Plzeňský Prazdroj oznámil mírný nárůst prodejů

09. února 2012, 13:25 - Profit, TZ
09. února 2012, 13:25

Plzeňský Prazdroj prodal v uplynulém roce v tuzemsku a na padesáti světových trzích více než 9,9 milionů hl piva a meziročně zaznamenal 1% nárůst výstavu. Na domácím trhu se situace po dvou náročných letech začala stabilizovat na úroveň předešlého roku a odbyt 6,9 milionů hl piva znamenal mírný 0.1% nárůst.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Vývoz se zvýšil o 6% na 890 tis. hl. piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba piva zaznamenala 2% nárůst na 2,14 milionů hl. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4%.

Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Trh se začíná stabilizovat, ležáky a pivní speciály rostou

Prodeje na pivním trhu se stabilizovaly na úrovni předešlého roku. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4% díky rostoucí křivce prodejů našich prémiových piv a zejména díky loajalitě pivařů k prémiovému plzeňskému ležáku. Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu. Daří se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou Brusinkovou variantu. I přes neustálý tlak na prodeje piva v hospodách a restauracích je podíl sudového a tankového piva více než 45 procent, což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury.

Historický zápis v exportních tabulkách

Navzdory celosvětové recesi narostl v loňském roce vývoz zejména u zemí s větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada či Maďarsko. Plzeňský Prazdroj je tradičním českým exportérem a například již v roce 1870 vyvážel pivo do více než 30 zemí světa včetně zámoří a dlouhodobě tak buduje věhlas českého piva ve světě. Díky vynikajícímu renomé, ale také díky dobré spolupráci s exportéry a vhodnému mixu marketingových a trade-marketingových nástrojů se poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje zvýšila na 890 tisíc hl, což znamená nový historický rekord.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na první ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít