Pod kapotou 250 koní

01. listopadu 2004, 00:00 - ERICH HANDL
01. listopadu 2004, 00:00

AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie.

foto: Audi

AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie. Tedy stroje pro úspěšnou střední třídu. Auta spíše připomínají kupé, žádný ze šesti motorů v nabídce nejde výkonem pod sto koní. Profit otestoval verzi s benzinovým šestiválcem 3.2 a výkonem 250 koní, která představuje objemový vrchol všech motorizací. Tah tohoto subtilního auta odpovídá třeba velkému Volvu S 80 T 5. V testovaném voze byl navíc spřažen s převodovkou DSG, která dává jízdě ještě větší švih. Jde o exkluzivní vozidlo, které má také na malý vůz poměrně výjimečnou cenu - v základu 1 082 000 korun. Co lze od děla za milion čekat? Především schopnost obrovského zrychlení, z nuly na sto kilometrech je za 6,3 sekundy. Není divu, točivým momentem 320 Nm se může pochlubit málokterý stroj. Na maximu je přitom auto na 250 kilometrech v hodině, kde ho musí zkrotit omezovač. A že řadí automat? Prodlevy mezi jednotlivými stupni, které jsou častým neduhem samočinných převodovek, se konstruktéři rozhodli vyřešit spojkou DSG. To jsou vlastně dvě spojky v jedné, koncern Volkswagen je nejdříve začal montovat do modelů Golf a Touran (Profit 29/2004) . Teď má „déesgéčko“ i sportback. Hlavní tajemství přímo řazené šestistupňové DSG se ukrývá v její koncepci - v principu jde o dvě souběžně propojené převodovky se společným vstupem i výstupem, přičemž jedna část převodovky ovládá sudé rychlostní stupně, druhá pak liché stupně plus zpátečku. Rychlost spojky se v našem redakčním testu potvrdila - rozjezdy připomínají Formuli 1. Obzvlášť, když si řidič na páce předvolí sportovní režim. Pochopitelnou nectností motoru je spotřeba - při dynamické jízdě šplhá někam k patnácti litrům na sto kilometrů jízdy. Ale to už je pro zámožné fajnšmekry okrajový problém. AUDI A 3 AMBITION 3.2 QT

Karoserie třídveřová

Motor zážehový šestiválec

Výkon 184 kW

Max. rychlost 250 km/hod

Spotřeba 14 l/100 km

Cena (základ) 1 082 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Úspěšný český export. Tyhle naše startupy bodují i v zahraničí
Z Pubtranu jsou teď Jízdní řády. Seznam kromě změny názvu přidal i nové funkce
Facebook Stories pro desktopy na dosah, propojení s Instagramem na dohled
Rozhodnuto. Protipirátská ochrana se stala součástí WWW
Microsoft tvrdí, že je Edge aktivně používán na 330 milionech zařízení každý měsíc. Je to výmysl?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít