Plzeňský Prazdroj oznámil mírný nárůst prodejů

09. února 2012, 13:25 - Profit, TZ
09. února 2012, 13:25

Plzeňský Prazdroj prodal v uplynulém roce v tuzemsku a na padesáti světových trzích více než 9,9 milionů hl piva a meziročně zaznamenal 1% nárůst výstavu. Na domácím trhu se situace po dvou náročných letech začala stabilizovat na úroveň předešlého roku a odbyt 6,9 milionů hl piva znamenal mírný 0.1% nárůst.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Vývoz se zvýšil o 6% na 890 tis. hl. piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba piva zaznamenala 2% nárůst na 2,14 milionů hl. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4%.

Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Trh se začíná stabilizovat, ležáky a pivní speciály rostou

Prodeje na pivním trhu se stabilizovaly na úrovni předešlého roku. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4% díky rostoucí křivce prodejů našich prémiových piv a zejména díky loajalitě pivařů k prémiovému plzeňskému ležáku. Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu. Daří se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou Brusinkovou variantu. I přes neustálý tlak na prodeje piva v hospodách a restauracích je podíl sudového a tankového piva více než 45 procent, což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury.

Historický zápis v exportních tabulkách

Navzdory celosvětové recesi narostl v loňském roce vývoz zejména u zemí s větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada či Maďarsko. Plzeňský Prazdroj je tradičním českým exportérem a například již v roce 1870 vyvážel pivo do více než 30 zemí světa včetně zámoří a dlouhodobě tak buduje věhlas českého piva ve světě. Díky vynikajícímu renomé, ale také díky dobré spolupráci s exportéry a vhodnému mixu marketingových a trade-marketingových nástrojů se poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje zvýšila na 890 tisíc hl, což znamená nový historický rekord.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení další Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít