Počet virtuálních kanceláří roste

09. září 2011, 16:00 - MediaFax
09. září 2011, 16:00

Stále více podnikatelů dává před kamennou kanceláří přednost práci z domova, pro sídlo své firmy volí tzv. virtuální kancelář. Jak informoval Tomáš Vozáb ze společnosti PR.Konektor, tuto službu využívá už více než 20 tisíc podnikatelů převážně ve větších městech.

Foto: Profimedia.cz

Jak dále uvedl, v současné době existuje mnoho profesí, jako jsou poradci, projektanti či webdesigneři, které ke svojí práci nepotřebují zázemí klasické kanceláře. Pro jejich podnikání je ale vhodné mít sídlo v lukrativní lokalitě. Díky technologiím, chytrým telefonům a rychlému připojení na internet mohou se svým počítačem a mobilním telefonem pracovat z domova. Na pracovní schůzky jim stačí kavárny s připojením na internet.

Oproti loňskému roku stoupl za první pololetí roku 2011 počet uživatelů virtuálních kanceláří o 10 procent a další nárůst je, vzhledem ke stálému vývoji moderních technologií, očekáván. Nejvíce registrovaných uživatelů je v současné době soustředěno v Praze, Ostravě a Brně.

Virtuální kancelář má oproti té kamenné výhodu ve finanční náročnosti. „Ceny virtuálních kanceláří v krajských městech začínají na stokorunových částkách. Centrum hlavního města je o něco dražší, ale přesto je to pouze zlomek toho, co by podnikatelé dali za klasickou kancelář,“ uvedla Jana Babůrková ze společnosti Smart Office, která se poskytováním služeb v této oblasti zabývá.

Nejrozšířenější je využívání virtuální kanceláře mezi podnikateli z oblasti konzultantských služeb a podnikateli prodávajícími své know-how. V posledním roce se jejich řady nejvíce rozrostly o finanční konzultanty, účetní či podnikatele z oblasti obchodu a služeb.

„Experti poskytující konzultace velkým společnostem často ani tradiční kancelář nepotřebují, zároveň ale nechtějí jako sídlo své společnosti uvádět svou soukromou adresu a raději zvolí tuto formu. Virtuální kancelář jim nabízí komfortní zázemí, prestižní adresu a mnoho doplňkových služeb od digitalizace veškeré pošty a telefonních hovorů až po administrativní servis bez toho, aby museli složitě zajišťovat celou agendu okolo pronájmu sídla a péče o zaměstnance,“ nastínila Babůrková.

Společnosti zajišťující virtuální kanceláře poskytují často kromě prestižní adresy i administrativní zázemí a mnoho dalších služeb. Je ale potřeba každou firmu dobře prověřit a zjistit si, co přesně můžete v rámci servisu očekávat.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na…
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Technologie
Nová generace karet GeForce bude založená na evoluci Pascalu. Volta a HBM2 jen v HPC?
Harry Potter slaví 20. výročí. Google vás provede slavnými lokacemi světa čar a kouzel
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít