Podáním daňového přiznání povinnosti firem nekončí

29. března 2011, 18:22 - Profit, TZ
29. března 2011, 18:22

Do termínu podání daňového přiznání za rok 2010 zbývá pouze několik dní, odevzdáním vyplněného formuláře na finanční úřad ale povinnosti firem spojené s účetní závěrkou nekončí. Zákon o účetnictví spolu s Obchodním zákoníkem ukládají společnostem zapsaným v Obchodním rejstříku povinnost uložit vybrané listiny do sbírky listin a zveřejnit tak údaje o svém hospodaření.

Foto: Profimedia.cz

Finanční úřady pokutují hříšníky, kterých je u nás zhruba 236 tisíc, v rámci daňových kontrol. „V případě, že je pro firmy administrativně a časově náročné plnit své zákonné povinnosti, zakládání do sbírky listin mohou mít jednoduše ošetřeny. Pokud nemá společnost kapacitu pro jejich řešení vlastními silami, levnou a účinnou variantou je tzv. statusový servis – externí správa společnosti,“ uvádí Petra Janáková ze společnosti SMART Companies, která se zabývá zakládáním, prodejem a následně správou společností po celém světě.

Podle Zákona o účetnictví jsou účetní jednotky povinny závěrku do sbírky listin uložit ve lhůtě 30 dnů po ověření závěrky auditorem a jejím schválení valnou hromadou,“ uvádí David Jelen, Accounting & Payroll Manager společnosti APOGEO. Vzhledem k tomu, že společnost je povinna svolat valnou hromadu schvalující účetní závěrku do šesti měsíců od konce účetního období (tedy v případě účetního období shodného s kalendářním rokem do 30. 6.), povinnost zveřejnit závěrku ve sbírce listin nastává do 30. 7., nejpozději pak do konce následujícího účetního období bez ohledu na to, zda byly údaje řádně schváleny (tedy do 31. 12.). „V případě, že účetní závěrka není uložena ve výše uvedených lhůtách, vystavuje se firma riziku sankce až ve výši 3 % hodnoty aktiv celkem, kterou může uložit finanční úřad,“ doplňuje David Jelen. Administrativně náročné procesy a kontrolu dodržování zákonných povinností mohou dnes firmy jednoduše přenechat odborníkům v této oblasti, ty v rámci služby „statusový servis“ kompletně převezmou správu společnosti. „Vzhledem k možným sankcím je to řešení elegantní a levné, řádově za několik tisíc korun ročně,“ uvádí Petra Janáková ze společnosti SMART Companies.

Téměř 70 % našich klientů využívá službu statusový servis, zejména za účelem zajištění změn ve společnosti, svolávání valných hromad apod. Klienti ocení především komplexnost, zajistíme nejen svolání valné hromady a požadované změny, ale i ohlášení těchto změn příslušným úřadům, upozorníme je na případná rizika a doporučíme řešení,“ doplňuje Janáková.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Takhle bude vypadat retro ThinkPad. Lenovo jej nabídne k 25. výročí
Windows Store bude zřejmě přejmenován na Microsoft Store
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít