Article, show

Po zimě jezdí všichni rychleji, já taky!

31. března 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
31. března 2003, 00:00

přiznává automobilový závodník Emil TrinerPohled závodníkaJarní dny, plné slunce a suché silnice působí na většinu šoférů podprahovým vzkazem: Zima je pryč! Už se tolik nemusíš bát! Přidej a jeď! Emil Triner, který na soutěžích má v popisu jezdit rychle i v zimě, ale varuje před přílišným unesením jarem.

přiznává automobilový závodník Emil Triner

Pohled závodníka

Jarní dny, plné slunce a suché silnice působí na většinu šoférů podprahovým vzkazem: Zima je pryč! Už se tolik nemusíš bát! Přidej a jeď! Emil Triner, který na soutěžích má v popisu jezdit rychle i v zimě, ale varuje před přílišným unesením jarem.

* Jak poznáte za volantem jaro vy sám na sobě?

Zajedu do myčky, koupím slušnější program. Přezuju kola na letní, dám si i pěkné elektronové disky a v hezkém počasí a čistém autě se mě zmocní potřeba to auto po zimě někde pěkně protáhnout.

* To je rys automobilového závodníka?

Nejen nás, sportovních šoférů. To - jak se tak na silnicích koukám kolem sebe - se zmocňuje skoro každého.

* Ale vy jako soutěžní jezdec jedete protáhnout vůz někam do klikatých silniček v kopcích, ne?

Takhle brzo po zimě je na vedlejších cestách ještě spousta nečistot a jsou rozbité. Přesně tohle je období na protažení auta po dálnici.

* To znamená dvoustovku?

Při silnějším autě i víc. Ale tenhle fakt bych přiznat neměl a už vůbec ne k tomu vyzývat. Naopak se mi právě v téhle době chce vyzvat veškerou řidičskou veřejnost k nepřecenění jarní úlevy.

* Co je to?

To je právě reakce na pěkné počasí a fakt, že zima už je pryč. Vidím třeba hodně na dálnici, kolik je najednou nehod naseto za sebou. Lidi už tolik nedávají pozor na rychlost a především na bezpečný odstup. A jak je hezky, tak i víc koukají po krajině. Málokdo si uvědomuje, že při vyšší rychlosti je třeba také rychleji reagovat.

* Správně reagovat znamená umět i předvídat.

Vím, že dost lidí za volantem sleduje hlavu řidiče před sebou. Z toho, kam kouká, co asi tak vidí a na co bude on reagovat, lze moc dobře odvodit, co udělá a tudíž i s čím musím počítat já.

* Máte nějaký recept na udržení dostatečné pozornosti? Právě na dálnici je to problém. Únava, monotónnost jízdy, skoro každý začne myslet na práci, své blízké.

Na to žádný fígl není. Na řízení se prostě musí řidič soustředit poctivě!

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Transfăgărășan s Mazdou MX-5 je zážitek, na jaký se jen tak…
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První majitelé se dočkají v říjnu
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít