Pod kapotou 250 koní

01. listopadu 2004, 00:00 - ERICH HANDL
01. listopadu 2004, 00:00

AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie.

foto: Audi

AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie. Tedy stroje pro úspěšnou střední třídu. Auta spíše připomínají kupé, žádný ze šesti motorů v nabídce nejde výkonem pod sto koní. Profit otestoval verzi s benzinovým šestiválcem 3.2 a výkonem 250 koní, která představuje objemový vrchol všech motorizací. Tah tohoto subtilního auta odpovídá třeba velkému Volvu S 80 T 5. V testovaném voze byl navíc spřažen s převodovkou DSG, která dává jízdě ještě větší švih. Jde o exkluzivní vozidlo, které má také na malý vůz poměrně výjimečnou cenu - v základu 1 082 000 korun. Co lze od děla za milion čekat? Především schopnost obrovského zrychlení, z nuly na sto kilometrech je za 6,3 sekundy. Není divu, točivým momentem 320 Nm se může pochlubit málokterý stroj. Na maximu je přitom auto na 250 kilometrech v hodině, kde ho musí zkrotit omezovač. A že řadí automat? Prodlevy mezi jednotlivými stupni, které jsou častým neduhem samočinných převodovek, se konstruktéři rozhodli vyřešit spojkou DSG. To jsou vlastně dvě spojky v jedné, koncern Volkswagen je nejdříve začal montovat do modelů Golf a Touran (Profit 29/2004) . Teď má „déesgéčko“ i sportback. Hlavní tajemství přímo řazené šestistupňové DSG se ukrývá v její koncepci - v principu jde o dvě souběžně propojené převodovky se společným vstupem i výstupem, přičemž jedna část převodovky ovládá sudé rychlostní stupně, druhá pak liché stupně plus zpátečku. Rychlost spojky se v našem redakčním testu potvrdila - rozjezdy připomínají Formuli 1. Obzvlášť, když si řidič na páce předvolí sportovní režim. Pochopitelnou nectností motoru je spotřeba - při dynamické jízdě šplhá někam k patnácti litrům na sto kilometrů jízdy. Ale to už je pro zámožné fajnšmekry okrajový problém. AUDI A 3 AMBITION 3.2 QT

Karoserie třídveřová

Motor zážehový šestiválec

Výkon 184 kW

Max. rychlost 250 km/hod

Spotřeba 14 l/100 km

Cena (základ) 1 082 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Technologie
Nová generace karet GeForce bude založená na evoluci Pascalu. Volta a HBM2 jen v HPC?
Harry Potter slaví 20. výročí. Google vás provede slavnými lokacemi světa čar a kouzel
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít