Peugeot 5008: Francouz nabitý technikou

18. března 2010, 13:01 - Erich Handl
18. března 2010, 13:01

Peugeot začal prodávat v Česku rodinné MPV s označením 5008. Novinka se prodává v pětimístné nebo sedmimístné verzi, redakce Profitu otestovala benzinovou variantu s pěticí míst pro cestující.

Autor: Peugeot

Francouzi ukázali nové MPV poprvé loni v září na frankfurtském autosalonu. Jde o velkoprostorový vůz, který může mít pod kapotou čtyři různé motory s výkony od 110 do 163 koní. U českých prodejců se objevil letos v únoru se startovní cenou 434 900 korun. Profit otestoval pětimístnou verzi poháněnou zážehovým turbomotorem 1,6 THP.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 5008 1,6 THP typ vozu - pětidveřové MPV motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 195 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,7 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 823/2506 litrů cena (základ) - 519 900 Kč

Nový Peugeot nám nabídl konzervativní design s přídí podobnou modelu 3008 a zajímavými zadními svítilnami s trubicovými diodovými prvky. Největším překvapením karoserie byla prosklená střecha. Kabině vévodila nová palubní deska a masivní středový tunel. Řidiči se nabízela spousta moderní elektroniky, například elektronická ruční brzda, hill-holder (systém bránící nechtěnému couvání), vysouvatelný head-up-displej (průhledový) nebo systém varující řidiče před malou vzdáleností od vozidla jedoucího před ním. Také obrazovku navigace bylo možné stisknutím tlačítka zasunout do palubní desky jako v nějaké vesmírné lodi. Pro cestující ve druhé řadě jsme měli k dispozici příplatkový multimediální systém. Ten zahrnoval dvě barevné sedmipalcové obrazovky zabudované v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu, do které lze připojit nejrůznější typy přenosných audio/video zařízení a dvě bezdrátová sluchátka.

Vysoký Peugeot 5008 se v zatáčkách nehoupal, komfortně laděný podvozek perfektně držel stopu. Turbodmychadlo dokázalo naši šestnáctistovku razantně popohnat už při rozjezdu, 156 koní výkonu bylo více než dostatečných i pro dálnici. I ve vysokých otáčkách motoru bylo v kabině příjemné ticho. Příjemným překvapením bylo krátké a přesné řazení šestistupňového manuálu. Má nový Peugeot vůbec nějaké zápory? Při testu nám palubní počítač ukazoval spotřebu o půl litru vyšší, než udává výrobce. A třetí řada sedadel je jen za příplatek, přitom konkurenční Citroën C4 Grand Picasso má sedm míst už v základu. Celkově jsme ale model 5008 vyhodnotili jako povedené MPV, které poskytuje komfortní jízdu, velký kufr a zajímavé vymoženosti soudobé techniky.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 5008 je nabízen hlavně jako rodinný vůz, ale díky sedmimístné variantě a velkému kufru se může hodit i taxíkářům nebo ve firmě suplovat mikrobus.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít