Po zimě jezdí všichni rychleji, já taky!

31. března 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
31. března 2003, 00:00

přiznává automobilový závodník Emil TrinerPohled závodníkaJarní dny, plné slunce a suché silnice působí na většinu šoférů podprahovým vzkazem: Zima je pryč! Už se tolik nemusíš bát! Přidej a jeď! Emil Triner, který na soutěžích má v popisu jezdit rychle i v zimě, ale varuje před přílišným unesením jarem.

přiznává automobilový závodník Emil Triner

Pohled závodníka

Jarní dny, plné slunce a suché silnice působí na většinu šoférů podprahovým vzkazem: Zima je pryč! Už se tolik nemusíš bát! Přidej a jeď! Emil Triner, který na soutěžích má v popisu jezdit rychle i v zimě, ale varuje před přílišným unesením jarem.

* Jak poznáte za volantem jaro vy sám na sobě?

Zajedu do myčky, koupím slušnější program. Přezuju kola na letní, dám si i pěkné elektronové disky a v hezkém počasí a čistém autě se mě zmocní potřeba to auto po zimě někde pěkně protáhnout.

* To je rys automobilového závodníka?

Nejen nás, sportovních šoférů. To - jak se tak na silnicích koukám kolem sebe - se zmocňuje skoro každého.

* Ale vy jako soutěžní jezdec jedete protáhnout vůz někam do klikatých silniček v kopcích, ne?

Takhle brzo po zimě je na vedlejších cestách ještě spousta nečistot a jsou rozbité. Přesně tohle je období na protažení auta po dálnici.

* To znamená dvoustovku?

Při silnějším autě i víc. Ale tenhle fakt bych přiznat neměl a už vůbec ne k tomu vyzývat. Naopak se mi právě v téhle době chce vyzvat veškerou řidičskou veřejnost k nepřecenění jarní úlevy.

* Co je to?

To je právě reakce na pěkné počasí a fakt, že zima už je pryč. Vidím třeba hodně na dálnici, kolik je najednou nehod naseto za sebou. Lidi už tolik nedávají pozor na rychlost a především na bezpečný odstup. A jak je hezky, tak i víc koukají po krajině. Málokdo si uvědomuje, že při vyšší rychlosti je třeba také rychleji reagovat.

* Správně reagovat znamená umět i předvídat.

Vím, že dost lidí za volantem sleduje hlavu řidiče před sebou. Z toho, kam kouká, co asi tak vidí a na co bude on reagovat, lze moc dobře odvodit, co udělá a tudíž i s čím musím počítat já.

* Máte nějaký recept na udržení dostatečné pozornosti? Právě na dálnici je to problém. Únava, monotónnost jízdy, skoro každý začne myslet na práci, své blízké.

Na to žádný fígl není. Na řízení se prostě musí řidič soustředit poctivě!

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít