Menu Zavřít

Po Slevomatu nastartuji další vlnu

14. 12. 2010
Autor: Euro.cz

Tomášem Čuprem

Server pro hromadné nakupování se slevami Slevomat.cz ušetřil za dobu svého fungování zákazníkům přes 120 milionů korun. Vznikl po vzoru amerického serveru Groupon jako první takový projekt na českém internetu a spustil vlnu slevového trhu, do něhož se zapojilo na dalších osmdesát firem. Možná proto ho internetoví odborníci neberou jako dostatečně inovativní projekt, byť mu v prestižní anketě Křišťálová lupa dali ocenění za projekt roku. „Budeme se snažit předčít jejich očekávání, je to motivace do budoucna,“ říká zakladatel a majitel Slevomatu Tomáš Čupr.

EURO: Umístíte se pro příští rok v kategorii internetových obchodů? ČUPR: V této kategorii jsme skončili jako poslední z nominovaných na osmém místě, takže potenciál určitě je. Nemyslím, že vyhrajeme. Těžko budeme za rok konkurovat hráčům, jako je Mall.cz nebo Alza.cz, ale umístění v první pětce bude úspěch.

EURO: Při startu projektu jste se spojili s firmou Miton. Podíleli se finančně? ČUPR: Byla to strategická investice: oni měli návštěvníky a my dobrý produkt. Spolupráce funguje doteď. Možnosti jsme ale nepřeceňovali. Je tady jiný trh než v Americe – lidé novotám nedůvěřují a nejsou zvyklí platit on-line. Žertoval jsem, že když mi to zaplatí nájem a dva zaměstnance, bude to zajímavé. Ambice ale posouvám každý měsíc dál.

EURO: Pořád? ČUPR: Pořád. Ale víme, že se jedná o momentální vlnu popularity, zájem se zmenší a už to tímhle tempem nepojede. Spíše jsme překvapeni, že to zpomalení ještě nepřišlo. Český skepticismus byl přemožen milovníky slev. Myslím, že více to bude vidět na začátku příštího roku. Co se týče slev, teď je obchodníci neposkytují, mezi svátky lidé moc nakupují a v lednu půjdou transakce dolů, protože dají výprodeje kamenné obchody a každý půjde radši tam. Dal bych trhu na pročištění tak rok.

EURO: Plánovali jste mít do půl roku zastoupení ve všech větších městech. Jak na tom jste teď? ČUPR: Růstové plány máme dál. České Budějovice jsou na spadnutí, podíváme se po východních Čechách – Pardubice, Hradec Králové. Na straně těch menších měst je trošku problém s obchodníky, kteří mohou dát nabídku. Snažíme se s nimi být v kontaktu a chceme mít v každém městě alespoň jednoho člověka.

EURO: Zkoušíte si nabídky předem? ČUPR: Ano, a dokonce uvažujeme o speciální pozici. Jediný úkol toho člověka bude objíždět budoucí partnery a dát si oběd, jinde zajít do fitness centra, dát si masáž. Takový job snů, ale důležitý, protože k partnerům posíláme lidi, kteří nám věří. Za každé malé pochybení to hned schytáme, třeba na Facebooku, kde máme skoro 45 tisíc fanoušků. Ale zase se o každé chybce hned dozvíme.

EURO: Jaká jsou pro zákazníky největší rizika? ČUPR: Že nebudou moci využít slevový voucher. I nám se to stalo – můžete mít sebelepší smlouvu, ale záleží na partnerech. My jsme všechny peníze vrátili a s firmou se soudíme o ušlý zisk a poškození dobrého jména. Proto by měl člověk nakupovat u větších serverů, stejně jako u e-shopů. Ty vám chybu nahradí a zákazníka se to nedotkne. Dalším rizikem jsou obstrukce při vracení voucheru, poskytování osobních údajů, nebo že server prodá databázi klientů. Kvalitu můžete otestovat i posláním e-mailu s dotazem nebo zavoláním na kontaktní telefon. Rychlost a způsob odpovědi hodně napoví.

BRAND24

EURO: Přišel jste s nápadem na založení asociace slevových serverů. Jak to pokračuje? ČUPR: Na neformální schůzce jsme se s většinou zúčastněných shodli, že nezodpovědné servery mohou způsobit problém pro celý trh. Teď to dávám dohromady, připravujeme podmínky a pravidla. Koncem letošního nebo začátkem příštího roku by asociace měla začít fungovat.

EURO: Neplánujete nějakou další novinku? ČUPR: Až skončíme se Slevomatem, nějakou další vlnu nastartujeme. Ale nejdřív dokončím, co běží. Nejsem ten typ ředitele, co se kochá zaběhnutou firmou. Já najdu nápad, zavedu ho, sestavím tým a udělám z toho tu šlapající mašinu. Slevomat se do té fáze pomalu dostává, ačkoli nás čekají velké věci. A ti pochybovači ještě uvidí, jak jsme schopni inovovat. Myslím, že během příštího roku bude Slevomat fungovat tak, že mě tu někdo zastoupí.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).