Počet billboardů už neroste

07. května 2007, 00:00 - (čtk)
07. května 2007, 00:00

VENKOVNÍ REKLAMA V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech. avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

VENKOVNÍ REKLAMA

V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech.

avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

V České republice bylo v březnu letošního roku 20 082 reklamních billboardů a jejich rozměrnějších variant - bigboardů. Za posledních tři a půl roku tak jejich počet klesl zhruba o 7,5 procenta, oproti loňskému září se ale jejich počet mírně zvýšil. Tři čtvrtiny z toho připadly na billboardy, čtvrtina na bigboardy.

Největší podíl na trhu podle počtu billboardů má společnost outdoor akzent s 34,1 procenta. Následují euro AWK s 18,6 procenta, těsnou trojkou je firma Europlakat s 18,5 procenta. Společnosti News Outdoor patří 9,9 procenta, firmě Railreklam 7,3 procenta a WIP Reklama 2,5 procenta.

Ve srovnání podílů firem podle počtu jimi provozovaných bigboardů měla největší, zhruba třetinový podíl, společnost Bigmedia. Druhý největší počet bigboardů měla firma News Outdoor (21,5 procenta), na třetím místě byl Europlakat se 14,4 procenta. Následují společnosti outdoor akzent (9,8 procenta), ACE media ventures (6,8 procenta), PMN (5,6 procenta), Billbo City (2,4 procenta) a euro AWK (1,1 procenta).

Průzkum také počítal, s kolika billboardy či bigboardy se řidiči mohou setkat na svých cestách po republice. Například po cestě z pražského Výstaviště v Holešovicích do liberecké Valdštejnské ulice v délce 106,2 kilometru průzkum napočítal 284 reklamních panelů - to znamená v průměru každých 370 metrů jeden. Mezi Výstavištěm v pražských Holešovicích a obcí Měšice v okrese Praha-východ je podle průzkumu na 14,8 kilometru cesty 242 reklamních panelů. To znamená, že pozornost řidiče může upoutat v průměru jeden panel na každých zhruba 60 metrech.

Graf

POČET BILLBOARDŮ A BIGBOARDŮ V ČR

Pramen: Outdoor Media Projekt GfK

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Intel chystá kvantové počítače. S centrem QuTech vyrobili 17 qubitů na jednom čipu
Huawei Mate 10: první dojmy z nové řady inteligentních phabletů (video)
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Navštivte jiné světy. V Google Mapách najdete i planety a měsíce
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít