Pobočky přibíráme jak vagony

14. ledna 2008, 00:00 - Eva Marzini, Jaroslav Schejbal
14. ledna 2008, 00:00

Radek a Šárka Grycovi, společnost Noris ČR

Radek a Šárka Grycovi, společnost Noris ČR

Před dvěma lety založili firmu společně s polským obchodníkem se zemědělskými plody Waldemarem Sopolinskim a rozjeli obchod s mraženými hříbky, ovocem a zeleninou. Řeč je o třiatřicetiletém Radkovi Grycovi a jeho o rok mladší manželce Šárce. Další rok vkročili do byznysu s klíčovou partnerskou smlouvou s nadnárodní společností Nestlé, která udala další směr jejich podnikání. Radek Gryc růst firmy přirovnává k lokomotivě, k níž budou časem přibývat vagony.

Vagony se našly

Původní plán byl prostý – odkoupit moravskou distribuční síť Nestlé zmrzliny, zvýšit prodeje této značky a rozšířit sortiment. Loni na jaře síť odkoupili. Šlo o sklady v Brně a v Havířově. Transakce je stála několik milionů korun a také se zavázali prodávat nemalé množství mražené zmrzliny. Přinesla jim pět tisíc stálých zákazníků na Moravě.

„V dubnu jsme plán splnili na 101 procent, a to ještě nezačala hlavní sezona,“ líčí spokojeně Grycová. Teplé jaro jim nahrávalo a zakrátko také výrazně zvýšili prodeje zmrzliny, které udržují vysoké i po sezoně. Za první půlrok Grycovi zvýšili obrat víc než dvacetkrát.

Na podzim jejich podnikání nabylo nových rozměrů. Počínaje říjnem Grycovi odkoupili distribuční síť Nestlé zmrzliny i v Praze a Středočeském kraji. Ke stálým odběratelům si připsali dalších pět tisíc zákazníků. Díky tomu se obrat firmy ještě zdvojnásobil. Též proto tým zaměstnanců rozšířili na téměř šedesát lidí.

Až do Silvestra se prakticky nezastavili. Ještě před vánočním frmolem obě moravské filiálky zvýšily obrat jako nikdy předtím, i prodeje zmrzliny navýšily o deset procent. A nadnárodní partner jim nečekaně nabídl ke koupi východočeskou distribuční síť se sklady v Dašicích.

Pomrzlá sezona a další starosti

Manželé Grycovi ale také museli čelit řadě úskalí. V květnu přišly nečekané mrazíky a způsobily zvýšení cen některých plodů. „Prodeje jsme doháněli geniálními letáky,“ líčí Šárka Grycová. Také investovali. „Nakoupili jsme informační technologii a dokončili stavbu mrazicí cely,“ objasňuje Radek Gryc.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít