Plzeňská Škoda koupila Vagónku

10. ledna 2005, 00:00 - (red)
10. ledna 2005, 00:00

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍZnámý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍ

Známý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

Na společném vývoji nového typu příměstské vlakové soupravy a dodávkách dílů ke konečné montáži vozů řady 471 pro České dráhy se obě firmy domluvily loni v říjnu. „Po podpisu smlouvy o vzájemné spolupráci se ukázalo, že je nutné investovat do společných projektů, proto jsme se rozhodli Vagónku koupit,“ prohlásil generální ředitel Škody Jiří Zapletal. Podle jeho slov jde o jeden z dalších kroků, kterými plzeňský podnik posiluje svou pozici ve svých dvou hlavních výrobních odvětvích - dopravním strojírenství a klasické energetice. Nedávno například získala z prvního rezortu ruskou firmu, ještě předtím Výzkumný ústav kolejových vozidel. „Do Ostravy přicházíme rozvíjet obor, který v rámci světové ekonomiky jako jeden z mála vykazuje pravidelný a rychlý růst. Naše současné aktivity ve Vagónce se kromě vozů řady 471 týkají vývoje nového typu příměstské vlakové jednotky a motorového vozu Dm 12 pro finské dráhy,“ řekl Zapletal. Poznamenal, že současný počet asi 320 zaměstnanců nebude po příchodu nového majitele klesat. „Pokud by se podařilo získat další zakázky, můžeme uvažovat i o jeho navýšení,“ dodal generální ředitel. Podle předsedy představenstva ČKD Praha Holding Jana Jerie nezapadala Vagónka svým výrobním programem do strategie pražské firmy - součástí ČKD se stala v devadesátých letech a po konkurzu ČKD DS a jeho přechodu pod Siemens zůstala ve skupině ČKD oborově osamocená. V rámci Škodovky bude ČKD Vagónka patřit do skupiny Transportation. Ostravská Vagónka s tržbami přes 1,5 miliardy korun vznikla z divize výroby osobních vozů Vagónky Studénka, kterou před pěti lety odmítla převzít americká firma Thrall, když od ČKD podnik kupovala. Američané hodlali ve Studénce pokračovat pouze ve výrobě nákladních vozů, a tak se produkce osobních vagónů tehdy přestěhovala do Ostravy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít