Peugeot 508 GT: Business express po francouzsku

11. prosince 2011, 07:37 - Stanislav Švarc a Miroslav Štochl
11. prosince 2011, 07:37

Zkratkou GT, symbolizující cestování s velkým „C“, označil Peugeot vrcholnou verzi své vlajkové lodi, modelu 508. A přihodil i poměrně odvážnou cenu – bezmála milion korun.  

Foto: Peugeot

Za to Francouzi nabízejí auto, které nepůsobí tak úplně francouzsky, dodali skvělou výbavu, nějaké ty stylové vychytávky a upravený podvozek. Gétéčko by samozřejmě mělo v dané modelové řadě nabízet také nejsilnější možný motor. V tomto případě jde možná překvapivě o diesel a ještě překvapivěji o pouhý čtyřválec…

Na kombi nemá

Když jsem testoval „pětsetosmičku“ v provedení kombi, pěl jsem ódy na její vzhled. Kombík SW okouzluje čistotou a hladkostí tvarů a vypadá, jako by ho někdo vyhobloval z jediného kusu dřeva. Sedan už tak uhlazený a sošný není. Může za to boubelatá záď. I tak ale testovaný Peugeot zůstává vozem, u něhož se zajímavě mísí elegance i dravost, ale který přitom upřednostňuje spíše konzervativní vzhled před lacinými výstřelky. Proto podle mě rozhodně patří k nejpohlednějším automobilům nejen v daném segmentu.

Jistá designová umírněnost je znát i uvnitř. I když jsem z předchozích zkušeností věděl, co mě v kabině čeká, znovu jsem se nechal nadchnout příjemnou atmosférou. Interiér působí díky použitým materiálům a zpracování hodnotně, dominují mu střídmé linie a jednoduchost. Tělo pak potěší perfektní sedadla s masážní funkcí. Trochu času si pak vyžádá seznámení se všemi tlačítky a ovladači. A je jich tu opravdu hodně.

„Gétéčko“ se bohužel nezbavilo nedostatku, kterým je absence odkládacích prostorů na drobnosti, jakými jsou klíče, mobil nebo peněženka. Dopadlo to tak, že jsem se k tomuto účelu naučil používat popelník. Na vůz takové kategorie poněkud nedůstojné. Peugeot zato potěší dostatkem prostoru pro cestující i zavazadla. Kufr nabízí snadno přístupných 503 litrů objemu.

Peugeot 508 GT

motorvznětový čtyřválec
objem2 179 cm3
max. výkon150 kW (204 koní)
max. toč. moment450 N.m
max. rychlost235 km/h
z 0 na 100 km/h8,2 s
spotřeba5,8 l/100 km
cena test. modelu981 900,00 Kč

Budoucnost „velkého cestování“

Ještě před několika lety bychom u vozu, který stojí na vrcholu nabídky automobilky, čekali výhradně benzínový motor. A nejméně šestiválec. Časy se ale mění. Motor spalující naftu dnes nepřekvapí, Peugeot jde nicméně dál, když budoucnost „velkého cestování“ vidí spojenou dokonce s dieselovým čtyřválcem. Šest válců automobilka se lvem ve znaku pro model 508 vůbec nenabízí.

Turbodmychadlem přeplňovaný vznětový čtyřválec HDi o objemu 2,2 litru dává docela slušný výkon 204 koní a točivý moment až 450 N.m, což na tenhle francouzský sedan bohatě stačí. Z klidu na stovku zrychlí Peugeot 508 GT za 8,2 vteřiny. Motor je také dostatečně kultivovaný a díky perfektnímu odhlučnění kabiny vás nebude rušit nedůstojnými zvukovými projevy.

„Gétéčko“ lze mít pouze s šestistupňovou automatickou převodovkou, což ale osobně nevidím jako výrazný problém. K autu se totiž hodí – řadí jemně a rychle. Pokud ale potřebujete okamžité zrychlení, neuškodí pomoci automatu k rychlejší reakci podřazením pomocí pádla pod volantem. Vyhnete se tak čekání na typický turbodieselový „zátah“. Převodovka se totiž snaží držet otáčky co nejníže a šetří palivo. Díky tomu se spotřeba dá sice udržet v rozumných číslech – jezdit do osmi litrů na 100 kilometrů není problém –, automat ale při potřebě zrychlit podřazuje i o několik stupňů, což může výslednou hodnotu pokazit.

Provedení GT dostalo oproti normální 508 složitější lichoběžníkovou přední nápravu, vzadu zůstal klasický „víceprvek“. Auto působí poměrně tuhým dojmem, výrazné náklony v zatáčkách nečekejte. Podvozek si ale nedokáže tak úplně poradit s nerovnostmi a záď má občas tendenci „odskočit“. Peugeot nepůsobí ani příliš obratně, což je důsledek nedotáčivosti způsobené těžkou přídí a také nepříliš strmého řízení, jemuž chybí k dokonalosti i víc citu. Po 508 GT chtějte spíše příjemnou, pohodlnou a klidnou jízdu. Pak budete nadšeni. A ani základní cena 909 900 korun se vám nakonec nemusí zdát tak odvážná.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující…
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Technologie
Další den, nové sestavení. Microsoft vydal Windows 10 Insider Preview build 16294
Překvapení: AMD příští rok vydá 12nm procesory a GPU, na nové technologii 12LP od GloFo
Nejvýkonnější herní konzoli si už můžete předobjednat. Xbox One X stojí 13 500 Kč
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít