Počet billboardů už neroste

07. května 2007, 00:00 - (čtk)
07. května 2007, 00:00

VENKOVNÍ REKLAMA V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech. avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

VENKOVNÍ REKLAMA

V České republice je přes 20 tisíc reklamních billboardů a bigboardů. Při cestě z Prahy do Liberce na ně lze narazit v průměru na každých 370 metrech.

avzdory rozšířenému názoru už billboardů v Česku nepřibývá. Jejich počet stagnuje či dokonce mírně Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK.

V České republice bylo v březnu letošního roku 20 082 reklamních billboardů a jejich rozměrnějších variant - bigboardů. Za posledních tři a půl roku tak jejich počet klesl zhruba o 7,5 procenta, oproti loňskému září se ale jejich počet mírně zvýšil. Tři čtvrtiny z toho připadly na billboardy, čtvrtina na bigboardy.

Největší podíl na trhu podle počtu billboardů má společnost outdoor akzent s 34,1 procenta. Následují euro AWK s 18,6 procenta, těsnou trojkou je firma Europlakat s 18,5 procenta. Společnosti News Outdoor patří 9,9 procenta, firmě Railreklam 7,3 procenta a WIP Reklama 2,5 procenta.

Ve srovnání podílů firem podle počtu jimi provozovaných bigboardů měla největší, zhruba třetinový podíl, společnost Bigmedia. Druhý největší počet bigboardů měla firma News Outdoor (21,5 procenta), na třetím místě byl Europlakat se 14,4 procenta. Následují společnosti outdoor akzent (9,8 procenta), ACE media ventures (6,8 procenta), PMN (5,6 procenta), Billbo City (2,4 procenta) a euro AWK (1,1 procenta).

Průzkum také počítal, s kolika billboardy či bigboardy se řidiči mohou setkat na svých cestách po republice. Například po cestě z pražského Výstaviště v Holešovicích do liberecké Valdštejnské ulice v délce 106,2 kilometru průzkum napočítal 284 reklamních panelů - to znamená v průměru každých 370 metrů jeden. Mezi Výstavištěm v pražských Holešovicích a obcí Měšice v okrese Praha-východ je podle průzkumu na 14,8 kilometru cesty 242 reklamních panelů. To znamená, že pozornost řidiče může upoutat v průměru jeden panel na každých zhruba 60 metrech.

Graf

POČET BILLBOARDŮ A BIGBOARDŮ V ČR

Pramen: Outdoor Media Projekt GfK

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče