Počet závadných reklam loni stoupl

29. ledna 2007, 00:00 - Tomáš Johánek
29. ledna 2007, 00:00

Plných devatenáct reklam označila loni Rada pro reklamu za závadné. Celkem si lidé a firmy stěžovali na 68 reklam v médiích či na billboardech. Množství reklam, které rada označila za závadné, stoupl loni ve srovnání s rokem 2005 téměř dvakrát.

Podle odborníků na reklamu je zvýšený počet důsledkem ostřejšího konkurenčního boje firem na trhu a vyšší snahou zaujmout spotřebitele.

Rada pro reklamu označila za závadné například kvůli ochraně zájmů spotřebitele loňskou předvánoční reklamu Vodafonu, při níž firma umístila sobí parohy na reklamy konkurence. A také plakáty téže společnosti nabízející „nejvýhodnější roamingové služby“ kvůli sexismu. Dvě závadné reklamy si také nechal zadat obchodní řetězec Plus-Discount, jehož letáky byly radou označeny za srovnávací, klamavé a zavádějící.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče