Pobočky přibíráme jak vagony

14. ledna 2008, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
14. ledna 2008, 00:00

Radek a Šárka Grycovi, společnost Noris ČR

Radek a Šárka Grycovi, společnost Noris ČR

Před dvěma lety založili firmu společně s polským obchodníkem se zemědělskými plody Waldemarem Sopolinskim a rozjeli obchod s mraženými hříbky, ovocem a zeleninou. Řeč je o třiatřicetiletém Radkovi Grycovi a jeho o rok mladší manželce Šárce. Další rok vkročili do byznysu s klíčovou partnerskou smlouvou s nadnárodní společností Nestlé, která udala další směr jejich podnikání. Radek Gryc růst firmy přirovnává k lokomotivě, k níž budou časem přibývat vagony.

Vagony se našly

Původní plán byl prostý – odkoupit moravskou distribuční síť Nestlé zmrzliny, zvýšit prodeje této značky a rozšířit sortiment. Loni na jaře síť odkoupili. Šlo o sklady v Brně a v Havířově. Transakce je stála několik milionů korun a také se zavázali prodávat nemalé množství mražené zmrzliny. Přinesla jim pět tisíc stálých zákazníků na Moravě.

„V dubnu jsme plán splnili na 101 procent, a to ještě nezačala hlavní sezona,“ líčí spokojeně Grycová. Teplé jaro jim nahrávalo a zakrátko také výrazně zvýšili prodeje zmrzliny, které udržují vysoké i po sezoně. Za první půlrok Grycovi zvýšili obrat víc než dvacetkrát.

Na podzim jejich podnikání nabylo nových rozměrů. Počínaje říjnem Grycovi odkoupili distribuční síť Nestlé zmrzliny i v Praze a Středočeském kraji. Ke stálým odběratelům si připsali dalších pět tisíc zákazníků. Díky tomu se obrat firmy ještě zdvojnásobil. Též proto tým zaměstnanců rozšířili na téměř šedesát lidí.

Až do Silvestra se prakticky nezastavili. Ještě před vánočním frmolem obě moravské filiálky zvýšily obrat jako nikdy předtím, i prodeje zmrzliny navýšily o deset procent. A nadnárodní partner jim nečekaně nabídl ke koupi východočeskou distribuční síť se sklady v Dašicích.

Pomrzlá sezona a další starosti

Manželé Grycovi ale také museli čelit řadě úskalí. V květnu přišly nečekané mrazíky a způsobily zvýšení cen některých plodů. „Prodeje jsme doháněli geniálními letáky,“ líčí Šárka Grycová. Také investovali. „Nakoupili jsme informační technologii a dokončili stavbu mrazicí cely,“ objasňuje Radek Gryc.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít