PF 2004: Co rok vzal a co ten přicházející dá?

05. ledna 2004, 00:00 - Připravil KAREL NOVÝ
05. ledna 2004, 00:00

KDYŽ NĚCO ODCHÁZÍ, ZNAMENÁ TO V AUTOMOBILOVÉM RANKU, ŽE NĚCO NOVÉHO SE UŽ NUTNĚ MUSÍ VE STEJNOU CHVÍLI TLAČIT VE DVEŘÍCH. JINAK BY SE TOTIŽ AŽ PŘÍLIŠ ZMLSANÝ ZÁKAZNÍK MOHL OTOČIT JINAM. VŠECHNY SVĚTOVÉ AUTOMOBILKY TOHLE MOC DOBŘE VĚDÍ.

V novém roce přijede nová Škoda Octavia

Rok 2003 byl ve znamení téměř desetiměsíčního očekávání nové generace VW Golf. Přišel. Stalo se tak na autosalonu ve Frankfurtu a tlačenice tam byla ohromná. Dnes už je vůz v prodeji a jen v Německu musela továrna narychlo nabírat další a další lidi k pásům, protože objednávek a záznamů je hned několik desítek tisíc. Zároveň se začalo oficiálně mluvit o tom, že nový Golf se nebude vyrábět ve verzi kombi. A to prosím jen a jen proto, aby „nelezl do zelí Octavii“. Znamená to, že koncern bere své mladoboleslavské křídlo dost vážně. Podle znalců a automobilových pozorovatelů stoupala celý uplynulý rok na důležitosti auta v segmentu MPV a sportovní verze. Opomenout nelze ani nový Opel Astra - neprávem Golfem trochu zastíněný - a nesporný pokračující úspěch Mazdy. Ta v roce 2003 představila model Mazda3 a na českém poli druhý rok po sobě získala (po Mazdě6) odznak Auto roku. Poctivě na českém trhu pracoval i Ford, Hyundai a francouzské značky. Rok přicházející bude až do jarního ženevského salonu napínat nervy všem automobilovým nacionalistům - až zde se totiž konečně odhalí nová Škoda Octavia. Jakési paparazziovské obrázky se už před půl rokem leckde objevovaly, ale skutečně autorizovaná podoba k mání nebyla a výrobce tak cílevědomě pracoval na švýcarském momentu překvapení. Pro Škodu to bude navíc jakési zadostiučinění po Frankfurtu, kde studie Roomster sice zájem vzbudila, ale nijak živelný. Podle odhadů bude nová Octavia dražší oproti původní generaci maximálně o deset procent. Co bude v nadcházejícím kalendářním období pravděpodobně velmi zajímavé, bude cenový vývoj nových vozů. Podle cenového experta Tomáše Majera bude trend snižování cen pokračovat, a to i po přijetí ČR do Unie, kde - jak známo - je cenová úroveň nových vozů citelně vyšší. Majer očekává, že s pádem celních přirážek pro dovoz asijských aut se možná jejich cena na tuzemském trhu skutečně sníží, ale značky z tohoto teritoria budou velmi pravděpodobně sledovat zájem maximalizovat zisk a změnu sazeb do cen pro koncového zákazníka nepromítnou. I tak se tohoto okamžiku evropské automobilky prý dost obávají.

Je to ona, nebo není? Netrpělivé očekávání nové Škody Octavia je nekonečné. Zde jde podle všeho ale jen o fotomontáž.

foto: Škoda

Volkswagen Passat zažije v roce 2004 podle tajných zpráv také generační osvěžení. Rozhodně přitom nepůjde o snížení prestiže.

foto: VW

Mazda vede na českém území vítězné tažení anketami Auto roku. Po Mazdě 6 je na čelní pozici „pro změnu“ Mazda 3. foto: Mazda

Škoda Roomster - Fabia budoucnosti?

foto: Škoda

Překvapení z Frankfurtu - Mercedes McLaren

foto: Mercedes

Volkswagen Golf V

foto: VW

Ford Focus C-Max - Světlo a prostor do života

foto: Ford

Spolehlivý posun v kvalitě - nový Opel Astra

foto: Opel

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče