Platební karty pro řidiče

27. října 2009, 13:01 - Karel Beránek, autor je spolupracovníkem redakce
27. října 2009, 13:01

O řidiče kamionů a menších firemních aut se přetahuje několik vydavatelů platebních karet. Nejznámější mezi motoristy je asi značka CCS, jejíž postavení chce ohrozit firma DKV Euro Service.

Autor: Jakub Hněvkovský

„DKV karty umožňují tankovat na 33 tisících čerpacích stanic v celé Evropě,“ říká výkonný ředitel společnosti pro ČR a SR Ondřej Pavlík.

K čemu slouží karta DKV Euro Service ?

Vedle čerpání pohonných hmot pro klienty zajišťujeme i jednotné vyúčtování mýta, refundaci DPH ze zahraničí či 24hodinový truck servis. Zákazník od nás dvakrát měsíčně dostává vyúčtování, které mu přehlednou formou předává obraz jízdy ve smyslu provozních nákladů.

Kolik karet DKV jste vydali v Evropě?

Fyzických a virtuálních karet je celkem 1,4 milionu. Celkem naše služby v Evropě využívá téměř 90 tisíc firem.

Jaký je obrat a hospodářský výsledek společnosti v Evropě?

Obrat se loni zvýšil o 12 procent na 4,6 miliardy eur. Náš obchodní model je založen na úsporách dosažených z velkých objemů, které z velké části posouváme k zákazníkovi. Z rozdílu potom vytváříme hospodářský výsledek, který je i po těžká období stále kladný.

Existují nějaké konkurenční projekty?

Žijeme v tržním prostředí, kde se setkáváme s řadou dílčích projektů. Většina nadnárodních olejářských firem má své karty, platné u čerpacích stanic. Jiné společnosti se zase soustředí na vybírání mýta, často oddělenou službou bývají vratky DPH. Mnohé karty neobsahují žádné možnosti asistenčních služeb. Karta DKV však poskytuje všechny tyto možnosti.

Jakým způsobem je karta využitelná v Česku?

Co do funkčnosti karty je zcela standardní jako jinde v Evropě. Načerpáte si u 750 stanic, proúčtujete všechny mýtné průjezdy.

Jak kartu pořídit? Platí uživatelé poplatky za používání karty?

Procesně je vyřízení karty nenáročné. Na webu si zákazník vyplní žádost, kterou za možné asistence oddělení péče o zákazníky vyplní a podepíše a odešle k nám do kanceláře. Na žádosti mimo jiné uvede i výhled měsíčního čerpání, které je zohledněno při nastavování parametrů karty. Vše se odehrává bez nutnosti kamkoliv chodit. Za používání karty zákazník nic neplatí. Drobné poplatky však účtují všechny systémy za uskutečněné transakce, ty se pohybují od 0 do 2 procent.

Kolik karet jste v Česku už vydali? Spravujeme zde zhruba 29 tisíc karet. V současnosti jsou v našem portfoliu pouze subjekty s předmětem podnikání v dopravě nákladů či osob, blízká budoucnost však nabídne služby i jiným tržním segmentům. Jakou máte v tuzemsku konkurenci? Konkurence je víceméně shodná s ostatními zeměmi Evropy. Díky tomu máme poměrně dobrou znalost jejich silných a slabých stránek, které budeme zohledňovat při akvizičních činnostech naší pobočky. Jaký je váš další byznys plán pro Česko?**

Odpovídá míře vloženého kapitálu německou „matkou“ při převzetí 100procentního obchodního podílu za minulý rok. Tedy není nenáročný, na druhou stranu však zohledňuje fakt, že výkony v přepravě vysoce korelují se stavem ekonomiky.

Obrovský růst v letech 2005–2008 zde rozproudil krev v řadě dopravních firem. Ovšem mnoho z nich se nepřipravilo na skokovou změnu směrem dolů. Důsledkem je kapitálová nedostatečnost a neschopnost generovat zisk, a ty jsou příčinou úpadků.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče