Article, show

Pod kapotou 250 koní

01. listopadu 2004, 00:00 - ERICH HANDL
01. listopadu 2004, 00:00

AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie.

foto: Audi

AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie. Tedy stroje pro úspěšnou střední třídu. Auta spíše připomínají kupé, žádný ze šesti motorů v nabídce nejde výkonem pod sto koní. Profit otestoval verzi s benzinovým šestiválcem 3.2 a výkonem 250 koní, která představuje objemový vrchol všech motorizací. Tah tohoto subtilního auta odpovídá třeba velkému Volvu S 80 T 5. V testovaném voze byl navíc spřažen s převodovkou DSG, která dává jízdě ještě větší švih. Jde o exkluzivní vozidlo, které má také na malý vůz poměrně výjimečnou cenu - v základu 1 082 000 korun. Co lze od děla za milion čekat? Především schopnost obrovského zrychlení, z nuly na sto kilometrech je za 6,3 sekundy. Není divu, točivým momentem 320 Nm se může pochlubit málokterý stroj. Na maximu je přitom auto na 250 kilometrech v hodině, kde ho musí zkrotit omezovač. A že řadí automat? Prodlevy mezi jednotlivými stupni, které jsou častým neduhem samočinných převodovek, se konstruktéři rozhodli vyřešit spojkou DSG. To jsou vlastně dvě spojky v jedné, koncern Volkswagen je nejdříve začal montovat do modelů Golf a Touran (Profit 29/2004) . Teď má „déesgéčko“ i sportback. Hlavní tajemství přímo řazené šestistupňové DSG se ukrývá v její koncepci - v principu jde o dvě souběžně propojené převodovky se společným vstupem i výstupem, přičemž jedna část převodovky ovládá sudé rychlostní stupně, druhá pak liché stupně plus zpátečku. Rychlost spojky se v našem redakčním testu potvrdila - rozjezdy připomínají Formuli 1. Obzvlášť, když si řidič na páce předvolí sportovní režim. Pochopitelnou nectností motoru je spotřeba - při dynamické jízdě šplhá někam k patnácti litrům na sto kilometrů jízdy. Ale to už je pro zámožné fajnšmekry okrajový problém. AUDI A 3 AMBITION 3.2 QT

Karoserie třídveřová

Motor zážehový šestiválec

Výkon 184 kW

Max. rychlost 250 km/hod

Spotřeba 14 l/100 km

Cena (základ) 1 082 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít