Pátý Volkswagen Golf je skoro tady

27. října 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
27. října 2003, 00:00

HIT POSLEDNÍHO EVROPSKÉHO AUTOSALO NU SE ZASE O KROK PŘIBLÍŽIL ČESKÉMU TRHU. VW GOLF PÁTÉ GENERACE BUDE PODLE SLIBŮ DOVOZCE V PRODEJI OD ÚNORA 2004. UŽ DNES AUTOMOBILKA NABÍDLA PÁR VOZŮ NOVINÁŘŮM K PRVNÍM TESTOVACÍM KILOMETRŮM.

 

Nejvíc novinek není vidět

Zatímco německé tovární linky v symbolicky přejmenovaném městě „Golfsburg“ kvůli obrovskému návalu objednávek a rezervací nastavují směny a narychlo stahují montážní techniky z celého koncernu, český trh na pátou generaci Golfu bude ještě čtyři měsíce čekat. Pátá řada již přes třicet let oblíbeného vozu se jen minimálně navenek liší od předchozí generace. To může být chápáno jako nevýhoda či nedostatek. Ale také i naopak. Německý konstruktér podle všeho dostal zadání nevyděsit věrné majitele pokročilejší části střední generace. A tak na podobně splývavé a neutrálně oblé karoserii vystupují jen inovované reflektory a zadní svítilny, které jsou podle poslední módy vykroužené do sportovního tvaru. Velmi příjemným prvkem nového automobilu je rozměrnější interiér. Díky tomu i vzrostlejší postava celkem pohodlně nastoupí a nebude se koleny opírat o záda přední sedačky. Sedáky dostal Golf prověřené z Touranu. Jsou sice mírně tužší, ale přitom pohodlné, a i jejich boční vedení je uspokojivé. Jedna z mála viditelných inovací je tříramenný volant se silným věncem. Novinkou je také možnost ovládání audia i hands-free sady. Přístroje v konzervativní palubní desce jsou dobře přehledné, logicky uspořádané a s modrým podsvícením. Dalším novým viditelným detailem jsou krátké příčníky mezi konzolí a středovým tunelem. Působí sportovně, ale mohou se snadno stát omezujícím bodem pro koleno většího řidiče. Golf V má tradičně velmi dobré jízdní vlastnosti. Podvozek pro něj v předpremiéře odzkoušelo již Audi A3. Zatímco při běžném příměstském i městském provozu se prosadí především příjemně naladěné odpružení, při razantní jízdě se zase projeví rozhodnou stabilitou zvětšený rozvor. Hned při prodeji bude možné vybírat z benzinových i dieselových motorů. Nejsilnějším a jaksi doplňkovým agregátem bude 2.0TDI/ 103kW. Ovšem většina zájmu bude pravděpodobně orientována na benzinové motory 1.4/55kW a 1,6FSI/85kW a na naftový 1.9TDI/77kW. Největší počet novinek nového Golfu je skryt v konstrukci. Tak například při odření dveří už není třeba draze vyměňovat celé křídlo, ale stačí objednat jen vrchní krycí plech.

+ KLADY

* technická spolehlivost

* úsporné a výkonné motory

* vynikající jízdní stabilita

* větší vnitřní rozměry

- ZÁPORY

* minimální designové odlišení

* vyšší nákupní cena

* chybějící kombi verze

* hlasitější benzinový agregát

Zvláštní pozornost zaslouží

otvírák na lahve zasazený za páku ruční brzy

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

VW Golf 1.6 FSI

Obsah motoru 1598 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 85 kW

Točivý moment 155 Nm

Maximální rychlost 192 km/h

Zrychlení z 0 na 100 10,8 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 8,5 l/100 km

Spotřeba na dálnici 5,3 l/100 km

Spotřeba průměrná 6,4 l/100 km

Provozní hmotnost 1220 kg

Délka 4204 mm

Šířka 1759 mm

Výška 1485mm

Zavazadlový prostor 350/1305 dm3

Objem nádrže 55 l

Cena dosud nestanovena

JAK NA DPH? Pokud se týká odpočtu daně, půjde u nového Golfu hned o dvojí zklamání najednou. Především se vůz dostane na český trh až těsně před vstupem ČR do Unie, což je také nejzazší termín, kdy finanční experti očekávají zrušení odpočtového nákupu aut. A pak se také prokáže, zda skutečně Volkwagen nebude mít ve verzích Golfa variantu kombi! NA CO TO AUTO JE?**

Historie už bohatě prověřila předchozí čtyři generace Golfů, že je to doslova auto na všechno. Pro vynikající technickou životnost si ho oblíbily jak firmy doručovatelské a servisní, tak i velké společnosti, které Golf pasovaly na referentský vůz. O nový vůz je zatím největší zájem z řad privátních majitelů, ovšem první signály větších hromadných nákupů dealeři již zaznamenali také.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít