Počet nákupních center ještě poroste

18. února 2008, 00:00 - Jiří Němeček
18. února 2008, 00:00

Počet nákupních center by se měl v České republice v následujících třech letech zvýšit až o třetinu. Nyní v českých městech funguje zhruba 230 nákupních center různých velikostí, z nichž osm desítek lze zařadit do kategorie velkých nákupních komplexů. Na konferenci Retail Summit v Praze to řekl Tomáš Drtina ze společnosti Incoma Research.

„Posilovat budou všechny typy center,“ říká Drtina, podle kterého budou přibývat jak velké shopping mally, tak především méně rozložitá nákupní centra na okrajích menších měst, takzvané retail parky. Největší nárůst ploch odborníci předpokládají u obchodů s oděvy, které již nyní mají v nákupních centrech výsadní zastoupení. „Tahounem růstu (v oblasti nákupních center) budou také prodejny nabízející zboží pro volný čas a sortiment pro dům a zahradu, spotřební elektroniku a komunikační techniku,“ uvádí Drtina.

Stále více lidí bude podle něj chtít v nákupních centrech navštěvovat gastronomická a zábavní zařízení. „Centra, kterým se toto nepodaří nabídnout, mohou mít problémy,“ dodává.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče