Petr Horký: A tuhle znáte?

10. dubna 2013, 11:00 - Petr Horký
10. dubna 2013, 11:00

Znáte automobilku Wuling Motors? Pokud ne, tak jste na tom jako autor tohoto sloupku dnes ráno. Než si u snídaně přečetl zprávy světových agentur o tom, že tahle automobilka vyrábí vůz jménem Sunshine, který je nyní čtvrtým nejprodávanějším osobním vozem na světě. Autor zahořel zvědavostí zjistit, jak takové vozítko vypadá.

Jde o malou dodávku neboli minivan celkem ucházejícího designu. Loni se prodalo 769 tisíc sunshinů, za což firma Wuling Motors jistě vděčí nízké ceně, která se pohybuje kolem pěti tisíc dolarů (sto tisíc korun). Nejprodávanějším autem loňského roku byl Ford Focus, příště to však už může být jinak. I když Wuling Motors patří americkému koncernu General Motors, přesto se člověk neubrání klišoidní myšlence „vzestup Číny pokračuje“. Utvrdí v tom i další zpráva.

Když se zeptám, zda jste někdy slyšeli o značce Baidu, několik rukou se už možná zvedne. Ano, správně, jde o vyhledávač, jakýsi „čínský Google“. Jen krátce poté, co americká společnost Google představila svůj chystaný produkt Google Glass, Baidu zveřejnila informace, že chystá něco podobného. Google Glass jsou jakési chytré brýle, které možná jednou nahradí chytré telefony. Umožňují fotografovat, pořizovat videa, sledovat e-maily, nahlížet do map, a to vše přímo před vašima očima, na čočce brýlí.

Západní think tanky zabývající se ochranou soukromí a osobních dat už proti brýlím vznesly relevantní námitky. Lze je použít ke šmírování. Čínská odpověď na Google Glass se jmenuje Baidu Eye a bude vybavena aplikací na rozpoznávání identity člověka podle obličeje.

Poslední zpráva je z minulého pátku odpoledne, kdy většina lidí už měla nejspíše v práci „padla“. Čínští turisté utrácejí za turistiku poprvé v historii nejvíc na světě – více než tradiční šampioni v turismu, Němci. Je tedy čas začít se učit mandarínsky, čeští turističtí průvodci a majitelé obchodů v Pařížské!

Číňané totiž kvůli vysokým daním z luxusu na cestách rádi nakupují. Příští rok nám tedy slibuje ďábelskou vizi: z dodávek Sunshine vyskáče armáda kyborgů s identifikačními zařízeními, kteří se vrhnou na luxusní kabelky.


Čtěte také:

Němci už nejsou mistry světa v turismu. Předehnali je Číňané

Číňané věří Evropě

Jan Cepák: Luxusní zboží jde na dračku


Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče