Plzeňská Škoda koupila Vagónku

10. ledna 2005, 00:00 - (red)
10. ledna 2005, 00:00

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍZnámý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍ

Známý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

Na společném vývoji nového typu příměstské vlakové soupravy a dodávkách dílů ke konečné montáži vozů řady 471 pro České dráhy se obě firmy domluvily loni v říjnu. „Po podpisu smlouvy o vzájemné spolupráci se ukázalo, že je nutné investovat do společných projektů, proto jsme se rozhodli Vagónku koupit,“ prohlásil generální ředitel Škody Jiří Zapletal. Podle jeho slov jde o jeden z dalších kroků, kterými plzeňský podnik posiluje svou pozici ve svých dvou hlavních výrobních odvětvích - dopravním strojírenství a klasické energetice. Nedávno například získala z prvního rezortu ruskou firmu, ještě předtím Výzkumný ústav kolejových vozidel. „Do Ostravy přicházíme rozvíjet obor, který v rámci světové ekonomiky jako jeden z mála vykazuje pravidelný a rychlý růst. Naše současné aktivity ve Vagónce se kromě vozů řady 471 týkají vývoje nového typu příměstské vlakové jednotky a motorového vozu Dm 12 pro finské dráhy,“ řekl Zapletal. Poznamenal, že současný počet asi 320 zaměstnanců nebude po příchodu nového majitele klesat. „Pokud by se podařilo získat další zakázky, můžeme uvažovat i o jeho navýšení,“ dodal generální ředitel. Podle předsedy představenstva ČKD Praha Holding Jana Jerie nezapadala Vagónka svým výrobním programem do strategie pražské firmy - součástí ČKD se stala v devadesátých letech a po konkurzu ČKD DS a jeho přechodu pod Siemens zůstala ve skupině ČKD oborově osamocená. V rámci Škodovky bude ČKD Vagónka patřit do skupiny Transportation. Ostravská Vagónka s tržbami přes 1,5 miliardy korun vznikla z divize výroby osobních vozů Vagónky Studénka, kterou před pěti lety odmítla převzít americká firma Thrall, když od ČKD podnik kupovala. Američané hodlali ve Studénce pokračovat pouze ve výrobě nákladních vozů, a tak se produkce osobních vagónů tehdy přestěhovala do Ostravy.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče