Pod taktovkou CzechInvestu

08. srpna 2005, 00:00 - PETR BÝM
08. srpna 2005, 00:00

STÁTNÍ PODPORA Na vzniku mnoha průmyslových zón se podílí agentura CzechInvest. Její úsilí nyní směřuje zejména do ekonomicky problémových regionů. Před stavbami na zelené louce již dává přednost přeměně nevyužívaných chátrajících objektů.

STÁTNÍ PODPORA Na vzniku mnoha průmyslových zón se podílí agentura CzechInvest. Její úsilí nyní směřuje zejména do ekonomicky problémových regionů. Před stavbami na zelené louce již dává přednost přeměně nevyužívaných chátrajících objektů. Spodporou CzechInvestu u nás vzniklo už takřka devadesát průmyslových zón různých velikostí,“ bilancuje činnost agentury pro rozvoj podnikání a investic ředitel jejího odboru podnikatelských nemovitostí Ivo Semerák. Oficiální statistiky mluví ke konci loňského roku o 89 zónách a dotacích ve výši 4,26 miliardy korun v uplynulých šesti letech. Díky této podpoře bylo investičně připraveno 1800 hektarů pozemků, kde umístilo své provozy 269 společností. Tyto firmy u nás investovaly celkem 137 miliard korun, které mimo jiné umožnily vznik 57 tisícům nových pracovních příležitostí. Zóny, které vznikly s asistencí CzechInvestu, ovšem nejsou jediné - vedle nich funguje na území České republiky několik desítek dalších. „O těch se dozvíme až ve stadiu hledání investorů,“ říká Semerák. Zóny obvykle vznikají na zelené louce, tedy v nezastavěných volných pozemcích v příměstských lokalitách. V CzechInvestu ale tuto situaci nepovažují za ideální. „Rádi bychom výstavbu průmyslových zón směrovali do nevyužívaných a chátrajících objektů či pozemků,“ vysvětluje Semerák. V takových případech může investor využít i speciální programy na podporu revitalizace brownfields, kde se například počítá až se stoprocentní dotací na odstranění ekologické zátěže. „Vedle toho může samozřejmě investor využít náš standardní systém podpor,“ dodává Ivo Semerák. Z hlediska teritoriálního podporuje CzechInvest zóny hlavně v ekonomicky problémových oblastech, například na severu Čech i Moravy a podél hlavních silničních tahů. Dobrá dopravní obslužnost je totiž základním předpokladem úspěchu zóny u investorů. VÝSTAVBA PRŮMYSLOVÝCH ZÓN OD ROKU 1998 DO 2004

**

Pramen: CzechInvest

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na prvního ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít