Pod taktovkou CzechInvestu

08. srpna 2005, 00:00 - PETR BÝM
08. srpna 2005, 00:00

STÁTNÍ PODPORA Na vzniku mnoha průmyslových zón se podílí agentura CzechInvest. Její úsilí nyní směřuje zejména do ekonomicky problémových regionů. Před stavbami na zelené louce již dává přednost přeměně nevyužívaných chátrajících objektů.

STÁTNÍ PODPORA Na vzniku mnoha průmyslových zón se podílí agentura CzechInvest. Její úsilí nyní směřuje zejména do ekonomicky problémových regionů. Před stavbami na zelené louce již dává přednost přeměně nevyužívaných chátrajících objektů. Spodporou CzechInvestu u nás vzniklo už takřka devadesát průmyslových zón různých velikostí,“ bilancuje činnost agentury pro rozvoj podnikání a investic ředitel jejího odboru podnikatelských nemovitostí Ivo Semerák. Oficiální statistiky mluví ke konci loňského roku o 89 zónách a dotacích ve výši 4,26 miliardy korun v uplynulých šesti letech. Díky této podpoře bylo investičně připraveno 1800 hektarů pozemků, kde umístilo své provozy 269 společností. Tyto firmy u nás investovaly celkem 137 miliard korun, které mimo jiné umožnily vznik 57 tisícům nových pracovních příležitostí. Zóny, které vznikly s asistencí CzechInvestu, ovšem nejsou jediné - vedle nich funguje na území České republiky několik desítek dalších. „O těch se dozvíme až ve stadiu hledání investorů,“ říká Semerák. Zóny obvykle vznikají na zelené louce, tedy v nezastavěných volných pozemcích v příměstských lokalitách. V CzechInvestu ale tuto situaci nepovažují za ideální. „Rádi bychom výstavbu průmyslových zón směrovali do nevyužívaných a chátrajících objektů či pozemků,“ vysvětluje Semerák. V takových případech může investor využít i speciální programy na podporu revitalizace brownfields, kde se například počítá až se stoprocentní dotací na odstranění ekologické zátěže. „Vedle toho může samozřejmě investor využít náš standardní systém podpor,“ dodává Ivo Semerák. Z hlediska teritoriálního podporuje CzechInvest zóny hlavně v ekonomicky problémových oblastech, například na severu Čech i Moravy a podél hlavních silničních tahů. Dobrá dopravní obslužnost je totiž základním předpokladem úspěchu zóny u investorů. VÝSTAVBA PRŮMYSLOVÝCH ZÓN OD ROKU 1998 DO 2004

**

Pramen: CzechInvest

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít