Article, show

Ozubená kola Žuravljov

11. září 2006, 00:00 - (ina)
11. září 2006, 00:00

NOVÉ PROJEKTYTechnologický inkubátor získal ruského odborníka v oblasti mechaniky Germana Žuravljova. Brno tak má velkou šanci stát se velmocí ve výrobě ozubených kol. Jihomoravskému inovačnímu centru se podařilo přilákat předního ruského odborníka Germana Žuravljova.

NOVÉ PROJEKTY Technologický inkubátor získal ruského odborníka v oblasti mechaniky Germana Žuravljova. Brno tak má velkou šanci stát se velmocí ve výrobě ozubených kol.

Jihomoravskému inovačnímu centru se podařilo přilákat předního ruského odborníka Germana Žuravljova. „Ten pod hlavičkou firmy VVS EuroCapital rozvíjí svoje inovace v oblasti mechaniky, zejména nový systém ozubených kol se smíšeným ozubením,“ tvrdí mluvčí centra Vladimír Kuchař. Žuravljovova ozubená kola mají mít až dvacetkrát vyšší životnost než ta tradiční, dvojnásobnou schopnost zatížení, mají být méně hlučná, a to vše při nižší výrobní ceně.

Za výrobky se skrývá třicet let intenzivní výzkumné práce na Rostovské státní univerzitě (v Rostově na Donu), kde má profesor Žuravljov na starosti oddělení mechaniky a užité matematiky. „Nechceme samozřejmě zůstat jen u ozubených kol, rádi bychom využili naše zkušenosti také při inovaci dalších výrobků, například lopatek turbín,“ plánuje Žuravljov. Nové typy ozubených kol, která se od současných typů liší zejména tvarem ozubení, už využívají ruští výrobci například v různých dopravních strojích - v pásových traktorech či ve vrtulníku. Od umístění své firmy v Brně si Žuravljov slibuje zejména vybudování technologické základny, kde bude dále rozvíjet své inovace. „Jsou zde kvalifikovaní pracovníci, kteří zvládnou výrobu konečných výrobků. Nabízí se také společný výzkum s Vysokým učením technickým v Brně,“ vysvětluje jednatel firmy Leonid Sčerbinin. „Zkratka VVS v názvu firmy znamená vědeckovýzkumné sdružení, a to je to, čeho bychom zde chtěli dosáhnout,“ vysvětluje. Velmi slibná jsou podle něj jednání s výrobcem traktorů Zetor, který má zájem o nové typy ozubených kol. Dalším důvodem podle něj bylo, že šedesát procent ozubených kol nalezne uplatnění v automobilovém průmyslu, který je v České republice velmi rozvinutý.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít