Peugeot 206 - stále pěkný vůz s živým dieselem

14. dubna 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
14. dubna 2003, 00:00

Automobil "velký v malém" má sice průměrný objem kufru, ale spoustu místa na hlavuDvěstěšestky stojí v showroomech prodejců Peugeot už pět let a jejich design stále ještě neokoral. I když model jako takový stárne, dostatečně ho dokáže oživit malolitrážní naftový motor 1.4.

Automobil „velký v malém“ má sice průměrný objem kufru, ale spoustu místa na hlavu

Dvěstěšestky stojí v showroomech prodejců Peugeot už pět let a jejich design stále ještě neokoral. I když model jako takový stárne, dostatečně ho dokáže oživit malolitrážní naftový motor 1.4.

Interiér malého vozu je spíš pro dámy než pro urostlého hromotluka v montérkách. Žena také víc ocení dobrý výhled ven a vynikající manévrovatelnost při couvání či parkování. Jinak má Peugeot 206 také své mouchy. Jednou z nich je nepřesný krok řadicí páky. Zvlášť první dva stupně je třeba ve skříni trochu „hledat“. Druhou mouchou je slyšitelná hlučnost při přejezdu každé nerovnosti. I když jízdní vlastnosti podvozku pět let starého modelu jsou stále nepopiratelně kvalitní. Mužská noha si bude u dvěstěšestky vždy chvíli zvykat na menší pedály hodně blízko u sebe. Nejednou se možná povede nepříjemně znervóznět při nechtěném shrnutí koberečku pod spojku. Naopak nespornou kvalitou je prostor kolem ramen a hlavy, především u obou cestujících vpředu. Na zadních místech je „vzduchu“ už sice podstatně méně, ale s výjimkou přepravy basketbalových záložníků jsou plnocenná i místa vzadu. Zajímavou novinkou u malého pěkného Peugeotu je diesel 1.4 HDi. I díky pozorně naladěné převodovce je mimořádně vitální a snaživý, s nástupem výkonu už od dvanácti set otáček. Také v městském provozu umí spořit a na dálnici jen vyšším hlasem ohlásí, že po závodění netouží.

Technické parametry a cena

Peugeot 206 1.4 HDi

Obsah motoru 1398 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 50 kW

Točivý moment 150 Nm

Maximální rychlost 168 km/h

Zrychlení z 0 na 100 14,7 s

Převodovka 5 - manuální

Spotřeba ve městě 5,5 l/100 km

Spotřeba na dálnici 3,6 l/100 km

Spotřeba průměrná 4,3 l/100 km

Provozní hmotnost 1525 kg

Délka 3822 mm

Šířka 1673 mm

Výška 1428 mm

Zavazadlový prostor 245 dm 3

Objem nádrže 50 l

Cena 372 900 Kč

Hodnocení

+ KLADY

* velmi pěkný design

* celková dostupnost

* plošný servis

* úsporný a živý diesel

* technická výdrž

- ZÁPORY

* nepřesný krok řazení

* malé pedály

* vysoký práh kufru

* malý prostor pod volantem

* tužší řízení

Jak na DPH?

Odpočet daně i u tak malého auta je sice překvapivý, ale rozhodně ne nemožný. Jedinou nezbytností je instalace přepážky s mřížkou za druhou řadu sedadel. Výrobce přitom zohlednil fakt, že není třeba masivního materiálu. Cena instalace i s materiálem homologovaným a importérem schváleným činí dvanáct tisíc korun a podle slov technika je demontáž velmi snadná.

Na co to auto je?

Peugeot 206 patří do kategorie malých vozů. Přesto je pro svou finanční dostupnost často na českém trhu používán i jako rodinný vůz pro nejvýše tříčlennou domácnost. Podnikat s ním ovšem znamená buď působit v obchodě s nerozměrným zbožím, nebo nasadit hbitý a úsporný diesel v hodně dobře manévrovatelném autě jako vůz pro operativní drobný servisní výjezd.

Nejdřív se mi líbila, říká Miriam Malá

obchodnice s kosmetikou

* I když máte Peugeot 206 kombi, jde o katalogově malé auto. A ono vám stačí?

Mám v rajonu dvě stě kosmetiček, které zásobuji přípravky. A na to mi dvěstěšestka stačí.

* Takže jste napřed studovala objem zavazadlového prostoru?

Vůbec ne! Mně se prostě líbila. Ani jsem nekoukala na barvu. Tak pěkné byly ty šikmé reflektory… A pak jsem prostě už nepochybovala, že do tak pěkného auta dostanu i to, co potřebuji odvézt.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Historie televizorů Sony: od přistání na měsíci po deset let pokusů s OLEDem
Windows 10 již obsahuje český a slovenský hlas. Může vám předčítat text
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít