Podnikatelky porovnají své úspěchy dosažené v posledních čtyřech letech

06. června 2012, 13:18 - ČTK
06. června 2012, 13:18

Podniky, které vedou povinně podvojné účetnictví, mají nejméně 10 zaměstnanců, jsou 100 procentně vlastněné Češkou a fungují pod jejím vedením nejméně čtyři roky, mohou ode dneška změřit své úspěchy v kategoriích malá, střední a velká společnost soutěže OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP.

Foto: Profimedia

Naplňuje mě osobní radostí, že jsme za pět let dokázali díky soutěži obsáhnout  skupinu téměř 54 tisíc firem, které odpovídají kritériím soutěže a osobně jsme hovořili s 1 200 společnostmi s nejlepšími výsledky. Věřím, že díky příležitostem, které ženy podnikatelky díky soutěži mají, pomáháme rozvíjet jejich podnikání  a především uvědomovat si jejich vlastní úspěchy,“ říká Helena Kohoutová, ředitelka Agentury Helas a spoluzakladatelka projektu.

Jana Švenková, partnerka společnosti Mazars, a druhá spoluzakladatelka projektu navazuje: „Při pohledu zpět jsem zjistila, že jsme se osobně za téměř pět let soutěže setkali s více než 150 nominovanými podnikatelkami ze všech 14 krajů ČR. Z nich jsme dosud ocenili vítězných 29 českých podnikatelek. Za všemi těmito suchými čísly se skrývají lidské příběhy jednotlivých podnikatelek i všech lidí, kteří se podílejí na dlouhodobém úspěchu jejich firem.A při prvním významném výročí soutěže – 5 let od jejího založení, po všech bouřlivých otřesech na hospodářské i politické scéně posledních let – se zdá, že se naše vize začíná v českých reáliích skutečně naplňovat.

Soutěž byla založena v roce 2008. Jejím cílem je podpora českých žen, podnikatelek. Umožňuje ocenit ženy jako osobnosti a poukázat na významné projekty nebo inovace v různých oborech, které české firmy pod jejich vedením přinášejí na český nebo evropský trh.

Ač firmy vlastněné jednou ženou činí jen 3 procenta českých společností, jejich podnikání se zásadně neliší. Ženy podnikatelky pronikly do většiny oborů a i regionálně je jejich podnikání obdobné jako u ostatních firem,“ komentuje ,situaci žen podnikatelek v roce 2011 zástupce odborného garanta soutěže Pavel Finger, člen představenstva CCB.

V rámci soutěže budou uděleny ceny v těchto kategoriích:

V první kategorii „Česká zakladatelka, která podnik vlastní a řídí“ budou uděleny ceny za první až třetí místo v podkategoriích Malá společnost (10 – 24 zaměstnanců), Střední společnost (25 – 99 zaměstnanců) a Velká společnost (100 a více zaměstnanců).

CCB - Czech Credit Bureau vybral z databáze kandidátky na účast v pátém ročníku. Po prověření 11 321 firem prošlo kritérii soutěže 340 společností, které se budou moci přihlásit k letošní účasti. Z celkového počtu firem je 249 v kategorii Malá společnost, 74 společností v kategorii Středně velká společnost a 17 společností v kategorii Velká společnost.

Druhá kategorie „Cena GE Money Bank – Výjimečná podnikatelka“ bude vyhodnocena bez ohledu na počet zaměstnanců. Hodnotí se vliv na obohacení trhu nebo společnosti, zohlednění sociálních a jiných aspektů její činnosti. Patronem ceny je GE Money Bank.

Tento projekt vznikl proto, aby pomohl ženám překonat bariéry a podpořil je na cestě za vlastním podnikáním formou inspirativních příběhů a také spoustou praktických rad, které najdou na samostatných webových stránkách. Segment malých a mikro podniků navíc považujeme za obchodně velmi perspektivní a toto je náš způsob, jak podpořit jejich růst,“ vysvětluje zapojení do soutěže Jarmila Plachá ze společnosti GE Money Bank.

Třetí kategorie „Výjimečný růst firmy“ hodnotí výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které je firma zařazena. Patronem této ceny je společnost MasterCard.

Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro ČR vysvětluje hodnocení kategorie: „Podle mého názoru lze výjimečného růstu dosáhnout zaměřením se na správnou prioritu, nasloucháním zákazníkům, vytyčením strategických cílů a nadchnutím lidí v týmu i okolo firmy pro tuto strategii. Ta žena, která má svoji podnikatelskou vizi včetně síly a odvahy tuto vizi realizovat, získává důležitou výhodu před konkurencí.

Čtvrtá kategorie „Cena za inovativní řešení“ je udělována pod patronací Allianz. Hodnotí se inovativní přístup firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které je firma zařazena. „Jsem přesvědčen, že motorem dnešní rychlé doby jsou právě inovace. Rychlost, jakou se klienti napříč různými oblastmi navzájem informují o tom, co funguje, či jak rostou s digitalizací jejich očekávání, je pro každou firmu zásadní,“ doplňuje Dalibor Šajar, ředitel Marketingu a Market Managementu Allianz pojišťovny.

Více informací o soutěži naleznete na www.oceneniceskychpodnikatelek.cz. Uzávěrka přihlášek do letošního ročníku soutěže je 26. září 2012 včetně. Vyhlášení vítězů proběhne na slavnostním vyhlášení 6. listopadu 2012 pod záštitou předsedy vlády ČR.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče