Peugeot 207 GT: rychlý, pružný a trochu drahý

20. prosince 2009, 01:03 - Erich Handl
20. prosince 2009, 01:03

Dlouhodobým prodejním hitem Peugeotu na českém trhu je malý městský model 207. Dovozce letos pro jeho fandy připravil lahůdku – sportovní verzi GT, která se prodává zhruba od půl milionu korun.

Autor: Peugeot

Peugeot 207 navázal před třemi roky na předchozí řadu 206, která se dosud prodává. Zakulacený hatchback dostal nový přední nárazník s mohutným otvorem sání, který je typickým znakem značky už několik let. Modernizace se dočkal i interiér, který nyní působí luxusnějším dojmem. Pod kapotou auta může být některý z celkem devíti motorů, od nejslabšího benzinového o objemu 1,4 litru s 54 kilowatty až po nejvýkonnější verzi GT vybavenou zážehovým agregátem 1,6 THP o výkonu 110 kilowattů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Peugeot 207 GT typ vozu - pětidvéřový hatchback motor - zážehový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 210 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,1 s spotřeba - 7 l/100 km kufr - 267 litrů cena (s DPH) - 493 400 Kč

Právě tuto exkluzivní verzi jsme měli k dispozici pro redakční test. Při jízdách nás příjemně překvapil interiér s hliníkovými doplňky palubní desky a hliníkovou hlavicí řadicí páky. Našim zádům dělala radost sportovně tvarovaná sedadla s bočním vedením. Oči zase těšila panoramatická střecha nad hlavou a přisvětlování v zatáčkách, žaludek kolébal dobře vyladěný podvozek. Hlavní devizou „gétéčka“ byl ale zmíněný motor, vyvíjený prý ve spolupráci s konstruktéry z BMW. Čtyřválec je první jednotkou z nové skupiny benzinových motorů s přímým vstřikem paliva a nese výstižné označení THP (Turbo High Pressure). Nízko položené maximum točivého momentu nám zajišťovalo zajímavou charakteristiku jízdy s maximálním komfortem. Tomu napomáhal také turbokompresor Twin-Scroll, poprvé použitý u motoru s podobným zdvihovým objemem válců. Výkon by ale vykoupen mírným navýšením spotřeby. Náš palubní počítač ukazoval při testech průměrných 7,8 litru na sto kilometrů jízdy (výrobce uvádí průměr 7 litrů).

Výsledek testu? Peugeot 207 je zajímavá lahůdka pro sportovní jízdu, chlubí se solidní výbavou s koženým volantem, bočními airagy, dvouzónovou klimatizací a hliníkovými koly. Naším testem prošlo GT bez ztráty bodu, jediným problémem bude jeho cena. Na úrovni půl milionu korun se už nalézají větší a výkonnější vozy.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Peugeot 207 GT je hezká hračka pro zájemce o sportovní jízdu. Malé auto je obratné ve městě, rychlé na dálnici a přitom reprezantativní. Je ale trochu drahé, model 207 můžete mít nejlevněji za 254 900 korun, za verzi GT si pak připlatíte téměř půl milionu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Paměti a SSD budou dál zdražovat, zlepšení cen může nastat až v roce 2018
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít