Počet billboardů už neroste

07. května 2007, 00:00 - (čtk)
07. května 2007, 00:00

VENKOVNÍ REKLAMA V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech. avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

VENKOVNÍ REKLAMA

V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech.

avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

V České republice bylo v březnu letošního roku 20 082 reklamních billboardů a jejich rozměrnějších variant - bigboardů. Za posledních tři a půl roku tak jejich počet klesl zhruba o 7,5 procenta, oproti loňskému září se ale jejich počet mírně zvýšil. Tři čtvrtiny z toho připadly na billboardy, čtvrtina na bigboardy.

Největší podíl na trhu podle počtu billboardů má společnost outdoor akzent s 34,1 procenta. Následují euro AWK s 18,6 procenta, těsnou trojkou je firma Europlakat s 18,5 procenta. Společnosti News Outdoor patří 9,9 procenta, firmě Railreklam 7,3 procenta a WIP Reklama 2,5 procenta.

Ve srovnání podílů firem podle počtu jimi provozovaných bigboardů měla největší, zhruba třetinový podíl, společnost Bigmedia. Druhý největší počet bigboardů měla firma News Outdoor (21,5 procenta), na třetím místě byl Europlakat se 14,4 procenta. Následují společnosti outdoor akzent (9,8 procenta), ACE media ventures (6,8 procenta), PMN (5,6 procenta), Billbo City (2,4 procenta) a euro AWK (1,1 procenta).

Průzkum také počítal, s kolika billboardy či bigboardy se řidiči mohou setkat na svých cestách po republice. Například po cestě z pražského Výstaviště v Holešovicích do liberecké Valdštejnské ulice v délce 106,2 kilometru průzkum napočítal 284 reklamních panelů - to znamená v průměru každých 370 metrů jeden. Mezi Výstavištěm v pražských Holešovicích a obcí Měšice v okrese Praha-východ je podle průzkumu na 14,8 kilometru cesty 242 reklamních panelů. To znamená, že pozornost řidiče může upoutat v průměru jeden panel na každých zhruba 60 metrech.

Graf

POČET BILLBOARDŮ A BIGBOARDŮ V ČR

Pramen: Outdoor Media Projekt GfK

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Pouštní supersport Zaroq Sand Racer 500 GT jde do výroby.…
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Technologie
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít