Peugeot 3008: crossover pro hoteliéry a taxikáře

21. srpna 2009, 13:24 - Erich Handl
21. srpna 2009, 13:24

Módní vlna crossoverů má nový přírůstek. Jde o Peugeot 3008, který se začal prodávat od 480 tisíc korun. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Peugeot

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 3008 1,6 THP typ vozu - pětidveřový crossover motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 201 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,9 sekundy spotřeba - 7,4 l/100 km kufr - 432/1241 litrů cena (základ) - 479 900 Kč

Crossovery jsou jakýmisi kříženci silničních aut s terénními. Většinou mají zvýšený podvozek a možnost pohonu všech čtyř kol, nejde ale o plnohodnotné off-roady do těžkého terénu. Nový peugeot, který se řadí do nižší střední třídy, má v tomto duchu zvýšené blatníky a karoserii sportovního vozu. Nenabízí ale na rozdíl od některých konkurentů možnost pohonu 4×4. Nedostatek vyvažuje systémem Grip Control, který by měl omezit prokluz kol v nepevném terénu.

Elegantní karoserie s čelní „tlamou“ působí sebevědomě. Uvnitř vozu jsme z vysokého posedu ocenili důraz na kvalitu provedení a komfort náležející autu movitého majitele. Milovníci technologií budou za volantem modelu 3008 spokojeni. Peugeot nabízí v této třídě zcela ojedinělý Head Up displej, který promítá jízdní údaje na pomocné sklíčko vysouvající se z palubní desky. Vedle rychlosti jízdy a nastavení tempomatu umí zobrazovat i údaje ze systému Distance Alert, jenž indikuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Palubní desce, zaryté hluboko do interiéru, jsme proto odpustili značnou zmatenost. Vedle bádání ve spoustě chromovaných tlačítek jsme museli déle přemýšlet i nad ovládáním rádia a navigace.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 3008 jsme vyhodnotili jako elegantní kombinaci firemního a služebního auta, která může suplovat podnikový či rodinný kombík. Není to ale auto pro řemeslníky, spíše se bude hodit hoteliérům, taxíkářům nebo autopůjčovnám.

Jízda ve voze byla francouzsky pohodlná, auto přitom drželo s pomocí stabilizačního systému stopu i v extrémně ostrých zatáčkách. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP s výkonem 110 kilowattů nám ve spojení s novou šestistupňovou převodovkou dokázal, že patří do sportovně laděného auta. Do kolonky jeho minusů nicméně patří fakt, že vypil na sto kilometrů jízdy zhruba o litr benzinu více, než je uváděných 7,4 litru. Ještě horším handicapem jsme pak shledali již zmíněnou nepřítomnost pohonu 4×4. Grip Control jej nemůže v blátě či na šotolině plně nahradit, nový crossover bohužel zůstává jen silničním strojem.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče