Pavel Páral: Bude to bolet. Ne že ne

29. září 2015, 07:24 - Pavel Páral
29. září 2015, 07:24

Skandálem globálních rozměrů je bezesporu to, co se nyní odehrává kolem podvodů Volkswagenu s emisemi. Padají připodobnění k účetnímu skandálu Enronu či krachu Lehman Brothers.

Nicméně přes hrozící škody v rozsahu desítek miliard eur na pokutách a dalších neskutečných sum na odškodnění zákazníků není problém Volkswagenu problémem celého automobilového odvětví, a tudíž ani problémem globální ekonomiky. Jezdit auty se méně nebude.

To je ale to jediné, co může nás Čechy uklidňovat. Nejde jen o Škodu, která nepochybně pocítí propady prodejů a bude se podílet na náhradě škod. Na autoprůmyslu stojí obrovská část ekonomiky a dodavatelé dílů to odskáčou s ní, i když mají odběratele i mimo koncern VW.

Spíš než vyšší platy lze čekat propouštění. Mimochodem nastává okamžik, kdy můžeme znovu ocenit, že máme vlastní měnu. A euro za 27 korun je možná příliš pevný kurz.


Čtěte také:

Falšování emisí se týká 1,2 milionu vozů automobilky Škoda

Volkswagen s sebou stahuje BMW i Daimler, dohromady ztratily 40 miliard eur

Volkswagen drtí skandál s emisemi, akcie se propadly o pětinu

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče