Menu Zavřít

Ostrava má zájem o kiosky

2. 8. 2004
Autor: Euro.cz

NÁVRAT NEÚSPĚŠNÉ NOVINKY S velkou slávou se před několika lety začínaly postupně objevovat internetové kiosky. Podle původních představ měly občanům sloužit jako samostatné informační centrum napojené na státní správu.

NÁVRAT NEÚSPĚŠNÉ NOVINKY

S velkou slávou se před několika lety začínaly postupně objevovat internetové kiosky. Podle původních představ měly občanům sloužit jako samostatné informační centrum napojené na státní správu. Idea byla taková, že každý občan dostane identifikační kód, s jehož pomocí získá v kiosku zdarma přístup k nejrůznějším aplikacím, díky kterým si například bude moci nechat udělat nový pas nebo požádat o sociální dávky. Mimo jiné, měl být kiosek také připojen na internet, to už ale za peníze. Akce však skončila nezdarem. O kiosky nebyl velký zájem a ukázaly se jako nerentabilní. Oproti původním plánům jich Český Telecom nainstaloval si jich jen pár kusů. Před rokem je v tichosti začal zase likvidovat. Probudit kiosky zpátky k životu se teď pokouší ostravský magistrát. Město plánuje, že se přes ně budou moci místní obyvatelé připojit do databáze magistrátu i úřadů jednotlivých obvodů a vyhledávat důležité dokumenty. Náklady na projekt budou asi 60 milionů korun, z toho více než polovinu chce město získat z prostředků Evropské unie. „Pokud bychom nezískali prostředky v prvním kole, začneme budovat systém postupně a požádáme o dotaci později,“ řekl náměstek ostravského primátora Vít Ruprich. S budováním prvních kiosků se počítá na městských obvodech s matrikami. „Kromě možnosti elektronické komunikace tam bude i pracovník, který lidem poradí, jak příslušné informace získat,“ druhé etapě by se kiosky měly rozšířit i na další místa vOstravě. Díky informačním kioskům radní počítají i srozšířením internetu ve městě. Součástí projektu je i vytvoření call centra. Obyvatelům Ostravy tak postačí znalost jediného telefonního čísla, operátorka je podle požadované informace přepojí na kterýkoliv odbor magistrátu nebo městský obvod. Předpokládá se, že volání na toto číslo bude bezplatné. Pochůzky lidí po úřadech by se tak postupně mohly omezit na minimum. Připravuje se i doplnění webových stránek města, aby si Ostravané mohli všechny potřebné dokumenty stahovat přímo ze stránek a nemuseli kvůli tomu docházet na úřad.

BRAND24

Průkopník internetových kiosků - Český Telecom - plánoval rozmístit po republice několik set podobných zařízení. Postavil jich však pouze 35 při nákladech zhruba deseti milionů korun. Na začátku roku je kvůli nerentabilitě provozu odstranil.

foto: Profimedia.cz/Corbis

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).