Petr Horký: A tuhle znáte?

10. dubna 2013, 11:00 - Petr Horký
10. dubna 2013, 11:00

Znáte automobilku Wuling Motors? Pokud ne, tak jste na tom jako autor tohoto sloupku dnes ráno. Než si u snídaně přečetl zprávy světových agentur o tom, že tahle automobilka vyrábí vůz jménem Sunshine, který je nyní čtvrtým nejprodávanějším osobním vozem na světě. Autor zahořel zvědavostí zjistit, jak takové vozítko vypadá.

Jde o malou dodávku neboli minivan celkem ucházejícího designu. Loni se prodalo 769 tisíc sunshinů, za což firma Wuling Motors jistě vděčí nízké ceně, která se pohybuje kolem pěti tisíc dolarů (sto tisíc korun). Nejprodávanějším autem loňského roku byl Ford Focus, příště to však už může být jinak. I když Wuling Motors patří americkému koncernu General Motors, přesto se člověk neubrání klišoidní myšlence „vzestup Číny pokračuje“. Utvrdí v tom i další zpráva.

Když se zeptám, zda jste někdy slyšeli o značce Baidu, několik rukou se už možná zvedne. Ano, správně, jde o vyhledávač, jakýsi „čínský Google“. Jen krátce poté, co americká společnost Google představila svůj chystaný produkt Google Glass, Baidu zveřejnila informace, že chystá něco podobného. Google Glass jsou jakési chytré brýle, které možná jednou nahradí chytré telefony. Umožňují fotografovat, pořizovat videa, sledovat e-maily, nahlížet do map, a to vše přímo před vašima očima, na čočce brýlí.

Západní think tanky zabývající se ochranou soukromí a osobních dat už proti brýlím vznesly relevantní námitky. Lze je použít ke šmírování. Čínská odpověď na Google Glass se jmenuje Baidu Eye a bude vybavena aplikací na rozpoznávání identity člověka podle obličeje.

Poslední zpráva je z minulého pátku odpoledne, kdy většina lidí už měla nejspíše v práci „padla“. Čínští turisté utrácejí za turistiku poprvé v historii nejvíc na světě – více než tradiční šampioni v turismu, Němci. Je tedy čas začít se učit mandarínsky, čeští turističtí průvodci a majitelé obchodů v Pařížské!

Číňané totiž kvůli vysokým daním z luxusu na cestách rádi nakupují. Příští rok nám tedy slibuje ďábelskou vizi: z dodávek Sunshine vyskáče armáda kyborgů s identifikačními zařízeními, kteří se vrhnou na luxusní kabelky.


Čtěte také:

Němci už nejsou mistry světa v turismu. Předehnali je Číňané

Číňané věří Evropě

Jan Cepák: Luxusní zboží jde na dračku


Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu…
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
BMW dnes odpoledne ukáže novou X3. Na první fotky se můžete podívat už teď
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín, ne na elektřinu
Technologie
Českem se šíří další vlna phishingu. Podvodný e-mail se vydává za zprávu KB
Microsoft reaguje na Kasperskyho. Většinu obvinění smetl ze stolu
Asus Lyra je Wi-Fi, které pokryje celý dům. Má tři routery spojené mesh sítí
Spotify se více integruje. Seznamy skladeb můžete s přáteli tvořit i v Messengeru
Evleaks: Galaxy Note 8 posune cenovou laťku ještě výš, bude stát 1000 eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít