Ozubená kola Žuravljov

11. září 2006, 00:00 - (ina)
11. září 2006, 00:00

NOVÉ PROJEKTYTechnologický inkubátor získal ruského odborníka v oblasti mechaniky Germana Žuravljova. Brno tak má velkou šanci stát se velmocí ve výrobě ozubených kol. Jihomoravskému inovačnímu centru se podařilo přilákat předního ruského odborníka Germana Žuravljova.

NOVÉ PROJEKTY Technologický inkubátor získal ruského odborníka v oblasti mechaniky Germana Žuravljova. Brno tak má velkou šanci stát se velmocí ve výrobě ozubených kol.

Jihomoravskému inovačnímu centru se podařilo přilákat předního ruského odborníka Germana Žuravljova. „Ten pod hlavičkou firmy VVS EuroCapital rozvíjí svoje inovace v oblasti mechaniky, zejména nový systém ozubených kol se smíšeným ozubením,“ tvrdí mluvčí centra Vladimír Kuchař. Žuravljovova ozubená kola mají mít až dvacetkrát vyšší životnost než ta tradiční, dvojnásobnou schopnost zatížení, mají být méně hlučná, a to vše při nižší výrobní ceně.

Za výrobky se skrývá třicet let intenzivní výzkumné práce na Rostovské státní univerzitě (v Rostově na Donu), kde má profesor Žuravljov na starosti oddělení mechaniky a užité matematiky. „Nechceme samozřejmě zůstat jen u ozubených kol, rádi bychom využili naše zkušenosti také při inovaci dalších výrobků, například lopatek turbín,“ plánuje Žuravljov. Nové typy ozubených kol, která se od současných typů liší zejména tvarem ozubení, už využívají ruští výrobci například v různých dopravních strojích - v pásových traktorech či ve vrtulníku. Od umístění své firmy v Brně si Žuravljov slibuje zejména vybudování technologické základny, kde bude dále rozvíjet své inovace. „Jsou zde kvalifikovaní pracovníci, kteří zvládnou výrobu konečných výrobků. Nabízí se také společný výzkum s Vysokým učením technickým v Brně,“ vysvětluje jednatel firmy Leonid Sčerbinin. „Zkratka VVS v názvu firmy znamená vědeckovýzkumné sdružení, a to je to, čeho bychom zde chtěli dosáhnout,“ vysvětluje. Velmi slibná jsou podle něj jednání s výrobcem traktorů Zetor, který má zájem o nové typy ozubených kol. Dalším důvodem podle něj bylo, že šedesát procent ozubených kol nalezne uplatnění v automobilovém průmyslu, který je v České republice velmi rozvinutý.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
Intel oficiálně představuje Coffee Lake. Parametry, ceny a novinky nových procesorů
Star Trek: Discovery si můžete vychutnat na Netflixu, a to i s klingonskými titulky
Doporučené PC sestavy: Poradíme, jaké komponenty vybrat
3D obraz jako z videohry. Canon vyvinul technologii, která vás při fotbalu dostane přímo na hřiště
Skype for Business nebude mít dlouhý život. Nahradí ho mladší Teams
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít