Pavel Páral: Bude to bolet. Ne že ne

29. září 2015, 07:24 - Pavel Páral
29. září 2015, 07:24

Skandálem globálních rozměrů je bezesporu to, co se nyní odehrává kolem podvodů Volkswagenu s emisemi. Padají připodobnění k účetnímu skandálu Enronu či krachu Lehman Brothers.

Nicméně přes hrozící škody v rozsahu desítek miliard eur na pokutách a dalších neskutečných sum na odškodnění zákazníků není problém Volkswagenu problémem celého automobilového odvětví, a tudíž ani problémem globální ekonomiky. Jezdit auty se méně nebude.

To je ale to jediné, co může nás Čechy uklidňovat. Nejde jen o Škodu, která nepochybně pocítí propady prodejů a bude se podílet na náhradě škod. Na autoprůmyslu stojí obrovská část ekonomiky a dodavatelé dílů to odskáčou s ní, i když mají odběratele i mimo koncern VW.

Spíš než vyšší platy lze čekat propouštění. Mimochodem nastává okamžik, kdy můžeme znovu ocenit, že máme vlastní měnu. A euro za 27 korun je možná příliš pevný kurz.


Čtěte také:

Falšování emisí se týká 1,2 milionu vozů automobilky Škoda

Volkswagen s sebou stahuje BMW i Daimler, dohromady ztratily 40 miliard eur

Volkswagen drtí skandál s emisemi, akcie se propadly o pětinu

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče