Plzeňská Škoda koupila Vagónku

10. ledna 2005, 00:00 - (red)
10. ledna 2005, 00:00

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍZnámý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍ

Známý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

Na společném vývoji nového typu příměstské vlakové soupravy a dodávkách dílů ke konečné montáži vozů řady 471 pro České dráhy se obě firmy domluvily loni v říjnu. „Po podpisu smlouvy o vzájemné spolupráci se ukázalo, že je nutné investovat do společných projektů, proto jsme se rozhodli Vagónku koupit,“ prohlásil generální ředitel Škody Jiří Zapletal. Podle jeho slov jde o jeden z dalších kroků, kterými plzeňský podnik posiluje svou pozici ve svých dvou hlavních výrobních odvětvích - dopravním strojírenství a klasické energetice. Nedávno například získala z prvního rezortu ruskou firmu, ještě předtím Výzkumný ústav kolejových vozidel. „Do Ostravy přicházíme rozvíjet obor, který v rámci světové ekonomiky jako jeden z mála vykazuje pravidelný a rychlý růst. Naše současné aktivity ve Vagónce se kromě vozů řady 471 týkají vývoje nového typu příměstské vlakové jednotky a motorového vozu Dm 12 pro finské dráhy,“ řekl Zapletal. Poznamenal, že současný počet asi 320 zaměstnanců nebude po příchodu nového majitele klesat. „Pokud by se podařilo získat další zakázky, můžeme uvažovat i o jeho navýšení,“ dodal generální ředitel. Podle předsedy představenstva ČKD Praha Holding Jana Jerie nezapadala Vagónka svým výrobním programem do strategie pražské firmy - součástí ČKD se stala v devadesátých letech a po konkurzu ČKD DS a jeho přechodu pod Siemens zůstala ve skupině ČKD oborově osamocená. V rámci Škodovky bude ČKD Vagónka patřit do skupiny Transportation. Ostravská Vagónka s tržbami přes 1,5 miliardy korun vznikla z divize výroby osobních vozů Vagónky Studénka, kterou před pěti lety odmítla převzít americká firma Thrall, když od ČKD podnik kupovala. Američané hodlali ve Studénce pokračovat pouze ve výrobě nákladních vozů, a tak se produkce osobních vagónů tehdy přestěhovala do Ostravy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nepodpořili
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít