Peníze nebo výhody? Na co zaměstnanci slyší?

09. února 2010, 10:50 - Petra M., <a href="http://www.ladyzone.cz">Ladyzone.cz</a>
09. února 2010, 10:50

O tom, jakým způsobem motivovat zaměstnance ke kvalitní práci a loajálnosti vůči firmě už bylo popsáno spousta papíru, pořádají se na to školení, vedou se debaty i platí výzkumy. Jedno je jisté - zaměstnanci motivováni být chtějí. Jak je to ale nejlepší?

Autor: Microsoft.com

Chtějí všichni jen peníze?

Velká část firem se v posledních letech naučila motivovat své pracovníky penězi, které dostanou za splněnou zakázku, odpracované hodiny, za splněný limit, sehnání reklamního partnera apod. Peníze jsou bezesporu velkým hnacím motorem a lidé kvůli nim budou rádi zůstávat přesčas a pracovat i o víkendech, ale všeho do času. Za nějakou dobu může přijít poznání, že za takovou dřinu ty peníze vlastně ani nestojí. K čemu jsou lidem peníze, když nemají ani čas si je užít. Takže se pak nechají snadno nalákat na sice menší plat, ale klidnější a kratší pracovní dobu. Udržet zaměstnance je v době hospodářské krize a vysoké nezaměstnanosti poněkud snazší, než tomu bylo donedávna, ale i tak si skuteční odborníci a kvalitní řemeslníci mohou vybírat. Proto by měli zaměstnavatelé zajistit nejen dobré platové ohodnocení, ale také příjemné prostředí, ve kterém se práce odvádí téměř sama, měli by také umět přistoupit na požadavky a vyjít vstříc, třeba pracujícím matkám s volnou pracovní dobou, nebo možností práce z domova.

Bonusy, které se vyplatí

Firmy lákají zaměstnance na nabídku služebních telefonů, notebooků nebo osobních automobilů s možností využívání i pro soukromé účely. To vše je hodně lákavé. Stejně jako další nabízené bonusy v podobě dovolené navíc, stravenek, které nejsou vůbec v zanedbatelné částce, možnosti dalšího vzdělávání, příspěvků na penzijní připojištění nebo životní pojištění. Stále více firem bere v potaz i rodiny svých zaměstnanců a nabízejí jim příspěvky na dovolenou, na kulturní nebo sportovní vyžití, lázeňské pobyty, zajišťují lístky na sportovní nebo společenské akce, popřípadě je sami pro své pracovníky a jejich rodiny pořádají. Velmi příjemné jsou také nejrůznější dárkové poukazy, nebo slevy na zboží či dopravu.

Ale je to opravdu, to po čem pracovníci touží? Jak to vidí naše čtenářky?

Lenka, 25 let bezdětná

„Pracuji ve firmě, kde nic takového jako benefity neexistuje. Pracujeme všichni pod velkým tlakem a leckdy je nám jedinou odměnou za skutečně tvrdou dřinu jen další a další práce. Sice dostáváme plat pravidelně, ale nic navíc, ani odměny, ani prémie a stravenky? O těch si můžeme nechat jen zdát.

Více na Ladyzone.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče