Po zimě jezdí všichni rychleji, já taky!

31. března 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový
31. března 2003, 00:00

přiznává automobilový závodník Emil TrinerPohled závodníkaJarní dny, plné slunce a suché silnice působí na většinu šoférů podprahovým vzkazem: Zima je pryč! Už se tolik nemusíš bát! Přidej a jeď! Emil Triner, který na soutěžích má v popisu jezdit rychle i v zimě, ale varuje před přílišným unesením jarem.

přiznává automobilový závodník Emil Triner

Pohled závodníka

Jarní dny, plné slunce a suché silnice působí na většinu šoférů podprahovým vzkazem: Zima je pryč! Už se tolik nemusíš bát! Přidej a jeď! Emil Triner, který na soutěžích má v popisu jezdit rychle i v zimě, ale varuje před přílišným unesením jarem.

* Jak poznáte za volantem jaro vy sám na sobě?

Zajedu do myčky, koupím slušnější program. Přezuju kola na letní, dám si i pěkné elektronové disky a v hezkém počasí a čistém autě se mě zmocní potřeba to auto po zimě někde pěkně protáhnout.

* To je rys automobilového závodníka?

Nejen nás, sportovních šoférů. To - jak se tak na silnicích koukám kolem sebe - se zmocňuje skoro každého.

* Ale vy jako soutěžní jezdec jedete protáhnout vůz někam do klikatých silniček v kopcích, ne?

Takhle brzo po zimě je na vedlejších cestách ještě spousta nečistot a jsou rozbité. Přesně tohle je období na protažení auta po dálnici.

* To znamená dvoustovku?

Při silnějším autě i víc. Ale tenhle fakt bych přiznat neměl a už vůbec ne k tomu vyzývat. Naopak se mi právě v téhle době chce vyzvat veškerou řidičskou veřejnost k nepřecenění jarní úlevy.

* Co je to?

To je právě reakce na pěkné počasí a fakt, že zima už je pryč. Vidím třeba hodně na dálnici, kolik je najednou nehod naseto za sebou. Lidi už tolik nedávají pozor na rychlost a především na bezpečný odstup. A jak je hezky, tak i víc koukají po krajině. Málokdo si uvědomuje, že při vyšší rychlosti je třeba také rychleji reagovat.

* Správně reagovat znamená umět i předvídat.

Vím, že dost lidí za volantem sleduje hlavu řidiče před sebou. Z toho, kam kouká, co asi tak vidí a na co bude on reagovat, lze moc dobře odvodit, co udělá a tudíž i s čím musím počítat já.

* Máte nějaký recept na udržení dostatečné pozornosti? Právě na dálnici je to problém. Únava, monotónnost jízdy, skoro každý začne myslet na práci, své blízké.

Na to žádný fígl není. Na řízení se prostě musí řidič soustředit poctivě!

Mohlo by vás zajímat

Finance
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Auta
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale…
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Technologie
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
DVB-T2 ode dneška i v Plzni a Liberci. Síť je již dostupná pro 69 % populace
Windows Store přijde o mobilní edici Evernotu, ale přivítá grafický nástroj Paint.NET
Google Talk je mrtvý. Nedožil se ani 12 let
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít