Peníze přináší zákazník!

05. května 2009, 12:54 - Ivan Pilný
05. května 2009, 12:54

Rozhodujte se podle referencí a držte se úspěšných

Jediným zdrojem peněz ve vaší firmě jsou vaši zákazníci, to platí samozřejmě stále, nejen v době krize. Rozdíl je v tom, že současná ztráta důvěry zákazníků ve vaši firmu i ve vaše výrobky a služby vás posílá ne-li do pekla, tak alespoň do očistce. Na strategii, jak udržet, případně získat nové zákazníky, není možné šetřit. Není to primárně věcí technologie a s ní i častého zklamání, které přinášejí systémy správy vztahů se zákazníky (CRM). Je třeba se více zajímat o skutečné potřeby zákazníků a bedlivě střežit segment trhu, ve kterém vítězíte a kde máte malou nebo žádnou konkurenci. Vaše výrobky musejí přinášet zřetelnou hodnotu kladně vnímanou a oceňovanou zákazníkem. Musíte být dostatečně flexibilní a uspokojit zákazníkovo očekávání, které nastavil váš marketing. Prodejem vztah se zákazníkem nekončí, musíte být stále k dispozici, jednoduše a včas řešit jeho problémy. Pokud máte velké množství zákazníků, nějakému CRM systému se nevyhnete, pravděpodobně jej i máte. Při výběru je důležité stavět na jistotě a zkušenosti, vaši zákazníci vás dlouho na sobě experimentovat nenechají. Rozhodujte se podle referencí a držte se úspěšných. Interní procesy ve firmě musejí být v souladu s externími. A nezapomeňte měřit efektivitu nasazení, vaše investice bývá často podstatná. Není nutné zahodit všechno, co máte, je třeba obměňovat a doplňovat s rozmyslem.
Co ti malí, kteří vedou občas souboj jako David s Goliášem? Musejí se pokusit proměnit nevýhodu objemu a nezavedeného brandu v důslednou a osobní péči o své zákazníky. Znají je lépe než ti velcí. Dokáží jim věnovat dostatečnou pozornost, větší než ti, pro které je individuální zákazník kapkou v moři. Je třeba využívat networkingu, dávat o sobě vědět přes známé, přes spokojené referenční zákazníky či dodavatele. Alespoň minimálnímu systému péče o zákazníky se nevyhnete ani tady. Přání, problémy, data o nich nemůžete nosit ve své hlavě nebo v hlavě těch pár obchodníků, které máte k dispozici.
Je tedy třeba se chovat ke svým zákazníkům jako k bankovnímu účtu. Z něj také nelze jen vybírat, je nutné občas něco vložit.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty, jak na ně?
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Další pohroma v cenách grafických karet na obzoru. GDDR5 tento měsíc zdražila o 30 %
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít