Pod taktovkou CzechInvestu

08. srpna 2005, 00:00 - PETR BÝM
08. srpna 2005, 00:00

STÁTNÍ PODPORA Na vzniku mnoha průmyslových zón se podílí agentura CzechInvest. Její úsilí nyní směřuje zejména do ekonomicky problémových regionů. Před stavbami na zelené louce již dává přednost přeměně nevyužívaných chátrajících objektů.

STÁTNÍ PODPORA Na vzniku mnoha průmyslových zón se podílí agentura CzechInvest. Její úsilí nyní směřuje zejména do ekonomicky problémových regionů. Před stavbami na zelené louce již dává přednost přeměně nevyužívaných chátrajících objektů. Spodporou CzechInvestu u nás vzniklo už takřka devadesát průmyslových zón různých velikostí,“ bilancuje činnost agentury pro rozvoj podnikání a investic ředitel jejího odboru podnikatelských nemovitostí Ivo Semerák. Oficiální statistiky mluví ke konci loňského roku o 89 zónách a dotacích ve výši 4,26 miliardy korun v uplynulých šesti letech. Díky této podpoře bylo investičně připraveno 1800 hektarů pozemků, kde umístilo své provozy 269 společností. Tyto firmy u nás investovaly celkem 137 miliard korun, které mimo jiné umožnily vznik 57 tisícům nových pracovních příležitostí. Zóny, které vznikly s asistencí CzechInvestu, ovšem nejsou jediné - vedle nich funguje na území České republiky několik desítek dalších. „O těch se dozvíme až ve stadiu hledání investorů,“ říká Semerák. Zóny obvykle vznikají na zelené louce, tedy v nezastavěných volných pozemcích v příměstských lokalitách. V CzechInvestu ale tuto situaci nepovažují za ideální. „Rádi bychom výstavbu průmyslových zón směrovali do nevyužívaných a chátrajících objektů či pozemků,“ vysvětluje Semerák. V takových případech může investor využít i speciální programy na podporu revitalizace brownfields, kde se například počítá až se stoprocentní dotací na odstranění ekologické zátěže. „Vedle toho může samozřejmě investor využít náš standardní systém podpor,“ dodává Ivo Semerák. Z hlediska teritoriálního podporuje CzechInvest zóny hlavně v ekonomicky problémových oblastech, například na severu Čech i Moravy a podél hlavních silničních tahů. Dobrá dopravní obslužnost je totiž základním předpokladem úspěchu zóny u investorů. VÝSTAVBA PRŮMYSLOVÝCH ZÓN OD ROKU 1998 DO 2004

**

Pramen: CzechInvest

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít