PAP Sušice: Rozvoj a expanze

24. listopadu 2003, 00:00 - ZDENĚK KUBÍN
24. listopadu 2003, 00:00

Rok 1993 byl obdobím privatizace - na podzim tohoto roku jsme měli první vlnu privatizace za sebou a druhá právě začínala. Mezi firmami, které tímto vývojem změny vlastníků prošly, byla také akciová společnost PAP Sušice, o níž psal Profit č. 48/1993.

PROFIT PO DESETI LETECH….

Tehdy jsme mimo jiné o této firmě psali: Akciová společnost PAP vyrábí potravinářské obaly z papíru a plastů, podstatnou část produkce tvoří jogurtové kelímky. Třicet procent produkce vyváží. Podnik byl privatizován v první vlně, přičemž 92 % akcií bylo určeno na kuponovou privatizaci. Po jejím uzavření je 24,8 % akcií v majetku jednotlivých držitelů investičních kuponů, 65,5 % různých investičních privatizačních fondů. V té době také bylo patrné, že noví vlastníci neměli zájem jen o dividendy, ale také o rozvoj firmy. A tak podnik prošel tehdy změnami, z nichž nejdůležitější zřejmě byly vybavení moderní technologií, zavedení ekologických výrobních postupů, schopnost rychle reagovat na přání zákazníků, rychlá kapitálová návratnost. V roce 1999 se majoritním vlastníkem PAP Sušice stala společnosti GIO´STYLE Monouso S. p. A.; PAP se tak stal součástí silné finanční nadnárodní skupiny Laura G. V listopadu 2001 došlo také ke změně názvu společnosti z PAP Sušice, a. s., na GIO´STYLE PAP, a. s. Firma si získala postavení i v zahraničí - své výrobky dodává pro zahraniční zákazníky zejména v Polsku, na Slovensku, Ukrajině, Rusku, Německu, Anglii, Bulharsku, Rakousku, Maďarsku atd., v Polsku má dceřinou společnost PAP-POL. Firma je vybavena nejmodernější technologií na výrobu potravinářských obalů z plastů a papíru. Důraz ve firmě kladou samozřejmě na kvalitu - dokladem toho mimo jiné je i fakt, že je držitelem certifikace ISO 9001:2000. Postavení na trhu i úspěch v zahraničí je tak dokladem úspěšné privatizace firmy počátkem 90. let, ale i toho, že změna vlastníka koncem této dekády byla pro firmu dobrým řešením.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít