Pilulky na zdraví? Zlatý důl!

18. prosince 2006, 00:00 - RENATA BARTOŠKOVÁ
18. prosince 2006, 00:00

Přejete si zhubnout, nemít vrásky, odstranit bolest kloubů při nadváze nebo stáří? Jednoduché - stačí si koupit ten správný preparát, pilulku, vitamin. Alespoň tak to tvrdí reklamy, které se na nás hrnou ze všech stran. Není přitom potřeba ani chodit do lékárny a přemýšlet, zda je zrovna to či ono schválené nudnými zdravotněúředními procedurami.

Přejete si zhubnout, nemít vrásky, odstranit bolest kloubů při nadváze nebo stáří? Jednoduché - stačí si koupit ten správný preparát, pilulku, vitamin. Alespoň tak to tvrdí reklamy, které se na nás hrnou ze všech stran. Není přitom potřeba ani chodit do lékárny a přemýšlet, zda je zrovna to či ono schválené nudnými zdravotněúředními procedurami.

Takzvané doplňky stravy je možné koupit v supermarketech i drogeriích.

A zákazník si je rád najde.

Doplňky stravy představují v Česku čtyřmiliardový trh. Jejich spotřeba na obyvatele je největší ze všech zemí bývalého východního bloku. Je tedy zjevné, že výrobci těchto preparátů našli v Češích zlatý důl. Samozřejmě je spotřeba doplňků ovlivněna také jejich rostoucí nabídkou. K sehnání jsou pilulky v podstatě na všechno. Od kloubních preparátů, přes tablety podporující růst všeho možného až k těm, které pomáhají erekci. Reklamy na doplňky nám celoročně vysvětlují, co vše by naše těla mohlo potkat a čemu je důležité předcházet - a také sami spotřebitelé si mezi sebou přípravky doporučují.

Podobně jako doplňky stravy jsou hitem také nízkotučné potraviny. Řeč je hlavně o mléčných výrobcích, ale na trhu máme i perličky jako „nekalorické“ minerálky. Do popředí se dostávají potraviny s takzvanou přidanou hodnotou, které mají blahodárně působit na organismus. Jejich marketingovou strategií je důraz na naše zdraví, případně štíhlou linii.

Na první pohled by se mohlo zdát, že tyto firmy vděčí za svůj úspěch rostoucímu zájmu o správný a zdravý životní styl. Není to ale tak úplně pravda. Je těžké vzdát se vybraných lahůdek a dbát na správnou životosprávu. Dokud nepochopíme, že alkohol, cigarety nebo tučná jídla ničí zdraví, žádná zázračná pilulka nám nepomůže.

Úspěch firem, které na zdravý životní styl apelují, proto spočívá v něčem jiném. Dávají nám šanci, jak pro sebe alespoň něco udělat. Spoléhat se na to, že problémy, které si sami způsobujeme, vyřeší hrst prášků, je jenom berlička pro utlumení vlastního černého svědomí. Dokud to ale lidé nepochopí, bude se podnikání ve zdravé výživě pořádně vyplácet. Ať už žijeme zdravě, nebo ne.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče