Peugeot 5008: Francouz nabitý technikou

18. března 2010, 13:01 - Erich Handl
18. března 2010, 13:01

Peugeot začal prodávat v Česku rodinné MPV s označením 5008. Novinka se prodává v pětimístné nebo sedmimístné verzi, redakce Profitu otestovala benzinovou variantu s pěticí míst pro cestující.

Autor: Peugeot

Francouzi ukázali nové MPV poprvé loni v září na frankfurtském autosalonu. Jde o velkoprostorový vůz, který může mít pod kapotou čtyři různé motory s výkony od 110 do 163 koní. U českých prodejců se objevil letos v únoru se startovní cenou 434 900 korun. Profit otestoval pětimístnou verzi poháněnou zážehovým turbomotorem 1,6 THP.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 5008 1,6 THP typ vozu - pětidveřové MPV motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 195 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,7 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 823/2506 litrů cena (základ) - 519 900 Kč

Nový Peugeot nám nabídl konzervativní design s přídí podobnou modelu 3008 a zajímavými zadními svítilnami s trubicovými diodovými prvky. Největším překvapením karoserie byla prosklená střecha. Kabině vévodila nová palubní deska a masivní středový tunel. Řidiči se nabízela spousta moderní elektroniky, například elektronická ruční brzda, hill-holder (systém bránící nechtěnému couvání), vysouvatelný head-up-displej (průhledový) nebo systém varující řidiče před malou vzdáleností od vozidla jedoucího před ním. Také obrazovku navigace bylo možné stisknutím tlačítka zasunout do palubní desky jako v nějaké vesmírné lodi. Pro cestující ve druhé řadě jsme měli k dispozici příplatkový multimediální systém. Ten zahrnoval dvě barevné sedmipalcové obrazovky zabudované v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu, do které lze připojit nejrůznější typy přenosných audio/video zařízení a dvě bezdrátová sluchátka.

Vysoký Peugeot 5008 se v zatáčkách nehoupal, komfortně laděný podvozek perfektně držel stopu. Turbodmychadlo dokázalo naši šestnáctistovku razantně popohnat už při rozjezdu, 156 koní výkonu bylo více než dostatečných i pro dálnici. I ve vysokých otáčkách motoru bylo v kabině příjemné ticho. Příjemným překvapením bylo krátké a přesné řazení šestistupňového manuálu. Má nový Peugeot vůbec nějaké zápory? Při testu nám palubní počítač ukazoval spotřebu o půl litru vyšší, než udává výrobce. A třetí řada sedadel je jen za příplatek, přitom konkurenční Citroën C4 Grand Picasso má sedm míst už v základu. Celkově jsme ale model 5008 vyhodnotili jako povedené MPV, které poskytuje komfortní jízdu, velký kufr a zajímavé vymoženosti soudobé techniky.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 5008 je nabízen hlavně jako rodinný vůz, ale díky sedmimístné variantě a velkému kufru se může hodit i taxíkářům nebo ve firmě suplovat mikrobus.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít