Počet závadných reklam loni stoupl

29. ledna 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
29. ledna 2007, 00:00

Plných devatenáct reklam označila loni Rada pro reklamu za závadné. Celkem si lidé a firmy stěžovali na 68 reklam v médiích či na billboardech. Množství reklam, které rada označila za závadné, stoupl loni ve srovnání s rokem 2005 téměř dvakrát.

Podle odborníků na reklamu je zvýšený počet důsledkem ostřejšího konkurenčního boje firem na trhu a vyšší snahou zaujmout spotřebitele.

Rada pro reklamu označila za závadné například kvůli ochraně zájmů spotřebitele loňskou předvánoční reklamu Vodafonu, při níž firma umístila sobí parohy na reklamy konkurence. A také plakáty téže společnosti nabízející „nejvýhodnější roamingové služby“ kvůli sexismu. Dvě závadné reklamy si také nechal zadat obchodní řetězec Plus-Discount, jehož letáky byly radou označeny za srovnávací, klamavé a zavádějící.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče