Počet billboardů už neroste

07. května 2007, 00:00 - (čtk)
07. května 2007, 00:00

VENKOVNÍ REKLAMA V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech. avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

VENKOVNÍ REKLAMA

V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech.

avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

V České republice bylo v březnu letošního roku 20 082 reklamních billboardů a jejich rozměrnějších variant - bigboardů. Za posledních tři a půl roku tak jejich počet klesl zhruba o 7,5 procenta, oproti loňskému září se ale jejich počet mírně zvýšil. Tři čtvrtiny z toho připadly na billboardy, čtvrtina na bigboardy.

Největší podíl na trhu podle počtu billboardů má společnost outdoor akzent s 34,1 procenta. Následují euro AWK s 18,6 procenta, těsnou trojkou je firma Europlakat s 18,5 procenta. Společnosti News Outdoor patří 9,9 procenta, firmě Railreklam 7,3 procenta a WIP Reklama 2,5 procenta.

Ve srovnání podílů firem podle počtu jimi provozovaných bigboardů měla největší, zhruba třetinový podíl, společnost Bigmedia. Druhý největší počet bigboardů měla firma News Outdoor (21,5 procenta), na třetím místě byl Europlakat se 14,4 procenta. Následují společnosti outdoor akzent (9,8 procenta), ACE media ventures (6,8 procenta), PMN (5,6 procenta), Billbo City (2,4 procenta) a euro AWK (1,1 procenta).

Průzkum také počítal, s kolika billboardy či bigboardy se řidiči mohou setkat na svých cestách po republice. Například po cestě z pražského Výstaviště v Holešovicích do liberecké Valdštejnské ulice v délce 106,2 kilometru průzkum napočítal 284 reklamních panelů - to znamená v průměru každých 370 metrů jeden. Mezi Výstavištěm v pražských Holešovicích a obcí Měšice v okrese Praha-východ je podle průzkumu na 14,8 kilometru cesty 242 reklamních panelů. To znamená, že pozornost řidiče může upoutat v průměru jeden panel na každých zhruba 60 metrech.

Graf

POČET BILLBOARDŮ A BIGBOARDŮ V ČR

Pramen: Outdoor Media Projekt GfK

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít