Article, show

Peugeot 3008: crossover pro hoteliéry a taxikáře

21. srpna 2009, 13:24 - Erich Handl
21. srpna 2009, 13:24

Módní vlna crossoverů má nový přírůstek. Jde o Peugeot 3008, který se začal prodávat od 480 tisíc korun. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Peugeot

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 3008 1,6 THP typ vozu - pětidveřový crossover motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 201 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,9 sekundy spotřeba - 7,4 l/100 km kufr - 432/1241 litrů cena (základ) - 479 900 Kč

Crossovery jsou jakýmisi kříženci silničních aut s terénními. Většinou mají zvýšený podvozek a možnost pohonu všech čtyř kol, nejde ale o plnohodnotné off-roady do těžkého terénu. Nový peugeot, který se řadí do nižší střední třídy, má v tomto duchu zvýšené blatníky a karoserii sportovního vozu. Nenabízí ale na rozdíl od některých konkurentů možnost pohonu 4×4. Nedostatek vyvažuje systémem Grip Control, který by měl omezit prokluz kol v nepevném terénu.

Elegantní karoserie s čelní „tlamou“ působí sebevědomě. Uvnitř vozu jsme z vysokého posedu ocenili důraz na kvalitu provedení a komfort náležející autu movitého majitele. Milovníci technologií budou za volantem modelu 3008 spokojeni. Peugeot nabízí v této třídě zcela ojedinělý Head Up displej, který promítá jízdní údaje na pomocné sklíčko vysouvající se z palubní desky. Vedle rychlosti jízdy a nastavení tempomatu umí zobrazovat i údaje ze systému Distance Alert, jenž indikuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Palubní desce, zaryté hluboko do interiéru, jsme proto odpustili značnou zmatenost. Vedle bádání ve spoustě chromovaných tlačítek jsme museli déle přemýšlet i nad ovládáním rádia a navigace.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 3008 jsme vyhodnotili jako elegantní kombinaci firemního a služebního auta, která může suplovat podnikový či rodinný kombík. Není to ale auto pro řemeslníky, spíše se bude hodit hoteliérům, taxíkářům nebo autopůjčovnám.

Jízda ve voze byla francouzsky pohodlná, auto přitom drželo s pomocí stabilizačního systému stopu i v extrémně ostrých zatáčkách. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP s výkonem 110 kilowattů nám ve spojení s novou šestistupňovou převodovkou dokázal, že patří do sportovně laděného auta. Do kolonky jeho minusů nicméně patří fakt, že vypil na sto kilometrů jízdy zhruba o litr benzinu více, než je uváděných 7,4 litru. Ještě horším handicapem jsme pak shledali již zmíněnou nepřítomnost pohonu 4×4. Grip Control jej nemůže v blátě či na šotolině plně nahradit, nový crossover bohužel zůstává jen silničním strojem.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít