Peníze přináší zákazník!

05. května 2009, 12:54 - Ivan Pilný
05. května 2009, 12:54

Rozhodujte se podle referencí a držte se úspěšných

Jediným zdrojem peněz ve vaší firmě jsou vaši zákazníci, to platí samozřejmě stále, nejen v době krize. Rozdíl je v tom, že současná ztráta důvěry zákazníků ve vaši firmu i ve vaše výrobky a služby vás posílá ne-li do pekla, tak alespoň do očistce. Na strategii, jak udržet, případně získat nové zákazníky, není možné šetřit. Není to primárně věcí technologie a s ní i častého zklamání, které přinášejí systémy správy vztahů se zákazníky (CRM). Je třeba se více zajímat o skutečné potřeby zákazníků a bedlivě střežit segment trhu, ve kterém vítězíte a kde máte malou nebo žádnou konkurenci. Vaše výrobky musejí přinášet zřetelnou hodnotu kladně vnímanou a oceňovanou zákazníkem. Musíte být dostatečně flexibilní a uspokojit zákazníkovo očekávání, které nastavil váš marketing. Prodejem vztah se zákazníkem nekončí, musíte být stále k dispozici, jednoduše a včas řešit jeho problémy. Pokud máte velké množství zákazníků, nějakému CRM systému se nevyhnete, pravděpodobně jej i máte. Při výběru je důležité stavět na jistotě a zkušenosti, vaši zákazníci vás dlouho na sobě experimentovat nenechají. Rozhodujte se podle referencí a držte se úspěšných. Interní procesy ve firmě musejí být v souladu s externími. A nezapomeňte měřit efektivitu nasazení, vaše investice bývá často podstatná. Není nutné zahodit všechno, co máte, je třeba obměňovat a doplňovat s rozmyslem.
Co ti malí, kteří vedou občas souboj jako David s Goliášem? Musejí se pokusit proměnit nevýhodu objemu a nezavedeného brandu v důslednou a osobní péči o své zákazníky. Znají je lépe než ti velcí. Dokáží jim věnovat dostatečnou pozornost, větší než ti, pro které je individuální zákazník kapkou v moři. Je třeba využívat networkingu, dávat o sobě vědět přes známé, přes spokojené referenční zákazníky či dodavatele. Alespoň minimálnímu systému péče o zákazníky se nevyhnete ani tady. Přání, problémy, data o nich nemůžete nosit ve své hlavě nebo v hlavě těch pár obchodníků, které máte k dispozici.
Je tedy třeba se chovat ke svým zákazníkům jako k bankovnímu účtu. Z něj také nelze jen vybírat, je nutné občas něco vložit.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít