Peugeot 807 - druhá generace prostoru

03. února 2003, 00:00 - Karel Nový
03. února 2003, 00:00

Velký vůz s luxusním nádechem úspěšně vykročil na trhy Obrovský prostor a maximální variabilita uspořádání interiéru - to jsou hesla, se kterými přistupovali francouzští inženýři k rýsovacím prknům. Nový Peugeot 807 už při zkušební jízdě prozradí, že hesla byla naplněna.

Velký vůz s luxusním nádechem úspěšně vykročil na trhy

Obrovský prostor a maximální variabilita uspořádání interiéru - to jsou hesla, se kterými přistupovali francouzští inženýři k rýsovacím prknům. Nový Peugeot 807 už při zkušební jízdě prozradí, že hesla byla naplněna.

Celkem dost dlouhá příď s výraznými světlomety upoutá podobně jako čelní sklo, o němž výrobce uvádí, že má téměř dva metry čtvereční plochy. Druhým výrazným detailem karosářské práce je nápadná dvouklika na boku. Světelnost je vlastní celému automobilu. V maximálním osazení je tu ve třech řadách osm míst a při „zátěžovém“ testu se ukázalo, že nikdo z cestujících není ošizen o dobrý výhled ven. Model 807 bude nabízen ve dvou úrovních výbavy se třemi benzinovými - čtyřválce 2.0, 100 kW; 2.2, 116 kW a šestiválec 3.0 l, 150 kW - a dvěma dieselovými motory HDI 2.0, 80kW a 2.2 l, 94 kW. Francouz vsadil při výrobě nejen na vnější vzhled, ale zaujal i technickými finesami: v pasivní bezpečnosti zaujaly hlavové airbagy i ve třetí řadě sedadel a pro technické fajnšmekry je tu elektronické čidlo aktuálního tlaku v pneumatikách. Systém ABS je už v základní výbavě, podobně jako elektronický rozdělovač brzdných sil, brzdový asistent a aktivace výstražných světel. Vyšší pak mají systém ESP, propojený s protiprokluzovým ASR. Peugeot 807 nezapře svou jistou nadřazenost nad vozy téže třídy. Jde u něj o výrazněji luxusnější vybavení a zanedbatelný není ani cenový žebříček jednotlivých výbav a motorizací.

Jak na DPH?

Možnost odpočtu daně zajistí varianta, kterou automobilka nabízí jako velkoprostorovou verzi Peugeot 807. Montáž posuvné „originál“ přepážky do automobilu přijde na devatenáct tisíc korun. Kdo se tedy rozhodne pro takto vystavěný vůz a zvolí navíc nejlevnější variantu pohonu - dvoulitrový benzinový motor - zaplatí po odpočtu daně necelých 720 tisíc Kč.

Vladimír Kroc, moderátor Radiožurnálu

Uvažujete o větším voze. Pomýšlíte na Peugeot 807?

To bych opravdu rád. Baví mě totiž myšlenka, že čím větší auto, tím menší starost.

Máte starosti s malým vozem?

Tedy ne zrovna existenční, při troše šikovnosti se samozřejmě vejít musíme. Ale je pravda, že jsem si sotva před pár týdny opatřil prospekty několika velkých aut, koukal jsem se taky na internet a osmsetsedmička mezi nimi vítězí.

Kam byste s Peugeotem 807 jezdil?

To je právě to, všude!

Technické parametry a cena

Peugeot 807 2.0 16V

obsah motoru 1997 ccm

počet válců 4

max. výkon 100 kW

točivý moment 190 Nm

maximální rychlost 185 km/h

zrychlení z 0 na 100 11,2 s

převodovka 5-manuální

spotřeba ve městě 12,9 l/100 km

spotřeba na dálnici 7,8 l/100 km

spotřeba průměrná 9,7 l/100 km

provozní hmotnost 1645 kg

délka 4727 mm

šířka 1850 mm

výška 1752 mm

zavazadlový prostor 225 dm3

objem nádrže 55 l

cena 863 900 Kč

Na co to auto je?

Okamžitě s uvedením na trh se tyto vozy začaly používat na důležitých společenských akcích. Pro svoji schopnost působit dostatečně luxusně a přitom odvézt v ucházejícím pohodlí naráz šest VIPů z recepce, jsou nedocenitelné. Prostor, bezpečnost ve vyšším standardu u tohoto auta ocení spíš dobře zajištěná čtyřčlenná rodina nebo softwarová firma než začínající živnostník.

Hodnocení

- ZÁPORY

* vyšší pořizovací cena

* drahé náhradní díly

* slabší brzdy

* vyšší spotřeba

* slabé topení u podlahy

+ KLADY

* bezpečnost

* prostor

* variabilita uspořádání

* vitální motory

* skvělá odhlučněnost

Zvláštní pozornost zaslouží: Kompletní sada elektronických systémů kontrolujících bezpečný režim jízdy

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče