtěli jsme ukázat, že malé a střední firmy mohou české ekonomice pomoci z krize, což se nakonec potvrdilo.

  • *Luděk Drnec

obchodní ředitel DHL Express s.r.o. Domnívám se, že ano. Tato soutěž motivuje exportéry nejenom k “měření sil” při účasti v tomto a v příštích ročnících, ale také k hledání nových exportních příležitostí a k vzájemné výměně zkušeností. Andrew Blach

ředitel firemního bankovnictví HSBC Bank plc

Hospodářství naší země stojí z velké části na exportu, proto si zasluhuje tolik pozornosti a péče. Povzbudit určitě potřebuje, to však zdaleka neznamená, že podniky budou od státu pouze dostávat různé dotace. Je třeba vytvořit prostředí, v němž se bude exportu dařit a bude volně dýchat. Ivan Jukl

generální ředitel agentury CzechTrade

Dokud se nezačne opět dařit českým exportérům, nebude se dařit ani české ekonomice jako celku. Bylo by ale naivní se domnívat, že lokální opatření na podporu exportu mohou nějak zásadně zvrátit negativní vliv propadu poptávky po našem zboží na exportních trzích. Radek Laštovička

ředitel Coface Czech

Podpora exportu je jedním z hlavních úkolů národních států, a to zvláště v období hospodářských potíží. V České republice k tomu stále přistupuje skutečnost, že zde v případě mnoha firem chybí dlouhodobá tradice, neboť do roku 1989 se zhruba 90 procent veškerého vývozu realizovalo prostřednictvím organizací zahraničního obchodu. Většina firem tak musela v zahraničním obchodě začínat před osmnácti lety prakticky od nuly. České společnosti se logicky v první fázi soustředily hlavně na blízké trhy, zejména Německo. Právě tyto trhy jsou však nyní významně postiženy globálními ekonomickými potížemi. Je proto nutné snažit se uspět tam, kde jsou peníze, ale to často bývají země vzdálené, kde čeští podnikatelé musejí překonávat obchodní, technické a kulturní bariéry. Jan Chudoba

ředitel vydavatelství Stanford a.s.

V principu ano, protože export pozitivně ovlivňuje vývoj HDP. Otázka zní, jaké zvolit nástroje v rámci hospodářské politiky. Z mého úhlu pohledu je podpora exportu v rámci EU dostatečná a dokládá to i poměr zahraničního obchodu se zeměmi v rámci EU a zbytkem světa. Hana Pavlištová

výkonná ředitelka a jednatelka ČIA - ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA

**

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče