Podnikatelé známkovali nabídky energetiků, hodnotili nejkurióznější nabídky

04. ledna 2012, 11:10 - Profit, TZ
04. ledna 2012, 11:10

Unie malých a středních podniků ČR dokončila tento měsíc průzkum s  názvem „Známkování nabídek produktů elektřiny a plynu“, kterého se zúčastnilo 258 podnikatelů z řad malých a středních firem.

Foto: Profimedia.cz

Dle očekávání podnikatelé nejvíce ocenili (v průměru známkou „2“) garanci nižší ceny elektřiny a plynu vůči dominantnímu dodavateli při plánovaném stavu na rok 2012,  kdy ceny elektřiny se zvednou podle ERÚ průměrně o 4,9 % u ČEZ, o 3,6 % u Pražské energetiky (PRE) a o 0,6 % u společnosti E.ON. Dále byla velmi pozitivně hodnocena možnost fixace výhodných cen elektřiny i plynu na dva roky. Aktuálně produkt na této bázi nabízí nejen podnikatelům společnost E.ON pod názvem Fix2013. Pro podnikatele je také podle výsledků průzkumu důležitá možnost online komunikace s dodavatelem.

Překvapivě podnikatelé ohodnotili chvalitebnou známkou „za 2“ také možnost, že rádi zaplatí mírně vyšší cenu, pokud se bude jednat o ekologické produkty elektřiny. Nejkurióznější, netradiční nabídkou se podle podnikatelů stala nabídka na slevu při stěhování provozovny.

Přední energetické společnosti se v těchto zimních měsících předhánějí v nabídkách nových produktů a služeb pro podnikatele, které jsou velmi kuriózní či netradiční. Můžeme však přesto říct, že žádný z produktů u podnikatelů celkově nepropadl. Znamená to, že předhánění energetiků v nabídkách produktů energií na českém trhu hodnotí podnikatelé většinou kladně a kuriózní nabídky od energetiků berou jako zajímavý bonus. Nejkurióznější se na prvním místě stala nabídka: „Stěhujete provozovnu do jiných prostor? E.ON nabízí slevu 15 % na stěhování.“ Druhé místo v kurióznosti nabídek vyhrála u podnikatelů reklama ČEZ: „Víte proč je šťastná? Protože komunikuje online a má o 5 % levnější cenu plynu.“ Třetí místo získala nabídka od PPAS: „Autopůjčovna Pražské plynárenské půjčuje vozy s pohonem na CNG – stlačený zemní plyn.

Unie malých a středních podniků ČR spustila průzkum „Známkování nabídek produktů elektřiny a plynu“ v termínu od 1. 12. do 19. 12., při kterém podnikatelé známkovali nabídky elektrické energie a zemního plynu, které v současné době reklamují přední energetické společnosti. Průzkum probíhal ve dvou úrovních – anketou na internetu a na setkání podnikatelů v regionu. Průzkumu se zúčastnilo 258 respondentů z řad malých a středních firem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Nvidia nabízí levnější Shield TV. V balení však nemá gamepad
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít