Podepište se šperkem

15. listopadu 2009, 09:00 - Renata Lichtenegerová
15. listopadu 2009, 09:00

Luxusní psací pero dodává majiteli styl. Na pultech je možné najít nejnovější kolekce prestižních značek – Parker, Waterman, Lamy či Quill. Nová elegantní značková pera navrhla například italská módní návrhářka Beatrice Fontana.

Autor: Waterman

Kvalitu, eleganci, styl. To vše nabízejí luxusní psací potřeby. Značky jako Parker, Waterman, Lamy či Quill, které patří k nejprestižnějším, nedávno představily své předvánoční kolekce. Stalo se tak na slavnostním večeru v prostorách pivovaru Staropramen v Praze na Smíchově.

K trendům, o kterých kolekce vypovídají, patří například spolupráce se slavnými návrháři, sjednocování obalů a zjednodušování logotypů či snaha oslovit mladé spotřebitele.

Z dílny italské návrhářky

Navržením designu pera nové kolekce „Parker Premier“ značky Parker byla pověřena známá italská módní návrhářka Beatrice Fontana. Elegantní, ručně vyráběná pera jsou pečlivě složena z více než třiceti součástek opracovávaných těmi nejzkušenějšími mistry svého oboru. Mimořádná pozornost je věnována lakování, leštění a dalším povrchovým úpravám. Pera mají zlaté hroty potažené rhodiem. V kolekci Deluxe nesou tyto hroty jemnou rytinu s motivem šípu v kontrastním barevném odstínu. Přestože pero navrhla žena, je Parker Premier určeno převážně mužům.

Beatrice Fontana má „na svědomí“ také nové pero Waterman Elégance, které má symbolizovat nový začátek postavený na základech toho nejlepšího, co bylo v historii značky Waterman vytvořeno. Psací potřeba má být zároveň šperkem. Na peru je jemná elegantní rytina, hrot je vyroben z jediného plátku 18karátového zlata. Tento model je určen ženám i mužům.

Tradice s novými logy

Značky Waterman a Parker prošly letos změnou logotypů. V případě Watermanu se logo zjednodušilo, zmizel z něj šestiúhelník s iniciálou W. Novým prvkem se naopak stala elegantní „mašlička“, jež má symbolizovat módnost, ladnost a stylovost, tedy charakteristické vlastnosti této značky.

U Parkeru jde o návrat ke kořenům, kdy je znovu zdůrazňována charakteristická ikona značky, tedy šíp. K němu se připojuje i původní elipsa, která byla až do loňského roku zakomponována v iniciále P. Změnu loga doprovází i přechod k novému vizuálnímu stylu balení produktů Parker. Obaly různých modelových řad budou postupně sjednoceny a lišit se budou zejména ve velikosti podle cenové úrovně daného produktu.

Značka Parker také stále více cílí na mladou generaci. Té je určena kolekce Writewear. Tužky a pera jsou navrženy tak, aby se staly součástí životního stylu mladých, aby podporovaly image osobnosti. Prvními vlaštovkami této nové kolekce jsou modely Parker Slinger II a Parker Contact. Jejich tvar, barvy i způsob balení se na první pohled vymykají všemu, co až dosud Parker nabízel. Na duhou stranu se značka téměř po 130 letech vrací ke svým kořenům, neboť úplně prvními zákazníky jejího zakladatele George Safforda Parkera byli studenti.

Nechybí plocha pro potisk

Také Quill, další z prestižních značek psacích potřeb, uvedl na trh nové modelové řady, a to Quill 1200 a Quill 1250. U obou hrají hlavní roli praktičnost a estetika. Celá pera je možné složit zhruba na poloviční velikost, takže jsou velice skladná. I přes svou minimální transportní velikost ale nabízejí místo pro potisk podle klientova zadání, a to na zešikmené ploše na víčku. Důmyslný eliptický tvar brání peru, aby se samovolně skutálelo ze stolu.

Mezi exponáty vystavenými v prostorách pivovaru Staropramen nezapadl ani model z řady Lamy 2000. Ten je vyroben z velmi kvalitního mučenkového dřeva. Prodává se v balení s praktickým, taktéž dřevěným stojánkem.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče