Peugeot 207 GT: rychlý, pružný a trochu drahý

20. prosince 2009, 01:03 - Erich Handl
20. prosince 2009, 01:03

Dlouhodobým prodejním hitem Peugeotu na českém trhu je malý městský model 207. Dovozce letos pro jeho fandy připravil lahůdku – sportovní verzi GT, která se prodává zhruba od půl milionu korun.

Autor: Peugeot

Peugeot 207 navázal před třemi roky na předchozí řadu 206, která se dosud prodává. Zakulacený hatchback dostal nový přední nárazník s mohutným otvorem sání, který je typickým znakem značky už několik let. Modernizace se dočkal i interiér, který nyní působí luxusnějším dojmem. Pod kapotou auta může být některý z celkem devíti motorů, od nejslabšího benzinového o objemu 1,4 litru s 54 kilowatty až po nejvýkonnější verzi GT vybavenou zážehovým agregátem 1,6 THP o výkonu 110 kilowattů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 207 GT typ vozu - pětidvéřový hatchback motor - zážehový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 210 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,1 s spotřeba - 7 l/100 km kufr - 267 litrů cena (s DPH) - 493 400 Kč

Právě tuto exkluzivní verzi jsme měli k dispozici pro redakční test. Při jízdách nás příjemně překvapil interiér s hliníkovými doplňky palubní desky a hliníkovou hlavicí řadicí páky. Našim zádům dělala radost sportovně tvarovaná sedadla s bočním vedením. Oči zase těšila panoramatická střecha nad hlavou a přisvětlování v zatáčkách, žaludek kolébal dobře vyladěný podvozek. Hlavní devizou „gétéčka“ byl ale zmíněný motor, vyvíjený prý ve spolupráci s konstruktéry z BMW. Čtyřválec je první jednotkou z nové skupiny benzinových motorů s přímým vstřikem paliva a nese výstižné označení THP (Turbo High Pressure). Nízko položené maximum točivého momentu nám zajišťovalo zajímavou charakteristiku jízdy s maximálním komfortem. Tomu napomáhal také turbokompresor Twin-Scroll, poprvé použitý u motoru s podobným zdvihovým objemem válců. Výkon by ale vykoupen mírným navýšením spotřeby. Náš palubní počítač ukazoval při testech průměrných 7,8 litru na sto kilometrů jízdy (výrobce uvádí průměr 7 litrů).

Výsledek testu? Peugeot 207 je zajímavá lahůdka pro sportovní jízdu, chlubí se solidní výbavou s koženým volantem, bočními airagy, dvouzónovou klimatizací a hliníkovými koly. Naším testem prošlo GT bez ztráty bodu, jediným problémem bude jeho cena. Na úrovni půl milionu korun se už nalézají větší a výkonnější vozy.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 207 GT je hezká hračka pro zájemce o sportovní jízdu. Malé auto je obratné ve městě, rychlé na dálnici a přitom reprezantativní. Je ale trochu drahé, model 207 můžete mít nejlevněji za 254 900 korun, za verzi GT si pak připlatíte téměř půl milionu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se…
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Technologie
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít