Pick-up, který uveze tunu

12. února 2007, 00:00 - ERICH HANDL
12. února 2007, 00:00

NOVÝ FORD RANGERSegment velkých pick-upů má od minulého týdne nový přírůstek. Jde o další verzi Fordu Ranger, který míří na stavební firmy, farmáře, lesníky a řemeslníky. Je k mání od 629 990 korun včetně DPH.

NOVÝ FORD RANGER Segment velkých pick-upů má od minulého týdne nový přírůstek. Jde o další verzi Fordu Ranger, který míří na stavební firmy, farmáře, lesníky a řemeslníky. Je k mání od 629 990 korun včetně DPH. ||
Velké pick-upy, tedy auta s otevřenou korbou, jsou oblíbené hlavně na západě Spojených států amerických. V České republice nepatří k příliš prodávaným vozům, zájem o ně představuje několik stovek kusů ročně. „Například v Maďarsku jsou mnohem populárnější, zřejmě to souvisí s větším zemědělským sektorem,“ řekl na nedávné prezentaci vozu v rakouském Innsbrucku generální ředitel českého Fordu Vladimír Vošický. „I v tuzemsku ale jejich segment mírně roste. Nejvíce se prodávají nissany, druhé jsou japonské mitsubishi a bronz v minulosti patřil předchozí verzi Fordu Ranger,“ uvedl. Dosavadní model měl ale mnoho z vlastností traktoru. Jeho naftový motor se musel hodně točit, v otáčkách se celé auto otřásalo vibracemi. U nové verze má být vše jinak. „Nabízíme nový turbodiesel Duratorq TDCi 2,5 l se vstřikováním common-rail, bude mít mnohem hladší chod než předchozí agregát,“ slibuje Vošický. Tento motor dosahuje vyššího výkonu (105 kilowattů) i točivého momentu při údajné nižší spotřebě (8,9 l/100 km). Kultivovanosti prý agregát dosáhl díky vysokotlakému vstřikování paliva a dvojici vyvažovacích hřídelů. A co karoserie? Je teď robustnější a přitom má větší eleganci. Přídi dominují rozlehlá kapota a velká mřížka chladiče, zatímco výrazné lemy blatníků zdůrazňují masivní profil. Dělený přední nárazník s integrovanými světlomety do mlhy byl navržen tak, aby nedošlo k jeho poškození při jízdě mimo zpevněné komunikace. Při pohledu z boku je patrný nový, aerodynamičtější tvar karoserie s výrazným klínovitým profilem. Bočnice nákladového prostoru jsou o 60 mm vyšší a nabízejí tak ještě více prostoru. Objem korby narostl o 166 litrů na současných 1266 a majitelé mohou počítat s užitečným zatížením až jednu tunu. Nový ranger je k mání ve třech různých karosářských variantách. Základem je dvoudveřový Regular Cab, který má dvoumístnou kabinu a korbu. Čtyřdveřový Double Cab poskytuje prostor pěti dospělým cestujícím. Čtyřdveřový Super Cab si zachovává karoserii bez B-sloupku s vzadu uchycenými zadními dveřmi.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový ranger je zařazen do kategorie N1, umožňuje tedy odpočet DPH. Má možnost pohonu všech čtyř kol a redukce rychlosti, takže se hodí jak na silnici, tak do terénu. Se svou tunovou nosností bude lákat stavbaře, lesníky, farmáře a řemeslníky, kteří musí za zákazníky jezdit v terénních podmínkách.

Tabulka

CENY RANGERU

verze cena (bez DPH)

Single Cab 629 990,-Ka

Double Cab 669 990,-Ka

Double Cab XLT Upgrade 864 990,-Ka

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče