Plzeňský Prazdroj oznámil mírný nárůst prodejů

09. února 2012, 13:25 - Profit, TZ
09. února 2012, 13:25

Plzeňský Prazdroj prodal v uplynulém roce v tuzemsku a na padesáti světových trzích více než 9,9 milionů hl piva a meziročně zaznamenal 1% nárůst výstavu. Na domácím trhu se situace po dvou náročných letech začala stabilizovat na úroveň předešlého roku a odbyt 6,9 milionů hl piva znamenal mírný 0.1% nárůst.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Vývoz se zvýšil o 6% na 890 tis. hl. piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba piva zaznamenala 2% nárůst na 2,14 milionů hl. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4%.

Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Trh se začíná stabilizovat, ležáky a pivní speciály rostou

Prodeje na pivním trhu se stabilizovaly na úrovni předešlého roku. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4% díky rostoucí křivce prodejů našich prémiových piv a zejména díky loajalitě pivařů k prémiovému plzeňskému ležáku. Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu. Daří se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou Brusinkovou variantu. I přes neustálý tlak na prodeje piva v hospodách a restauracích je podíl sudového a tankového piva více než 45 procent, což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury.

Historický zápis v exportních tabulkách

Navzdory celosvětové recesi narostl v loňském roce vývoz zejména u zemí s větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada či Maďarsko. Plzeňský Prazdroj je tradičním českým exportérem a například již v roce 1870 vyvážel pivo do více než 30 zemí světa včetně zámoří a dlouhodobě tak buduje věhlas českého piva ve světě. Díky vynikajícímu renomé, ale také díky dobré spolupráci s exportéry a vhodnému mixu marketingových a trade-marketingových nástrojů se poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje zvýšila na 890 tisíc hl, což znamená nový historický rekord.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít