Pivo už lze přirovnat k šampaňskému

23. dubna 2007, 00:00 - admin
23. dubna 2007, 00:00

Pivo lze přirovnat k šampaňskému. I tak lze interpretovat rozsudek, který minulý týden vynesl Evropský soudní dvůr. Soud totiž připustil, že je možné pro reklamní účely srovnávat výrobky bez označení původů s produkty, které takové označení mají.

Celý problém se přitom týkal belgického pivovaru, který u jednoho druhu svého piva odkazoval na vlastnosti, které jsou blízké skutečnému šampaňskému. Použitím výrazu „Champagnebier“ prý chtěla firma zdůraznit, že jde o pivo vyrobené podle takzvané šampaňské metody. To se však nelíbilo organizacím, které se zabývají ochranou známky šampaňské a pivovar De Landtsheer zažalovaly. Soudní dvůr dospěl k závěru, že ne každé srovnání, které se pro výrobky bez označení původu odvolává na výrobky s označením původu, je nedovolené.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče