Plzeňský Prazdroj oznámil mírný nárůst prodejů

09. února 2012, 13:25 - Profit, TZ
09. února 2012, 13:25

Plzeňský Prazdroj prodal v uplynulém roce v tuzemsku a na padesáti světových trzích více než 9,9 milionů hl piva a meziročně zaznamenal 1% nárůst výstavu. Na domácím trhu se situace po dvou náročných letech začala stabilizovat na úroveň předešlého roku a odbyt 6,9 milionů hl piva znamenal mírný 0.1% nárůst.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Vývoz se zvýšil o 6% na 890 tis. hl. piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba piva zaznamenala 2% nárůst na 2,14 milionů hl. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4%.

Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Trh se začíná stabilizovat, ležáky a pivní speciály rostou

Prodeje na pivním trhu se stabilizovaly na úrovni předešlého roku. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4% díky rostoucí křivce prodejů našich prémiových piv a zejména díky loajalitě pivařů k prémiovému plzeňskému ležáku. Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu. Daří se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou Brusinkovou variantu. I přes neustálý tlak na prodeje piva v hospodách a restauracích je podíl sudového a tankového piva více než 45 procent, což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury.

Historický zápis v exportních tabulkách

Navzdory celosvětové recesi narostl v loňském roce vývoz zejména u zemí s větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada či Maďarsko. Plzeňský Prazdroj je tradičním českým exportérem a například již v roce 1870 vyvážel pivo do více než 30 zemí světa včetně zámoří a dlouhodobě tak buduje věhlas českého piva ve světě. Díky vynikajícímu renomé, ale také díky dobré spolupráci s exportéry a vhodnému mixu marketingových a trade-marketingových nástrojů se poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje zvýšila na 890 tisíc hl, což znamená nový historický rekord.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít