Pneumatiky zdražují

03. června 2011, 08:55 - Tomáš Johánek
03. června 2011, 08:55

Protože je jich na trhu nedostatek, pneumatiky zdražují. Dvojnásob je proto nutné s nimi dobře nakládat. Skladovat je nejlépe v suchu a mimo sluneční svit, nikdy je neskládat na výšku.

Foto: Profimedia.cz

Trh pneumatik zažil v loňské sezoně největší změnu za poslední roky. Projevil se nedostatek pneumatik a komoditní trh vyšponoval i vlivem hospodářské krize ceny základních surovin, ze kterých se pneumatiky vyrábějí (kaučuk, železo, saze), poměrně vysoko. Proto nyní s určitým zpožděním přichází zdražení pneumatik.

Výrobci pneumatik omezili své výrobní kapacity a eliminovali skladové zásoby, takže se v nejbližší době nebude opakovat situace, ze které profitovali internetoví prodejci. Tedy snaha výrobců zbavit se alespoň části skladových zásob za každou cenu. I kvůli zdražení je nyní ještě důležitější než dříve zaměřit se na správný výběr pneumatik, jejich ekonomický provoz a rovněž správné uskladnění tak, aby vydržely co nejdéle. „Správný výběr pneumatik je pro jízdní vlastnosti každého automobilu naprosto klíčový. Je třeba si uvědomit, že na silnici vás drží jedině pneumatiky, nikoliv luxusní vybavení interiéru či satelitní navigace, proto jejich výběr nepodceňte,“ říká expert ze společnosti LeasePlan Ondřej Všianský.

Internetový prodej je levnější, ale může skrývat problémy

Nové pneumatiky by se vždy měly ideálně pořizovat v některém z renomovaných pneuservisů. Dané problematice tam nejlépe rozumějí, navíc zajistí i spojené služby jako skladování a nehrozí zde ani problémy s případnými reklamacemi. Známé jsou naopak problémy s pneumatikami objednanými na internetu, kde jsou nabízeny za „atraktivní“ ceny.

Tyto ceny jsou zhruba o pět procent nižší než v pneuservisech, ale na druhou stranu zákazník nedostane slevu na výměnu pneumatik a kompletní služby. Zpravidla nezná historii pneumatik, mohly být někde roky nesprávně skladovány. Nejvyšší akceptovatelné stáří pneumatiky přitom může být za předpokladu správného skladování maximálně čtyři roky od data výroby.

Jaké auto, takové obutí

Pneumatiky většiny výrobců lze rozdělit do třech základních kategorií: budgetová, střední a prémiová kategorie. Při výběru kategorie je dobré se řídit kategorií automobilu. Stává se, že někdo utratí hodně za drahé auto, následně chce ušetřit na pneumatikách a diví se, že pneumatiky pak mají na jeho těžkém autě velmi malý nájezd. Zde by byla jistě na místě prémiová kategorie pneumatik, zvláště pokud má řidič v oblibě razantnější jízdní styl.

Naopak na městské auto nižší či nižší střední třídy není potřeba lepší kategorie pneumatik než budgetová. Obecně lze konstatovat, že pneumatiky prémiové kategorie jsou kvalitnější a poskytují lepší jízdní komfort. Ojíždějí se rovnoměrněji a také jsou tišší.

Častým mýtem na druhou stranu je to, že jedině drahé prémiové pneumatiky jsou bezpečné. Nejlevnější budgetová kategorie v žádném případě neznamená nižší bezpečnost, pokud jde ovšem o produkt renomovaného výrobce.

Pokud chcete mít jistotu, že budou pneumatiky skladovány za zcela optimálních podmínek, svěřte je renomovanému pneuservisu. „Pokud nicméně chcete pneumatiky uskladňovat svépomocí, dejte si pozor hlavně na nadměrnou vlhkost, přímý sluneční svit, extrémní teplotu a podobně. Ideální je pro skladování suchý sklep, naopak půda se příliš nehodí. Pneumatiky rovněž dobře zajistěte proti zlodějům a požáru. Ve skladových prostorách by neměly být velké výkyvy teplot. Pneumatiky na discích nikdy neskladujte na výšku, vždy v takzvaném komínu. Nic dalšího na ně nepokládejte,“ dodal zástupce společnosti LeasePlan.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít